Overkill - Horrorscope (1991)

Label: Megaforce

1. Coma (5:27)
  2. Infectious (4:08)
  3. Blood Money (4:12)
  4. Thanx for Nothing (4:12)
  5. Bare Bones (4:56)
  6. Horrorscope (5:53)
  7. New Machine (5:22)
  8. Frankenstein (3:33)
  9. Live Young, Die Free (4:15)
  10. Nice Day... for a Funeral (6:22)
  11. Soulitude (5:25)
avatar van Dexter
Geen berichten? Maar 6(!) stemmen? En dat voor een van de twee beste albums van Overkill! Samen met W.F.O. de meest constante plaat, enkele thrashklassiekers (Coma, Infectious, Thanx for Nothing), een paar interessante, typische 'Kill nummers zoals Bare Bones, Horrorscope en Solitude en met Frankenstein een hele leuke, vrolijke instrumental. Een must-have voor iedere thrash/speed-freak

avatar van HammerHead
Klopt, de beste van Overkill inderdaad, beter dan W.F.O. en beter dan The Years of Decay. En met die 3 albums heb je de écht interessante platen van deze band ook wel gehad.

Vooral de titeltrack vind ik ronduit geweldig, überhaupt hun beste nummer overigens.

avatar van Epitaph
Enigste die ik ken van Overkill, vooral de openingstrack en titeltrack springen eruit.

avatar van Kef
Kef
Als ik jou was zou ik Under the Influence, The Year of Decay, The Killing Kind en ook hun laatste album Immortalis checken. Die zijn ook erg gaaf!

avatar van Sinner
Wat mij betreft waarschijnlijk de beste Overkill plaat uit hun eerste periode (van 85 tot 94), hoewel het moeilijk kiezen is tussen deze en W.F.O. De productie klinkt voor het eerst echt lekker en ik heb ook de indruk dat Blitz hier wat meer "echt" op zingt dan op eerdere platen (misschien wat beheerster en minder over-the-top). Lekker catchy, snel en voorzien van heerlijk snerpende gitaar solo's. Toch wel dik een 4,5 voor mij, met als favo track Thanx For Nothing.

avatar van Edwynn
Prima album. Qua stijl gaat het verder waar The Years Of Decay ophoudt. Hij ligt wat zwaarder op de maag dan het eerdere werk. Dat past echter prima bij Overkill. Ik mis wel een beetje de bottenkrakers die veelvuldig op Feel The Fire en Taking Over stonden. Er staat wel wat sneller werk op, maar dat is allemaal niet zo energiek als op de eerste twee platen. Verder moet ik niet zeuren, er is genoeg moois te beleven op Horrorscope. Maar dit is zeker niet Overkills beste.

avatar van Seamus
Nuja dit was de eerste plaat zonder Gustafson, persoonlijk vond ik hem toch wel één van de sleutelfiguren binnen de band.
Hij stond garant voor de geschifte breaks en solo's en de verpletterende riffs van oa de twee voorgaande cd's.
Hij werd op deze cd vervangen door zijn guitar technician en nog een andere gast.
Ook Sid Falck zou de band verlaten in 1992.

Alhoewel dit album toch nog Overkill blijft uitstralen en al de ingrediënten aan boord heeft mist het iets qua originaliteit.
En eerlijk gezegd heb ik die niet veel meer terug gehoord in Overkill. Misschien enkel nog bij W.F.O. waar ze met een paar nieuwe hooks tevoorschijn kwamen.

De evolutie die bij elke plaat gemaakt werd qua songschrijven was alleszinds zonder Gustafson verleden tijd.
Ook zou Overkill nog verschillende bandwisselingen ondergaan vanaf dit punt.

avatar van hellboy123
Deze erg lekkere plaat van Overkill toch maar weer eens onder de aandacht brengen. Erg lekkere cd, energiek en de vaart zit er goed in.

Leuke nummers: Coma, Thanx for Nothing, Horrorscope, Frankenstein, maar de rest doet er niet veel voor onder.

Cured
Wat is de juiste/originele hoes? Is dat deze, want ik zag ook een bruine met een soort vleermuis erop (die ik mooier vind).

Over het album: meer dan 20 jaar oud alweer, maar nog steeds één van de beste (misschien wel de beste?)

avatar van Edwynn
Dit is de originele hoes.

Ok, bedankt.

avatar van Edwynn
Die bruine vleermuis (ik vraag me af welke release dat is. Staat niet op discogs) stond van origine op de achterzijde van de Taking Over LP. Ja, en da's nu net mijn favoriete Overkill schijf.
Overigens is dit toch ook wel een knappe plaat. Tikje anders, tikje techischer en dus avontuurlijker. Ik zet hem lekker op vier sterren.

Cured
Ja, dit album staat zeker in mijn top 10 metal albums van de 90's. (niet bij de hoogsten, maar toch). Ik heb 'm nu besteld bij bol.com (wel met die vleermuis voorop). Ik ga er misschien nog wel even verder op in als ik hem thuis intensiever beluisterd heb. Ik zal die Taking Over ook eens ga beluisteren dan.

avatar van hotdoginferno
Absoluut het beste album van ze

avatar van hellboy123
Laatst voor een prikkie op de kop getikt, blijft toch een top plaat! Een stapel heerlijke beukers, lekker bas-intro op het titelnummer, een leuk instrumentaaltje en de bijzondere afsluiter. Volle bak genieten.