Queensrÿche - Operation: Livecrime (1991)

Rock / Metal
Label: EMI

1. I Remember Now (1:20)
  2. Anarchy-X (1:28)
  3. Revolution Calling (4:57)
  4. Operation: Mindcrime (4:26)

met Pamela Moore

5. Speak (3:45)
  6. Spreading the Disease (5:06)
  7. The Mission (5:47)
  8. Suite Sister Mary (11:38)

met Pamela Moore

9. The Needle Lies (3:19)
  10. Electric Requiem (1:15)
  11. Breaking the Silence (4:22)
  12. I Don't Believe in Love (4:35)
  13. Waiting for 22 (1:12)
  14. My Empty Room (1:37)
  15. Eyes of a Stranger (8:25)
  16. The Lady Wore Black * (6:44)
  17. Roads to Madness * (9:22)
totale tijdsduur: 1:03:12 (1:19:18)
avatar van chevy93
Dan heb ik vanmiddag zeker niet goed gekeken.

woordenaar
Hele matige live cd. Klinkt vooral als een studio/demo/alternatieve versie van Operation: Mindcrime met her en der wat publieksgeluid uit een blikje.

avatar van gigage
Als CD is dit niet de moeite waard. En op dvd's dien je bij moviemeter te stemmen, dus wil iedereen die op de dvd gestemd heeft even zijn of heel misschien haar stem weghalen? haha. Ik maak maar een geintje. Het geluid is ook al niet al te geweldig. De originele studioversie geniet de voorkeur. Maar is dat niet altijd het geval bij albums die in het geheel worden opgevoerd?

avatar van Johnny Marr
Komt toch minder uit de verf dan het studioalbum, maar het songmateriaal blijft uitmuntend.

avatar van Ricardo74
Prachtig live album! Geweldige sfeer. Produktie is vele malen beter als de studioversie. Die is heel dof en heeft een zeer slechte mix. Deze klinkt fris en energiek. Ik luister altijd deze ipv de studio versie. Wat een plaat....

avatar van gaucho
Ricardo74 schreef:

Huh? Luisteren wij wel naar dezelfde cd? Ik moet toegeven: het is lang geleden dat ik deze gedraaid heb, maar in mijn herinnering was het tegendeel juist het geval: de studioversie knalde de speakers uit, terwijl deze live-registratie juist een wat matte indruk achterliet, met een matig geluid. Het hangt er misschien een beetje vanaf hoe je dat jaren-tachtig geluidsdecor van een metalband ervaart, maar een omschrijving als 'dof' en een 'zeer slechte mix' lijken me op de studioversie juist niet van toepassing. Eerder iets te schel en te licht voor een metalplaat...