ABBA - Voulez-Vous (1979)

Zweden
Label: Polar

1. As Good as New (3:24)
  2. Voulez-Vous (5:09)
  3. I Have a Dream (4:45)
  4. Angeleyes (4:20)
  5. The King Has Lost His Crown (3:32)
  6. Does Your Mother Know (3:13)
  7. If It Wasn't for the Nights (5:09)
  8. Chiquitita (5:26)
  9. Lovers (Live a Little Longer) (3:30)
  10. Kisses of Fire (3:16)
  11. Summer Night City * (3:34)
  12. Lovelight * (3:46)
  13. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight) * (4:52)
  14. Dream World * (3:39)
  15. Summer Night City [Full Length Version] * (4:18)
  16. Voulez-vous [Extended US Promo Remix] * (6:11)
avatar van teus

Beluisterd maar...vind het een slechte bewerking ,die drumslagen over de linie zijn overbodig storend,ook is de opname versneld,agnetha's stem klinkt erg uit zijn vorm,nee 1x luisteren is genoeg,liever het orgineel

kun jij niks aan doen maar bedankt voor de info

avatar van dazzler
teus schreef:
...dat Angel Eyes apart van Voulez-vous als (7 inch) A-single ook minimaal Top 3 had gehaald in onze NL40

In Vlaanderen was elke 7" single van ABBA van I Do I Do I Do I Do I Do uit 1975 tot Under Attack uit 1982 een top 3 single. Een duizelingwekkend record dat niemand hen nadeed. Ook Ring Ring Ring en Waterloo waren top 3 singles. De 12" van Lay All Your Love On Me was een top 20 hit.

avatar van ArnoldusK
LP gekocht voor Voulez-Vous, maar wát een verrassende nummers staan hier op zeg!
Vooral de openingsplaat slaat meteen in als een bom (wat een tempo voor een disco-nummer!)
En If It Wasn't For The Nights is prachtige slow-disco. Heerlijk basloopje dat de boel interessant houdt.
De 'switch' in Chiquitita maakt het van een dertien-in-een-dozijn-popnummer tot iets groters en ook Lovers heeft weer zo'n 'hook'. Ik ben aardig, aangenaam verrast

avatar van Lau1986
Een prima album van Abba met genoeg nummers om van te genieten.