Amenra - Afterlife (2009)

Belgiƫ
Uitgebracht in eigen beheer

1. The Dying of Light (3:35)
  2. Wear My Crown (4:09)
  3. To Go On.: And Live With. Out. (5:48)
  4. No Og Ot .Htiw Evil Dna .Tuo *
  5. Nworc Ym Raew *
  6. Thgil Fo Gniyd Eht *
avatar van moedermaria91
Kan iemand me hier wat meer over vertellen?

avatar van itchy
Acoustic recording, released on their ritual show in Kortrijk (Belgium), 23/10/2009. Released as a CD in an A5 cardboard digifold and a 10" PIC-LP. CD-version contains six tracks, the three extra tracks are the same as the main ones, only played in reverse.

avatar van moedermaria91
Bedankt! Is het de moeite waard?

avatar van itchy
De eerste 3 nummers wel. AmenRa akoestisch vind ik erg goed werken, knap dat de sfeer niet verschilt van hun reguliere nummers. De zang is clean. De laatste 3 nummers zijn zoals vermeld achteruitgespeelde versies van de eerste nummers. Leuk concept, alleen niet zo leuk om naar te luisteren. Ik beschouw dit dan ook als een ep met 3 nummers.

leander?
Ja, daar kan ik me wel in vinden. De eerste drie zijn best sfeervol, de laatste drie kan ik nog niet helemaal plaatsen.

avatar van Dudeness
Kan me aansluiten bij de meningen hier over de eerste drie tracks.

Anderzijds vind ik het 'experiment' van de laatste drie tracks behoorlijk onzinnig, zoniet onbenullig (al was het maar dat ze geen toegevoegde meerwaarde bieden aan de atmosfeer die op de originele tracks heerst...

Ik breng deze missers iets zwaarder in rekening (omdat ze nu eenmaal op het album staan, en dus ook moeten weerspiegeld worden in de quotering): 2,5** (zonder die drie kwam ik met gemak uit bij 3.5)

avatar van kobe bryant fan
Erg mooie EP.
AmenRa bewijst ook akoestisch erg straf te kunnen spelen, de vocals klinken clean ook erg overtuigend en toch weer typisch AmenRa.
13 minuten is ook de perfecte speelduur voor zo'n EP (bonustracks tel ik niet mee).