Sevendust - Cold Day Memory (2010)

Label: Asylum

1. Splinter (3:54)
  2. Forever Dead (3:26)
  3. Unraveling (3:59)
  4. Last Breath (3:48)
  5. Karma (3:52)
  6. Ride Insane (3:15)
  7. Confessions (Without Faith) (4:06)
  8. Nowhere (3:29)
  9. Here and Now (4:07)
  10. The End Is Coming (4:34)
  11. Better Place (4:21)
  12. Strong Arm Broken (3:39)
avatar van tribaltyn
eeeeey,
das leuk
ben heel benieuwd.

interessante covor btw.

avatar van james_cameron
Wat is dit toch een goede band. Wederom een uitstekend, energiek album dat catchy melodielijnen afwisselt met heerlijk hakkend gitaarwerk. De zanger beschikt nog steeds over een uniek stemgeluid en is hier prima op dreef. Het album kent geen missers en levert met afsluiter Strong Arm Broken zelfs één van de hardste nummers af die de band ooit heeft gemaakt. Bijzonder fijne plaat.

avatar van james_cameron
Ik waardeer de plaat op met een halfje. Wat een dijk van een album. Lekker ruig en toch zeer melodieus. Alle songs zijn uitstekend. Beste album van de band tot nu toe, feitelijk. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Vooral de eerste drie tracks zijn meesterlijk.

avatar van jellylips
Ik vind het super dat je dit album zo kan waarderen, maar voor mij is blijkbaar de terugkomst van Clint Lowery niet al te goed uitgepakt. Ik vind Sevendust op deze plaat compleet generic klinken. Ik moet toegeven dat ´Unraveling´ wel ontzettend catchy is en daarbij ook nog een mooie compositie. Maar dat eerste nummer Splinter, zo geforceerd heeft hun herrie nog nooit geklonken. Ik hou van de compleet lompe riffs gecombineerd met soulvolle zang + een mooie sfeer (bijna alle andere albums van 7D). Dit album klinkt inderdaad zoals de titel suggereert.

En daarbij gewoon zielloos commercieel. Bizar dat de emoties op 'Chapter VII' bij vlagen zo echt klonken en dit gewoon.. fantasieloos is. De productie is zo opgepompt en compressed als maar kan, maar ik kan er echt niet blij van worden. Het schrééuwt gewoon om te scoren in de 'alternative rock chart' van de USA.

Er was trouwens niets mis met het gitaarspel en songwriting op de afgelopen drie albums, van mij had Lowery weg mogen blijven.

avatar van Snowblood
Ik ken alleen Seasons, maar dat vind ik wel een erg goed album.

Kan deze daaraan tippen?

avatar van james_cameron
Wat mij betreft kan dit album zich makkelijk meten met Seasons, maar het is maar net welke kant van de band je beter ligt. Ik houd meer van hun ruige kant, op deze plaat ruimschoots vertegenwoordigd. Ik kan me bij het bovenstaande commentaar van jellylips wel iets voorstellen, maar dat is het mooie van muziek: de één vindt iets mooi, de ander niet. Het is maar net wat je er als luisteraar uithaalt. Ik vind deze plaat absoluut niet geforceerd klinken, en al helemaal niet commerciëel. Maar goed, ieder zijn mening.

avatar van gigage
Deze band wilde naar mijns insziens meesurfen op de NWOAHM revival zoals bands als trivium. De hardere aanpak pakt lekker uit. Erg origineel is het echter niet.