Fela and Afrika 70 - Sorrow Tears and Blood (1977)

Nigeria
Wereld / Funk
Label: Kalakuta

1. Sorrow Tears and Blood (16:54)
  2. Colonial Mentality (13:42)
Stijn_Slayer
Uitstekende funky plaat van Kuti met politieke teksten die er niet om liegen. Ik vind de zang van Kuti op deze plaat erg sterk. Ritmisch wijkt hij toch af van de meeste westerse artiesten.

Deze is samen met Opposite People op cd verschenen en is een mooie toevoeging voor wie aan Zombie nog niet genoeg had.

avatar van principal2000
10 minuten Sorrow, Tears & Blood had van mij wel 3x langer mogen duren. Sowieso een album met bescheiden speelduur van de nummers....voor Fela dan. Colonial Mentality is ook gewoon een uitstekend nummer.

avatar van Stalin
Check out this live version of the late African musical legend’s “Colonial Mentality,” recorded at the New Afrika Shine in Fela’s hometown of Lagos. The track features Femi Kuti on sax.

Soundcloud

Brian Eno Curates Fela Vinyl Box Set #3
Link

Finding Fela

De tekst van Sorrow, Tears & Blood is enorm pakkend, met meer inhoud dan ik van Fela gewend ben. Wat een top plaat is dit weer!