Tom Petty and The Heartbreakers - Through the Years (2000)

Alternatieve titel: Anthology

Label: MCA

1. Breakdown (2:43)
  2. American Girl (3:34)
  3. Hometown Blues (2:12)
  4. The Wild One, Forever (3:01)
  5. I Need to Know (2:24)
  6. Listen to Her Heart (3:02)
  7. Too Much Ain't Enough (2:57)
  8. Refugee (3:21)
  9. Here Comes My Girl (4:27)
  10. Don't Do Me Like That (2:44)
  11. Even the Losers (4:00)
  12. The Waiting (4:00)
  13. A Woman in Love (It's Not Me) (4:22)
  14. Stop Draggin' My Heart Around (4:03)
  15. You Got Lucky (3:38)
  16. Straight into Darkness (3:50)
  17. Change of Heart (3:18)
  18. Rebels (5:20)
  19. Don't Come Around Here No More (5:05)
  20. The Best of Everything (4:03)
  21. Sou You Want to Be a Rock 'N Roll Star (3:39)
  22. Jammin' Me (4:08)
  23. It'll All Work Out (3:11)
  24. Love Is a Long Road (4:08)
  25. Free Fallin' (4:18)
  26. Yer So Bad (3:08)
  27. I Won't Back Down (2:57)
  28. Runnin' Down a Dream (4:25)
  29. Learning to Fly (4:04)
  30. Into the Great Wide Open (3:44)
  31. Two Gunslingers (3:10)
  32. Mary Jane's Last Dance (4:33)
  33. Waiting for Tonight (3:32)
  34. Surrender (2:54)
avatar van musicfriek
En ook hier ontbreekt A Face in the Crowd

nijme255@adsl
Volgende keer staat-ie er bij en ontbreekt Mary Jane. Zo houden ze zichzelf in stand.

avatar van Mctijn
musicfriek schreef:
En ook hier ontbreekt A Face in the Crowd

avatar van kaztor
Er staan meerdere solo-nummers op. A Face In The Crowd was geloof ik alleen in Nederland een hit.

avatar van Marcmtp

Dat nummer komt van een solo-album van Tom Petty, wellicht ligt dat daar aan?

Nee, dat kan het niet zijn. "Free Fallin'", "Love is a Long Road", "Yer so Bad", "I Won't Back Down" en "Running Down a Dream" komen ook van "Full Moon Fever"

avatar van Gert P
Mctijn schreef:

Dat nummer komt van een solo-album van Tom Petty, wellicht ligt dat daar aan?

I wont back down komt ook van dat album dus nee.
Mij maakt het niet uit want heb dat wel.
Maar er was nog ruimte genoeg over.
Toch een hele goede verzamelaar.
Ook een nummer met de zangeres van Fleetwood Mac Stevie Nicks en he Bangles alhoewel dat hier niet vermeld staat.

avatar van Twinpeaks
Ik zie Petty altijd een beetje als Springsteen Light.Hij heeft net als The Boss een prima band achter zich ,die de soms wat vlakke nummers voorzien van een catchy sausje.Lekkere niks aan de hand muziek al moet ik zeggen dat ik deze dubbelaar niet achter elkaar kan draaien,omdat de eenvormigheid dan wel toeslaat ,maar op bepaalde tijden in gepaste dosis tot je nemen is een prima manier.Petty put op een enthousiaste manier uit rock ' n' roll,country en blues en smeed dat tot een smakelijk a.o.r. sausje waaraan niemand zich een buil kan vallen.Prima plaat voor bij de bbq of voor in de auto,met als gevolg dat je wel sneller gaat rijden dan toegestaan.

avatar van goldendream
Iets over de dvd 'Runnin' Down A Dream': dvd 1 & 2 geven de geschiedenis van Tom Petty weer, dvd 3 is een concert.
Ik heb pas het eerste schijfje gezien en ben danig onder de indruk. Dit is wat een overzicht moet zijn: chronologisch met aandacht voor Toms geboorte en kinderjaren, The Epics en Mudcrutch, het toetreden van Mike en de toetsenist, de geboorte van Tom Petty & The Heartbreakers met 2 nieuwe leden, elk album met the highs & the lows. Dit alles duurt 4 uur, verspreid over 2 schijfjes. Deze box verdient 10/10 en kan als model dienen voor makers van dergelijke documentaires, die jammer genoeg meestal heel onvolledig zijn. Werkelijk een prachtwerk!
Ik plaats dit bericht maar hier, want voor dvd's is hier eigenlijk geen plaats. Ik wil hiermee de discussie niet opnieuw openen, het berichtje zal gewoon geplaatst worden bij muziekdvd's, ergens een rubriekje in het forum.
Mag ik wel nog dit voorstel doen? Een aparte rubriek in het forum voor muziekdvd's met daarin onderverdelingen, bv dvd's van Tom Petty, dvd's van Bruce Springsteen ... Naar het model van de rubriek 'toplijsten', met daarin veel onderrubrieken zoals 'top 5 albums Duran Duran' ... Zo is het toch interessanter dan gewoon alle dvd's op één hoopje.

avatar van goldendream
Raar, altijd als ik een berichtje plaats over een dvd, krijg ik binnen het uur de melding dat het verplaatst is. Nu ik dit zelf meld, gebeurt het niet. Precies als bij een kindje dat voorspelbaar iets doet, maar als je het daarop wijst uit koppigheid het tegenovergestelde doet.
Over de dvd dan: de hele rit nu uitgezeten (behalve het concert) en de 10/10 blijft. Een mooier document van een artiest heb ik nog nooit gezien. Heel veel genoten van het hoofdstuk over 'Wildflowers', mijn favoriete album. Alleen jammer dat er weinig aandacht gegeven wordt aan 'Echo', een andere favoriet van mij, maar volgens de dvd een minder album. Meningen zullen nu eenmaal altijd verschillen.

avatar van Rinus
Deze ga ik bestellen.Dit is weer zo'n artiest,waar je een flinke the best of van moet hebben.

avatar van viking1
Sterke de best of van tom petty en zijn heartbreakers.
Is de enige cd die ik van hem heb.
Mooie klaphoes met foto's prachtige set list.

En ja er zijn altijd nummers die ontbreken maar toch een sterke verzamelaar.
Voor de doorsnee tom patty fan een leuke instapper veel bekende en wat onbekender werk.
Lekkere muziek.en veel nummers.

avatar van Rinus
Superverzamelaar van Tom met zijn Heartbreakers. Als je niet de reguliere albums wil, zit je met de dubbelaar erg goed. Doe er nog eens de live anthology bij en dan heb je het meest essentiële van de band wel te pakken.