Dream Warriors - Subliminal Simulation (1994)

Canada
Label: EMI

1. Intro (0:29)
  2. Are We There Yet? (3:15)
  3. Day in Day Out (3:56)
  4. Adventures of Plastic Man (1:09)
  5. It's a Project Thing (4:24)
  6. The 'P' Noise (2:59)
  7. I've Lost My Ignorance (3:33)

met Guru

8. Break the Stereo (4:45)
  9. When I Was at the Jam (1:34)
  10. Burns 1 (1:52)
  11. Tricycles and Kittens (5:22)

met Butterfly

12. California Dreamin' (5:05)
  13. No Dingbats Allowed (4:14)
  14. You Think I Don't Know (1:23)
  15. Sink into the Frame of the Portrait (3:37)
  16. I Wouldn't Wanna Be Ya (3:44)
  17. Outro (0:29)
avatar van waxs
Toffe Jazz-achtige Premier producties op deze plaat, ook de Guru draagt zijn steentje bij op "I've Lost My Ignorance".

avatar van Verbston
California Dreamin' is geniaal. Maar dat komt door de sample die K-Def een jaar hiervoor ook gebruikte voor Lords Of The Underground's No Pain.

Té dope productie!!!

avatar van Verbston
^ De main samples voor 'California Dreamin' en respectievelijk 'No Pain' zijn uit 'Go On And Cry' van Les McCann. Het nummer vraagt er gewoon om gesampled te worden! Té lekkere samples en dus nummers!!

avatar van Osiris Apis
In 'Good Dwellas' van Cella Dwellas wordt ook dat nummer van Les McCann gesampled.

avatar van FunkyMonk
Damn, staan er hier een paar 'vergeten' nummers op!

Tricycles and Kittens! Wat een ongekunsteld hip-hop nummer! Dezelfde ongedwongenheid die je vaak terughoort in vele nummers van Digable Planets (Butterfly levert hier trouwens ook zn bijdrage). No Dingbats allowed en Day in day out zitten in hetzelfde straatje. Raps die met de beats mee flowen; headnodding gegarandeerd...

It's a project thing! Just another Premier-classic. Zo'n track dieje zeker wel eens hebt gehoord op 1 of andere 90's mixtape.
Ook I've lost my ignorance (met guru) en California Dreamin' zijn netjes.
Wie houdt van jazz-hop, hoort dit te checken...

avatar van FunkyMonk
Toeval zeker..