Ceschi - The One Man Band Broke Up (2010)

Label: Fake Four

met Sole

12. Swallowed Salt
  13. Julius' Final Song
avatar van Osiris Apis
Tof album. Zeker top 10 hiphop album materiaal. Een beetje laat ontdekt door mij. En zo te zien ook door niemand anders hier op de MuMe.

Ceschi is mede oprichter van het label Fake Four. (De rechter hand van Ceshi heeft 4 vingers). Het label dat dit jaar ook de verrassend goede plaat van Dark Time Sunshine uitbracht. Ceschi is ook gastartiest op dat album.

"The One Man Band Broke Up" is een alternatief hiphop album met een concept. Het album gaat over de "rise and fall" van muzikant Captain Julius. Ceschi werkt op dit album samen met de Duitse producer DJ Scientist. Hij mixt (samen met Ceschi, die verschillende instrumenten op het album bespeelt) hiphop met folk/roots en 60's rock. De kortere nummers zijn folk nummers.

Ceschi vind ik een van de weinigen die goed kan zingen én rappen. Hij wisselt vaak van tempo tussen zingen en rappen. Soms vind ik hem te snel rappen. Hij legt veel emotie in zijn zang en raps (de teksten zijn ook best emo), maar hij komt niet geforceerd over.

Het is denk ik een album die niet voor iedereen is weggelegd. Maar al met al verrassend album zo op het einde van het jaar.

Rene1979
Ben hier wel benieuwd naar door de mening van de heer Osiris

avatar van He$$el_01
Lekker album inderdaad. Teminste, na twee luisterbeurten vind ik het redelijk goed klinken allemaal. Ik kwam hier via het album van Noah23 en niet verwonderlijk klinkt dit een beetje hetzelfde (zelfde label). Ceschi is een goede rapper en inderdaad erg veelzijdig. Deze, toch een beetje 'alternatieve', Hip Hop ligt mij af en toe best goed.

Favoriete nummers tot nu toe: Half Mast en Hangman