Ozzy Osbourne - Scream (2010)

Rock / Metal
Label: Epic

1. Let It Die (6:05)
  2. Let Me Hear You Scream (3:25)
  3. Soul Sucker (4:34)
  4. Life Won't Wait (5:06)
  5. Diggin' Me Down (3:29)
  6. Crucify (6:03)
  7. Fearless (3:41)
  8. Time (5:30)
  9. I Want It More (5:36)
  10. Latimer's Mercy (4:27)
  11. I Love You All (1:01)
  12. Hand of the Enemy * (3:41)
  13. One More Time * (3:07)
  14. Jump the Moon * (2:53)
  15. Bark at the Moon [Live] * (4:29)
  16. Let Me Hear You Scream [Live] * (3:25)
  17. No More Tears [Live] * (7:18)
  18. Fairies Wear Boots [Live] * (6:35)
avatar van Don Cappuccino
1,0
Is dit Ozzy Osbourne? De Ozzy Osbourne die zong bij het legendarische Black Sabbath? Jammer genoeg wel. Al die bands van nu zijn geinspireerd door Ozzy en Black Sabbath, maar nu doet hij en zijn band die bands compleet na-apen! Ik hoor genoeg tweede-rangs Nu Metal-riffs op dit album! Het enige nummer wat erg goed is Diggin Me Down, dat blijft een stuk dichter bij wat we van Ozzy gewend zijn in plaats van krampachtig moderne metal te maken! 1,5 ster!

avatar van Eddie
tsja sommigen muziekanten gaan met hun tijd mee, en combineren hun vertrouwde elementen met met nieuwe dingen. Wanneer ozzy met een plaat zoals paranoid of Blizzard... zou komen dan wordt er hoog van de dagen geschreeuwd dat het achterhaalde muziek is.

Ik ga deze plaat steeds beter vinden. ondanks alle nieuwe elementen.

Rizz
Eddie schreef:

Ik ga deze plaat steeds beter vinden. ondanks alle nieuwe elementen.

Wat hoor je liever? Een nieuwe Paranoid, Blizzard of dit album?
Ik kan de keuze snel genoeg maken. Boeien als het achterhaald is, als het maar goed & lekker klinkt toch?
Vind dit album inderdaad maar een hoop na-aperij met een paar vette momenten.

PriestMaiden
Album klinkt zeker niet slecht. Het klinkt verfrissend. Misschien was het een wel een goed idee om van gitarist te veranderen. Zakk Wylde vind ik persoonlijk nu niet de beste gitarist. Het vorige album Black Rain klonk ook meer Black Label Society. Hij is zeker niet slecht, maar ik wou stiekem een beetje verandering in het geluid van Ozzy, en dat is toch een stuk gebeurd op 'Scream'.
Diggin Me Down en Let It Die vind ik al positieve uitschieters op deze plaat.
Deze is geen super-plaat, wel een groei-plaat.

avatar van Bartjeking
Best lekkere plaat, alleen neigt het wel een beetje naar overproductie oftewel overgeliktheid. Al dat gesleutel om iemand van 60 te laten klinken als een krachtige dertiger hoeft voor mij niet per se, kwetsbaarheid hoort ook bij Rock 'n Roll.

Daarom drie sterren: het is een een lekkere plaat maar het ontbreekt hier aan elke vorm van emotie, dus zal hij bij mij niet meer al te vaak gedraaid worden. Ik hoop nog eens op een rauwe plaat zonder al teveel studio-trucs. Dat het dan allemaal wat minder perfect klinkt is in mijn ogen een pluspunt. Ik zet nog maar eens de american recordings van Cash op .

avatar van notsub
Ozzy is best wel productief en zijn CD's klinken alijd goed verzorgd. Op deze CD laat hij zich in met moderne invloeden en hij weet er best raad mee. De klassieke hardrock sound heeft plaats moeten maken voor mechanische metal. Aan het begin van de CD is dat wel even wennen. Gelukkig is zijn stemgeluid nog steeds het herkenbare middelpunt en blijven zijn zanglijnen ook immer hetzelfde. Het is een aardige CD geworden, maar ik mis toch enige memorabele songs.

Heel pakkend album!

Ik vind het toch wel een goed album ik heb hem zelf 4 sterren gegeven, eindelijk weer wat fatsoenlijke hard rock. Ik vind vooral Let it die en Let me hear you scream lekkere nummers om naar te luisteren.

avatar van ToetnL
Lekkere plaat van ozzy. en de nieuwe gitarist doet het ook goed.
Eindelijk een album van de lord of darkness die wel weer om aan te horen is!

Hulde!

avatar van Sinner
Ja natuurlijk...enkele maanden later is er dus ook een tour edition beschikbaar met meerdere bonus tracks. Buiten vier live songs dus ook twee nieuwe studio tracks - 'Hand of the Enemy' en 'Jump the Moon'. Beiden zijn overigens best goed en hadden gerust op de reguliere cd gemogen.

Berichten verplaatst naar Ozzy Osbourne

avatar van T8T
T8T
Ik had scream al een tijdje in mijn collectie maar ik had nog niet de tijd genomen eens goed naar dit
album te luisteren. Na mijn mening heeft ozzy al zoveel goede platen gemaakt dat als dit zijn laatste plaat zou zijn voor zijn pensioen ik meer dan tevreden ben.
Je zou tegen ozzy kunnen zeggen ga lekker in de pool liggen met wat cocktails en geniet van je centen. Maar als muziekdier gaat hij door tot aan het gaatje zoals een muziek grootheid betaamd.

Op scream heb ik al een mooie track ontdekt en dat is Time.

Over het algemeen vind ik de plaat mainstream en slaat inderdaad een nieuwe weg in.
Helemaal niet verkeerd en verder vind ik het gaaf dat Mike Bordin drumd bij Ozzy.

avatar van AstroRocker
Nieuw (nou ja...) album van Ozzy met de nieuwe gitarist Gus G. En ik moet zeggen, Ozzy heeft wel een neus voor goede gitaristen. Hij heeft altijd een strakke band achter zich staan en dat is zeker een verklaring voor het succes dat hij heeft gehad (en nog steeds heeft). Net als op Black Rain, die ik wat magertjes vond, klinkt het album wel modern.

Het eerste nummer Let it Die is lekker heavy.
Let Me Hear You Scream is een redelijk uptempo nummer. Met het loodzware Soul Sucker trekt Ozzy een lange neus naar Sabbath. Dit nummer komt als een zware trein uit de speakers over je heen. Gus G. heeft hier echt een visite kaartje afgegeven. Meer van dit soort muziek a.u.b! Het beste nummer van deze plaat voor mij persoonlijk.
Life Won't Waite vind ik weer wat minder dan de eerste drie nummers.
Diggin Me Down is wel weer een monster! Na een rustig en dreigend intro vallen vooral de korte en felle riffs op.
Crucify is ook weer uptempo (..) nummer. Time is weer een rustig Ozzy nummer, niet slecht maar ook geen uitschieter.
Hierna is het gelukkig weer genieten geblazen met de korte felle riffs van I Want It More, na Soulsucker het beste nummer van deze cd.
Latimers Mercy is een part nummer, maar klinkt wel lekker.

En dan het geniale nummer I Love You All, ik vond het zo goed dat ik meteen over mijn nek ging .... Neen, dit is helemaal niets, had van mij er niet op de cd moeten staan.

Al met al is dit een goede Ozzy cd en geef een hogere waardering voor dan Black Rain (3 sterren). Deze krijgt een 4.

avatar van permafrost
wie zet ordenary man er eens op ?

avatar van james_cameron
Een wat moderner, bombastisch geluid, met behoorlijk wat lekker zware metalriffs. Ja hoor, ik kan er wel wat mee. Na een sterke opening met een reeks prima tracks zakt de boel af en toe wel wat weg in middelmatig songmateriaal, maar het album blijft over de hele linie toch best oké. Ik heb Ozzy wel eens minder goed uit de hoek horen komen, in ieder geval.

avatar van milesdavisjr
Het lijkt wel met het klimmen der jaren des te steviger de platen klinken van de beste man. Hoewel ik het catchy toegankelijke geluid van Ozzy uit de jaren 80 prefereer boven een metalen variant. Let It Die is stevig maar heeft een vervelende zanglijn. Let Me Hear You Scream is weliswaar heavy maar is ook niet direct een topper. Soul Sucker is power metal in optima forma, wat een heavy groove zeg. Ruiger heb ik Osbourne nooit eerder gehoord, en in alle agressie heeft het nummer wel wat. Life Won't Wait klinkt aanstekelijk en is een goed doordachte compositie. Een prima song. Diggin' Me Down heeft een swingend karakter en had niet misstaan op No More Tears, de uitwaaierende solo's kunnen mij wel bekoren. Crucify is redelijk en scoort een voldoende. Fearless kan mij dan weer niet zo boeien. Time duurt wat lang om de boodschap over te brengen maar is gevarieerd en kan er ook mee door. De overige songs doen mij nog maar vrij weinig. Zo vormt Scream een klein beetje eerherstel zonder direct uit te groeien tot een goede schijf. De sound is enorm heavy, over de songs is voor mijn gevoel wat beter nagedacht en er staan weer een paar sterke tracks op.

Tussenstand:

8. Ozzmosis
9. Down to Earth
10. Black Rain

avatar van Lau1986
Het is een aardig album dat vooral erg leuk begint. Daarna zakt het wat in. Over het geheel gezien is het inderdaad best heavy. Vermakelijk, maar niet overal even sterk.