Mumford & Sons - Sigh No More (2009)

Folk / Rock
Label: Island

1. Sigh No More (3:27)
  2. The Cave (3:38)
  3. Winter Winds (3:39)
  4. Roll Away Your Stone (4:23)
  5. White Blank Page (4:14)
  6. I Gave You All (4:20)
  7. Little Lion Man (4:07)
  8. Timshel (2:53)
  9. Thistle & Weeds (4:49)
  10. Awake My Soul (4:15)
  11. Dust Bowl Dance (4:43)
  12. After the Storm (4:07)
  13. Sigh No More [Live at Club 69] * (3:38)
  14. Awake My Soul [Live at Club 69] * (4:17)
  15. White Blank Page [Live at Club 69] * (4:01)
  16. Timshel [Live at Club 69] * (3:09)
  17. The Cave [Live at Club 69] * (3:41)
  18. Hold Onto What You Believe * (4:04)
  19. Sigh No More [Live at Shepherd's Bush Empire] *
  26. Timshel [Live at Shepherd's Bush Empire] *
  27. The Cave [Live at Shepherd's Bush Empire] *
  28. Dust Bowl Dance [Live at Shepherd's Bush Empire] *
  29. Feel the Tide [Live at Shepherd's Bush Empire] *
Mumford & Sons, deze mannen zijn wel een van mijn favoriete bands geworden en dat is vooral dankzij dit album. Ze weten precies hoe ze de overgang van de rustige coupletten naar de wat wildere refreinen moeten maken.The Cave en Little Lion Man zijn daarbij voor mij toch wel de twee toppers van dit album.

avatar van leadzeplin
Zeer slappe hap dit. Elk liedje dezelfde formule. Dit is een beetje hipstermuziek

avatar van RoyDeSmet
Je bent er vroeg bij!

RoyDeSmet schreef:
Je bent er vroeg bij!

Hij is dan ook geen hipster.

avatar van JVT
JVT
Wat is Dust Bowl Dance toch een geweldig goed nummer!! Veel beter dan alle singles die zijn uitgebracht

Dit is echt slappe hap. Een beetje tokkelen op een banjo en de jongens denken dat ze er al zijn. Liefhebbers van deze slappe hap zou ik aanraden om naar de eerste twee elpees van de Eagles te luisteren. Hier wordt de banjo op een zinvolle manier gebruikt. Ik sluit mij volledig aan bij leadzeplin. Die heeft het zeer goed verwoordt. Extra tip : luister ook eens naar de Avett Brothers .

avatar van dazzler
Bert en Ernie schreef:
Die heeft het zeer goed verwoordt.

Volgens mij heb jij het fout verwoordt.

Gewoon een heel lekkere plaat.
Met songs die aanspreken en blijven hangen.

Sorry dazzler. Jouw persoonlijke top tien spreekt mij overigens wel aan. De liedjes van Jan Smit kun je ook meteen meezingen en blijven ook lekker hangen!

avatar van Funky Bookie
Lekkere relaxed album dat heel fijn wegluistert.
Niets pretentieus, maar gemaakt om te vermaken en dat lukt goed.

Na hun optreden op LL helemaal verkocht! Wat een stem!

Aardig , maar ik begreep de hype destijds niet zo . Het was misschien in het toenmalige muzieklandschap verfrissend ,maar had ook een korte houdbaarheidsdatum. Met mate tot je nemen ,dan is dit wel te behappen. Is natuurlijk met alles zo ,maar er zijn geen momenten waarbij ik nog opveer. Misschien hun laatste eens proberen . Ze schijnen de banjo te hebben verloren onderweg , las ik ergens ? Deze krijgt 3 sterren van me.