Lil' Wayne - I Am Not a Human Being (2010)

Label: Young Money

1. Gonorrhea (4:22)

2. Hold Up (4:11)

met T-Streets

3. With You (3:49)

met Drake

4. I Am Not a Human Being (4:05)

met Travis Barker

5. I'm Single (5:33)
  6. What's Wrong with Them (3:31)

met Nicki Minaj

11. YM Banger (3:55)

met Jae Millz, Gudda Gudda en Tyga

12. YM Salute (5:14)

met Lil' Twist, Lil' Chuckee, Gudda Gudda, Jae Millz en Nicki Minaj

13. I Don't Like the Look of It * (3:18)

met Gudda Gudda

avatar van Boy
Boy
Die laatste twee nummers staan volgens mij alleen op de fysieke variant. Je kunt hem nu alleen nog maar online bestellen, geloof ik.

avatar van Boy
Boy
Maar goed ook trouwens, ik denk dat - als ik die twee nummers met daarop heel FC Young Money wél had - die 3,0 zomaar een punt lager was uitgevallen.

Rizz
Onbegrijpelijk dat de Rolling Stone dit album 4 sterren geeft en Lil Wayne de beste rapper alive noemt.

Dat blad is nu definitief afgeschreven voor mij.

I Am Not a Human Being by Lil Wayne | Rolling Stone Music | Music Reviews - rollingstone.com

avatar van Game
De vogelman heeft natuurlijk dat blad een paar ton gegeven om dat te schrijven.

avatar van Kill_illuminati
De manier waarop dat wordt gezegt. You won't hear a funnier record all year. Jailbird or civilian, human or moon man, Lil Wayne is pop's most reliable deliverer of unadulterated fun. He's also the greatest rapper alive. Einde!? Is dat hoe je review schrijft en eindigt? Dit doet af aan de geloofwaardigheid van het blad. Het schept wel de illusie dat enkel dode rappers groter zijn. Of drijf ik te ver door?

Jablonski
Weezy, dus sowieso wick wick wack.

Kill_illuminati schreef:

Het schept inderdaad die illusie, hoewel het absoluut belachelijk is natuurlijk. Het erge is dat heel veel mensen het geloven. Het moment waarom Lil Wayne voor mij de 'best rapper alive' wordt is het moment waarop ik stop met naar nieuwe hip-hop luisteren. Hij heeft wel wat geinige tracks gehad, maar dit is helemaal niets.

Als je Rolling Stone goed betaalt krijg je een goede review, niet geloofwaardig dus. Maar dat waren ze sowieso al niet.

De Schaafkaas
Was laatst de gehele discography van Boogie Down Possie/KRS-One weer eens aan het luisteren en wat zijn dat soort uitspraken als in de Rolling Stone dan ongeloofwaardig en tegenstrijdig zeg.

Ik kan zo 100 artiesten opnoemen die meer hebben betekend voor hiphop dan deze kleine Wayne.

Ook het inspiratieloze (wellicht talentloze) is werkelijk afgrijselijk. Lil Wayne komt al jaren niet verder dan nummers als Gonnorhea.

In dit rijtje kun je gerust up-and-coming talenten als Drake zetten. Dertien-in-een-dozijn en nietszeggend.

avatar van MAS
MAS
Het ligt er aan wat voor soort hiphop je prefereert. Voor mij heeft Lil Wayne niet echt een toegevoegde waarde in hiphop. Maar als je dat "soort" hiphop wel vet vind kan ik begrijpen dat je vind dat Weezy veel heeft betekend voor hiphop.

MAS schreef:

Wat heeft Lil Wayne betekent voor hiphop? Commerciële hiphop is toch echt écht groot geworden door Death Row en Bad Boy records midden/eind jaren negentig. Cash Money en No Limit hebben dit goed opgepikt voor het zuiden, maar veel hebben ze niet echt bijgedragen aan de ontwikkeling van commerciële hiphop.

Dan denk ik eerder aan het Shady/Aftermath kamp ofzo.

avatar van Silky & Smooth
Ik vind van wel. Death Row en Bad Boys maakten hip-hop commerciëler en gevolg was dat er meer mensen naar hip-hop gingen luisteren, omdat het toegankelijker was. Ik vind Ca$hmoney en No Limit inderdaad niks anders. Lil' Wayne e.a. zijn echter voorbeelden van een stap verder. Zij maken de stap naar pop en de halve wereld onder de 16 jaar is gek van hen. Ik vind 50 Cent en Eminem enzo hier weer een beetje tussenin zweven.

Over dit album. Ga het toch maar beluisteren, maar wel met een beetje tegenzin. Ik keek echt uit naar Tha Carter III, maar nu is het meer het tegenovergestelde. Helemaal als ik weer zie dat hij Young Money meeneemt. En dan heb ik het vooral over die kinderen en de afschuwelijke Nicki Minaj...

Silky & Smooth schreef:

De halve wereld onder de 16 luisterde destijds ook naar In da Club. Het imago van hen was alleen anders. Al ben ik wel blij dat zij in ieder geval geen samenwerkingen aangingen met wanproducten als Justin Bieber. Dat doen de artiesten die tegenwoordig 'in' zijn bij die doelgroep namelijk wel.

1,0
Via Lil Wayne ben ik de hip-hop ingerold (en erachter gekomen dat er vééééél betere artiesten zijn) :$

De Schaafkaas schreef:

Tsja, het is inderdaad meer een verandering van tijd. Ik denk dat het effect per persoon wel redelijk hetzelfde is, maar in deze tijd gaat de verspreiding van alles van en rondom een artiest zo snel dat het nu veel explosiever is. En ik ben ook blij dat Justin Bieber er niet op staat. Had hem al bijna verwacht.

Voor de rest is dit een album dat echt matig tot slecht is. De beats zijn bijna allemaal kut. YM Salute heeft dan bijvoorbeeld een redelijke beat, maar dan komen Young Money weer voorbij... Eigenlijk is Drake de enige rappende gastartiest die ik af en toe wel kan waarderen, maar ook hij weet mijn interesse niet te wekken hier. Lil' Wayne is ook nog eens (ver) achteruit gegaan. Ik heb hem veel beter gehoord. 2* dan maar voor That Ain't Me (wat ik wel weer een redelijk leuk nummer vind), Bill Gates en I'm Single (dit nummer past dan wel weer bij Drake en Wayne). Carter IV is mijn laatste hoop voor mij bij Wayne ben ik bang...

avatar van Kid
Kid
Right Above It is wel een harde track!

avatar van Silky & Smooth
Ik vind Nicki Minaj trouwens voor een keer niet vervelend... What's Wrong With Them is ook nog wel een re-de-lijk nummer.

avatar van GijsV
Wow... wat slecht dit.. Alleen What's Wrong With Them, Gonorrhea en Bil Gates vind ik wel vet. De rest is echt slecht.. Hoop dat The Carter 4 beter wordt!

avatar van UmindC
Ik vind What's Wrong with Them toch wel erg leuk.

Over de rest ga ik binnenkort - eerder dan later - ook eens tekst en uitleg geven.

GijsV schreef:
Wow... wat slecht dit..

Na het luisteren, kan ik dit alleen maar onderstrepen.

avatar van TheLegacy
Is dit een regulier album? Dit was toch gewoon een fysiek uitgebrachte mixtape?

1,0
Dit werd aangekondigd als EP en is bij mijn weten uiteindelijk gewoon een regulier album geworden.

avatar van KILLERBEE99
Lil Wayne is een tijdje minder walgelijk geweest. Maar hij is terug op het niveau van de eerste 3 albums

avatar van gil335
Deze discussie toont gewoon al wat lil' wayne is: ofwel ben je volledig tegen hem ofwel ben je voor hem. Ikzelf vindt dit album zeker niet slecht maar zeker ook geen hoogvlieger. er zitten enkele goeie nummers in zoals bill gates en i'm single maar daar blijft het ook bij. al bij al voor lik' wayne geen slecht album

avatar van UmindC
gil335 schreef:
ofwel ben je volledig tegen hem ofwel ben je voor hem.

Zeer zeker niet. Ik ben totaal niet tegen de beste man, maar ik ben ook niet bepaald een die-hard.

PriestMaiden
Titeltrack is goed, instrumentaal is het album ook ça va maar de schelle stem van Wayne steekt wel tegen soms.

Gucci-Mane
Dit album is 10x niks. Carter albums zijn goddelijker.

avatar van Kos
Kos
Toch stiekem wel fan geworden van Right Above it doordat het de intro is van de serie Ballers.