deadmau5 - 4x4=12 (2010)

Canada
Dance
Label: Ultra

1. Some Chords (7:14)
  2. Sofi Needs a Ladder (6:43)

met SOFI

3. A City in Florida (5:40)
  4. Bad Selection (5:33)
  5. Animal Rights (6:15)

met Wolfgang Gartner

6. I Said [Michael Woods Remix] (7:06)

met Chris Lake

7. Cthulhu Sleeps (10:35)
  8. Right This Second (7:50)
  9. Raise Your Weapon (8:23)

met Greta Svabo Bech

10. One Trick Pony (3:59)

met SOFI

11. Everything Before (6:36)
  12. 4x4=12 [Continuous Mix] * (1:09:54)
totale tijdsduur: 1:15:54 (2:25:48)
net voor het eerst het hele album afgeluisterd en ben blij met wat ik gehoord heb. Deadmau5 lijkt weer terug te gaan naar zijn roots: progressieve house.

avatar van jrn
jrn
Wat een knaller van een beukplaat zeg, love it!

Wooooow ik was nooit echt fan van deadmau5 omdat het vaak te minimalistisch en te langdradig was. Dit album daarentegen word nooit saai. Het tempo ligt veel hoger. De tussenstukjes zijn een stuk minder eentonig. Dit album knalt echt. Een aanrader!

avatar van Cannabooze
Ik heb zo ongeveer wel alles gedownload van Deadmau5 en dus beluisterd. Ook deze had ik dan maar even op de download gepleurd, omdat ik het over het algemeen '' niet slecht '' vindt.
Maar dit gaat het eerste Deadmau5 album worden dat ik origineel in de platenkast slinger. Er komen niet zo gek veel dance albums in die kast terecht, maar deze mag er NU AL in ! Wat een goed album heeft de man hier achter gelaten zeg !

avatar van Apieknar
Net even helemaal geluisterd. Hij klinkt weer erg lekker moet ik zeggen!

avatar van Ethereal
Wat een enorm lekker album is het geworden. Zoals hiervoor al is gezegd: tempo is wat hoger, meer naar de roots terug en fijne tunes.

avatar van Joeri_000
DAMN - Dit is echt 1 van de OORgasmes van het jaar wat mij betreft. Ik vind de stijl vernieuwend en harder dan de voorgangers en ik moet zeggen. Het bevalt me erg goed.

Bij vlagen erg hard en stevig.

Het eerste nummer is erg fijn. Echt zo'n nummer waarbij je denkt. Jeetje gaan ze dit nog overtreffen of heb ik nu al het beste gehoord en dat gaat de tweede track er nog eens keer overheen. Echt wegggeblazen.

Paar nummers daarna is even wennen, wat minder pompend. Daarna pakken we de draad gewoon weer op en de downtempo tracks doen het op zich ook wel oke !!!

Compliment mister Deadmau5

avatar van Shinobi
Een erg sterk album om naar te luisteren, het klinkt niet zo standaard en best wel gevarieerd. De toevoeging van zang bij wat tracks maken de nummers echt compleet.

4,0 Sterren, kan wel hoger worden denk ik.

avatar van jordkaka
Right This Second.

avatar van shoarmaboer
Joeri_000 schreef:
Dit is echt 1 van de OORgasmes van het jaar wat mij betreft.

Ik vind je reactie in ieder geval heel orgineel! XD

avatar van Protonos
Animal rights is een gruwelijke track

Heerlijk, gewoon heerlijk.

Als dit je genre niet is, en de plaat grijpt je toch bij de kladden, dan heb je iets gepresteerd, zo wil ik graag concluderen

Dat is dus bij mij het geval

Luister zelden naar dit soort muziek, en vanaf het begin dacht ik, ohjee, al dat maar goed gaat, maar wonderwel na een aantal beurten, ga ook ik met mijn hoofd en benen op en neer

Dit is heeeeel erg lekker

avatar van legian
het probleem bij dit album is, dat het na een lekkere intro eigenlijk maar een beetje voortkabbelt.
nou moet ik melden dat ik dit normaal niet luister, maar het werd me aangeraden door dezelfde persoon die me ook pendelum aanrade, en aangezien ik dat goed vond was ik dus wel benieuwd.

maargoed dit is het dus het perfecte voorbeeld van net niet, de intro's worden mooi en goed opgebouwd, maar daarna mis ik dus een climax.
voor de mensen die dit leuk vinden is het mooi, maar voor mij is het niks

avatar van Joeri_000
Leuke reactie malle , leuk beschreven..

Legian , mis je dan ook wat meer vocalen en zijn de songs wat te lang , misschien is Kaskade dan iets voor jou , album dynasty ??

Vind het album top blijven , heel goed afgemixt en stuk voor stuk blijven het goede tracks.:)

avatar van NewYorkCityLight
Raise Your Weapon steekt er wel boven uit naar mijn mening. Als het dubstep deel eenmaal begint

avatar van legian
het is niet zozeer de vocalen of de lengte van de nummers.
maar meer dat er in de intro's een bepaalde spanning word gecreëerd die ik in verder in het nummer niet meer terug hoor, (op een enkele uitzondering na).

ik zal Kaskade eens proberen.

avatar van 128bpm
Lekker albumpje! Luister hem de laatste tijd best vaak!

avatar van Carolaah
Whoohoo, lekkere plaat! Goede afwisseling tussen de nummers ook!
Raise your weapon is inderdaad een topnummer, het dubstepgedeelte tussendoor is heerlijk!
Maar verder loopt het ook heerlijk door met een mooie afwisseling tussen wat techno-dance achtige geluiden, richting electro-house.. althans voor mijn gevoel.

avatar van matthijs
Ben meer van de pop en rock, en niet vies van wat elektronica daarin. Pure electronica gaat me vaak snel vervelen. Maar er zijn een paar uitzonderingen: Drexciya, Ferry Corsten, William Orbit, en... deze kuhnallurrrr!!!

avatar van Teunnis
1,5
legian schreef:
het is niet zozeer de vocalen of de lengte van de nummers.

ik zal Kaskade eens proberen.

Kan ik me helemaal in vinden. Heb zelden zo'n saai album geluisterd, terwijl ik een groot deel van deze nummers al kende en ik het niet erg vind om die nummers gewoon los te luisteren als achtergrondmuziek. Deadmau5 vindt af en toe sterke melodieën, maar doet er vervolgens zo'n zeven minuten vrij weinig mee.