Weekend - Sports (2010)

7. Veil (5:45)
  8. End Times (4:25)
  9. Afterimage (2:10)
  10. Untitled (6:12)
shoegaze album van het jaar,,,!

avatar van de_nis_
starlette schreef:
shoegaze album van het jaar,,,!

decennium

avatar van rzasa
3VOOR12 Speler - 3voor12.vpro.nl

Pfff end times is wel een erg lekker nummer zeg.
Voor fans van A place to bury strangers.

avatar van Raconteur
Dit album mogen ze toch eens wat meer aandacht geven.

Dit is echt een van de betere shoegaze albums van de laatste tijd. Een combinatie van de oude shoegaze als Jesus and Mary Chain en de de hippere noise bands als Times New Viking. Verslavend album.

avatar van Sandow
Ja, dit is toch echt wel heel erg sterk. Beste shoegaze-album van het jaar en een van de beste albums van 2010 in het algemeen. Dit verdient inderdaad meer aandacht, al is shoegaze natuurlijk niet echt een radiovriendelijk genre.

Inderdaad goed dit, maar ach we zijn inmiddels toch wel wat gewend, met een kleine shoegaze revival die gaande is? Ophemelen lijkt me niet zo nodig hier. Vooral de gitaren klinken erg fijn.

avatar van Raconteur
Ik vind dit toch veruit de beste uit de 'revival' lichting, zeker als ze zouden bevestigen op hun tweede plaat. No Age is jammer genoeg niet zo consistent, Pains of Being Pure at Heart valt te licht uit. Om er maar twee willekeurig uit te pikken (versta mij niet verkeerd, ik vind dat allebei goede bands, maar Weekend straalt voor mij een ongelooflijke aantrekkingskracht uit).

Heb ze trouwens deze week live gezien en dat was minstens even geweldig, hopelijk dat de festivals deze band niet over het hoofd zien, maar ik vrees er voor ondanks dat ze op Roskilde gaan spelen

avatar van likeahurricane
live op Metropolis
Coma Summer

Vorig jaar dit bandje links laten liggen, maar op Metropolis waren ze wel erg goed inderdaad (al heb ik daar alleen het laatste kwartier ofzo gezien).

Toch wel een hele vette shoegaze-plaat dit, met name Youth Haunts en Untitled zijn erg goed. Lekker hard, maar toch ook melodieus. Snel nog een keer draaien!

John Coltrui
Denk dat ik me hier morgen of overmorgen ook maar eens aan ga wagen.

Wel apart trouwens om in het noise-outro van Veil Bette Midler's From a Distance te ontwaren. Smashing Pumpkins hadden in hun beginjaren ook een handje van dat soort grapjes.

op metropolis festival 2011 gezien. Blijf goede band! Nummers als coma summer zijn erg goed. Ga nu ook maar is beginnen aan het tweede album:). Hopelijk komen ze nog een keer naar Nederland:).