Pantha du Prince - Black Noise (2010)

Duitsland
Electronic
Label: Rough Trade

1. Lay in a Shimmer (6:37)
  2. Abglanz (6:04)
  3. The Splendour (5:59)
  4. Stick to My Side (7:51)

met Panda Bear

5. A Nomads Retreat (6:41)
  6. Satellite Snyper (5:28)
  7. Behind the Stars (6:50)
  8. Bohemian Forest (7:24)
  9. Welt Am Draht (7:10)
  10. Im Bann (3:26)
  11. Es Schneit (6:45)
Kadafi
Very nice in z'n geheel. Fijn, ontspannend album. Vind het moeilijk om favorieten aan te vinken. Dan ga ik toch nu voor de opener Lay in a Shimmer, Bohemian Forest & Satellite Snyper.

Het kwartje begint bij Pantha's vorige album nu eindelijk te vallen. Dus als die geland is dan ga ik deze (en zijn debuut) misschien ook wel even checken. Ik vind het in ieder geval uiterst interessante muziek.

avatar van Sunderland
Wat een weergaloos heerlijke muziek is dit! Ik probeer me al een tijdje te verdiepen in electronic maar had het juiste nog niet gevonden. Dit is het!

Met dank aan de Mumeladder 2012!

avatar van Arrie
Kijk, leuk om te zien dat de eerste ontdekking door de MuMeladder alweer te zien zijn.

Leuke plaat inderdaad, ik denk dat ik voor de ladder ook een heel ander nummer had gekozen om te nomineren. Van mij hoeft zulke muziek niet zo nodig met zang. Gewoon mooie sfeervolle muziek, die zonder zang al genoeg te bieden heeft.

Een fijn album, zonder absolute hoogtepunten. De eerste nummers vind ik persoonlijk vrij oppervlakkig en weinig bijzonder. Vanaf het nummer met Panda Bear en 'A Nomads Retreat', het hoogtepunt van het album, gaat Pantha op het gas en volgen er een paar sterke nummers. Aan het eind lijkt het weer een beetje in te kakken, maar 'Es Schneit' is een waardige afsluiter (doet me door de rinkelende bellen nog wel eens aan 'Bowls' van Caribou denken).

avatar van hond racisme
Echt fijn album van de Duitse Pantha du Prince. Perfecte mix tussen andere steengoede elektronische artiesten die het nét niet zijn (Caribou, Gold Panda, Nikolas Jaar, Mount Kimbie, John Talabot, Panda Bear)
Deze weet perfect dromerige, minimalistische up&downtempo beatjes en stalen tot glazige elf-achtige synths te mixen. Moeilijk te beschrijven, maar dit is echt goed. Leuke geluidjes, rateltjes, slagen die komen passeren. Genieten!

avatar van GrafGantz
Voor de liefhebbers van de hoes, die plek bestaat echt: St. Bartholomä (Königssee) – Wikipedia - de.wikipedia.org

avatar van Mjuman
Dank daarvoor - gezien de uienspitsen verkeerde ik zowaar in de veronderstelling dat het een "folly" was, een construct, zoals je die wel meer aantreft in de Romantiek (schilderkunst).

avatar van GrafGantz
Ja, ziet er haast "too good to be true" uit, al zijn dit soort uienspitsen vrij normaal in de oostelijke Alpen (van Zuid-Duitsland en Oostenrijk tot in Noord-Italië). Ben zelf nog nooit in die omgeving (Berchtesgaden) geweest maar als Alpenliefhebber ben ik er wel mee bekend