Galactic - Ya-Ka-May (2010)

Soul / Funk

met Walter "Wolfman" Washington

15. Do It Again (Again)

met Cheeky Blakk

avatar van essence
Aanstekelijke potpourrie van soul, funk, hiphop, brassband, blues en alles waar New Orleans muzikaal voor staat.
Op momenten dicht tegen geniaal, op zijn minst superstrak en aanstekelijk in elkaar gestoken.
Yep, dit is er één die mijn zomerse namiddagen en avonden zal opfleuren. Ik zet in op 4, maar ik denk dat als de zomer er écht aankomt hij nog wel eens zou kunnen stijgen.

Bij Galactic komen er altijd nogal veel invloeden op je af, dus zal nog wel even doorluisteren, maar dit kan wel eens een hoog cijfer worden. De mix van de band is me ondertussen bekend. Ze mengen met het grootste gemak brass, blues, soul, funk, psychedelische rock en hiphop tot een geheel. Op deze plaat ligt er een grote focus op percussie, beats en bounce hiphop. De bounce invloed is groter dan op de andere 2 platen die ik gehoord heb. Hoewel ik geen bounce-fan ben, gaat het hier vaak hand in hand met de al eerder genoemde invloeden, vormt het een mooi geheel en is het zelden storend. Lichtelijk geweldig.