Crookers - Tons of Friends (2010)

Italiƫ
Dance / Hip-Hop
Label: Southern Fried

1. We Love Animals (5:03)

met Soulwax en Mixhell

2. No Security (3:07)

met Kelis

3. Natural Born Hustler (3:08)

met Pitbull

4. Let's Get Beezy (2:58)

met will.i.am

5. Park the Truck (1:58)

met Spank Rock

6. Hold Up Your Hand (3:13)

met Róisín Murphy

7. Hip Hop Changed (4:47)

met Rye Rye

8. Cooler Couleur (4:47)

met Yelle

9. Birthday Bash (4:07)

met The Very Best, Marina en Dargen D'Amico

10. Put Your Hands on Me (3:40)

met Kardinal Offishall en Carla-Marie

16. Have Mercy (3:25)

met Carrie Wilds

17. Jump Up (3:47)

met Major Lazer, Leftside en Supahype

18. Lone White Wolf (3:27)

met Tim Burgess

19. Day 'N' Nite [Acapella] (1:58)

met Vinnie Leuk, Donnie Mand en Sjakie Stokoud

20. Embrace the Martian (3:37)

met Kid Cudi

21. Just Can't Get Enough * (3:18)

met Edu K

totale tijdsduur: 1:11:00 (1:14:18)
Toch best benieuwd, al is het maar vanwege de samenwerkingen (Soulwax, Miike Snow en Roisin Murphy). En ook veel nummers, dan zal er vast wel wat goeds tussen zitten

19 is ongetwijfeld met Kid Cudi, maar op de hoes staat juist bij die track geen gastartiest vermeld.

12 en 17 zijn in ieder geval leuk.

Jammer dat Remedy gewoon een soort rare remix is van 'In Search Of' van Miike Snow....

Sebast258
Ligt het nu aan mij of staat heel hun album op hun MySpace? Als dat zo is zijn het nummers die je gewoon moet worden als je Crookers verwacht van vroeger... Niet dat het slecht is, maar had er meer van verwacht. Na We Love Animals en Remedy hoopte ik toch op meer dan dit.

Tja, als ik hun setlists bekijk kan het op Werchter nog een zwaar feestje worden. ;D

JVT
heb em bijna binnen. de meeste nummers had ik al en degene die ik nog niet had kon je idd al online luisteren. vind em tot nu toe erg tegenvallen... het is totaal niet wat is verwachte/gehoopt had van crookers.

We Love animals is voorlopig het enige echte lichtpuntje.
voorlopig 2.5* Maar gaat zeker nog veranderen naarmate ik em meer beluisterd heb.

Ik ga hem ook maar is op de kop tikken. Moet hem toch wel even beluisteren, verwacht er alleen niet zoveel van.

JVT
veeeeeel en veeeeeeel te veel hiphop. en dan echt van die schrale hiphop. heb em nog enkele malen beluisterd en hij word steeds slechter

Ik heb hem vandaag bij nummer 7 afgezet... Wat tergend allemaal, met als dieptepunt het nummer met Pitbull, belachelijk gewoon. Misschien dat ik de tweede helft ooit nog een kans geef, maar denk het eerlijk gezegd niet.

JVT
idd dat nr met pitbull vind ik ook het dieptepunt.
ik ontdek voorlopig geen enkele positieve verrasing op dit album.

Verrassend is dat dit album tóch positieve reviews krijgt...
mss zijn wij wat te electro-minded? en wat minder hiphop...

@freekje:

(offtopic) Heb je toevallig de nieuwe releases van boys noise ft. erol alkan al gehoord? avalanche en Lemonade

Heel erg lekker

Ik heb de previews gehoord, klonk inderdaad tof. Maar ze zijn inmiddels dus gelekt?

Wat een tegenvaller. Als ik aan de Crookers denk denk ik aan house-toppers als Knobbers. Niet aan deze mislukte hiphop. Alleen We love Animals is een lekker nummer, en ook gelijk het enige housenummer en het enige nummer dat ze zonder gastartiest hebben gemaakt.
Cooler Couleur vind ik verder het enige nummer dat nog te pruimen valt.

We Love Animals is met Soulwax en Mixhell gemaakt, dus zeker wel gastartiesten.

Edge schreef:
Cooler Couleur vind ik verder het enige nummer dat nog te pruimen valt.

We Love Animals is samen met soulwax (aka 2many dj's) gemaakt.
dit is idd het beste nr van het album.

Freekje schreef:
We Love Animals is met Soulwax en Mixhell gemaakt, dus zeker wel gastartiesten.

Shit, dommigheid

Denk dat die gastartiesten ook de reden zijn dat het de beste plaat is. Want Soulwax levert naar mijn mening altijd goede producties af.

avatar van brooklyn
herman schreef:

Ik denk dat dit komt omdat die acapella uit de De Grote Vinnie, Donnie & Sjakie Show komt. Die DJs zongen Day And Night ergens op een feest, dat filmpje kwam op youtube en plots werden ze gedraaid door 2many DJ's en uitgenodigd door Crookers

Ze hebben overigens wel aardige gastartiesten bij elkaar gekregen. Ik ken dit verder niet zo goed, maar volgens mij hebben ze alles te danken aan die (simpele) Kid Cudi remix

avatar van Norbert
Zitten leuke nummers op en ook hele vervelende nummers en meestal is aan de gastartiesten wel te zien welke wel of niet leuk zijn. Die met Will.i.am en Pitbull zijn echt om te janken terwijl de nummers met Roisin Murphy, Miike Snow en Kid Cudi wel leuk zijn. Verassend voor mij was hoe leuk t nummer met Kelis ook is.

Maar al met al kan wel gezegd worden dat het als album totaal geen samenhangend geheel is.

avatar van lowieke
Slecht cijfer zeg... ik vind het minstens een 3 waard.

boomkat
En exact een 3 en een half waard .

avatar van lowieke
Hehe ja ik doelde op het gemiddelde

1,5
Zolang ze live maar tenten blijven rocken hoor je mij niet klagen. Aan een track met Pitbull ga ik niet eens beginnen. Oh, de remix van Junkie XL van Cooler Couleur is wel vet!klik maar

1,5
Crookers hebben foute vrienden Moeders, doe er eens wat aan!

De Schaafkaas
Vinnie Leuk
Donnie Mand
Sjakie Stokoud

Zou dit gewoon een joke zijn? Of misschien Zuid-Afrikaans?

avatar van CHIEP
CHIEP (crew)
Nope, de acapellaversie van "Day 'N' Nite" op dit album is wel degelijk ingezongen door enkele Nederlanders: De grote Vinnie, Donnie & Sjakie show!.

De Schaafkaas
Wat is Jump Up toch lekker energiek!

avatar van Seah0rse666
Goed album, maar er mist gewoon iets aan. De nummers zitten soms niet goed in elkaar en sommige nummers zijn gewoon té gemakkelijk. Cooleur Cooleur blijft toch een favoriet

avatar van Shelter
guilty pleasure, ik vind het wel een vet album.
Het is allemaal super played out en er zit geen fatsoenlijke tekst tussen maar het klinkt wel nice met lekkere beats en krump samples.
Ook echt een van de lelijkste covers dat een album kan hebben, lol!
Lekker fout geheel hhahaha