Radiohead - Itch (1994)

Label: Toshiba EMI

1. Stop Whispering [US Version] (4:13)
  2. Thinking About You (2:17)
  3. Faithless, the Wonder Boy (4:09)
  4. Banana Co. (2:26)
  5. Killer Cars [Live] (2:17)
  6. Vegatable [Live] (3:12)
  7. You [Live] (3:38)
  8. Creep [Acoustic] (4:19)
Een EP waar ik nog nooit van gehoord heb. Voor de echte fans veronderstel ik...

Ik zocht deze EP altijd voor een betaalde prijs, toen ik nog echt Radioheadfan was (zegmaar ten tijde van The Bends en OK Computer), maar toen was ie vaak 50, 60 gulden...

Killer Cars is wel een van de leukste liedjes van Radiohead uit die tijd en die akoestische versie van Creep is veel mooier dan het origineel...

50,60 gulden? Dat klinkt heel duur...

Ja, daarom heb ik hem toen nooit gekocht. Ik heb wel een bootleg met alle Radiohead b-kanten en obscuriteiten uit de beginjaren. Die was veel goedkoper.

avatar van starbright boy
Rare EP qua verkrijbaarheid. Soms onvindbaar, dan ligt ie ineens weer overal. Laatst zag ik 'm gewoon weer bij de FRS liggen.

Hij ligt ook bij Kroeze in Nijmegen, geloof voor 14,99 maar weet ik niet zeker

avatar van kaztor
herman schreef:

Oxford's Angels?

Toffe plaat.

Die inderdaad. En wat je zegt.

avatar van ZERO
Leuke Radiohead-EP. Ik hoop dat ik hem nog eens vind in de winkels. De gekende nummers voegen natuurlijk weinig toe, maar zijn wel leuk. De drie niet-gekende nummers (3-5) zijn goed en geven wel een leuke kijk op de beginjaren van Radiohead.

Het prijsnummer op deze EP is zonder twijfel Killer Cars, voor mij één van de beste nummers uit de beginperiode van Radiohead (= tot en met The Bends).

avatar van lennon
Stop Whispering [US Version] is stiekum toch best wel een mooie versie

ZERO schreef:

Inderdaad is Killer Cars een erg sterk nummer, een soort poprock van Radiohead. Net als Faithless the Wonderboy: een relaxed liedje, wat je toch weet te pakken. Mogelijk ook door de tekst, zeker door de sterke gitaar: wat een finale zeg! Ook Thinking About You is een mooi poprock nummer. We vertoeven op deze EP soms in wat rustiger Radiohead sferen. Zeker het fraaie Banana Co. is echt pop, Beatles-achtig. En laten we de US version van Stop Whispering niet vergeten: een heel mooi popliedje.

Van de live nummers klinken You & Vegetable live prima, maar de akoestische versie van Creep vind ik toch minder. Toch is ook dit een interessante EP uit de vroegere jaren van Radiohead, vol met pure goede muziek.