Rick van der Linden - Dynastie der Kleine Luyden (1974)

Score
Label: Philips

1. Thema de Kleine Luyden I: A) Veertiende-eeuws Danswijsje B) Margaretha C) Ridder op Uw Witte Ros D) Margaretha's Dood (1:25)
  2. Twaalf Ambachten: A) Veertiende-eeuws Danswijsje B) Margaretha C) Ridder op Uw Witte Ros D) Margaretha's Dood (4:02)
  3. Zestien Ducaten: A) Maria B) Kerkhofdans C) Kom Liefje Laat U Minnen D) de Tweede Maria (4:25)
  4. Het Gemeene Leven: A) de Ontmoeting B) Paniek C) de Brief (6:51)
  5. De Kwade Geest: A) Benedicta Tu B) Godefrieds Laatste les C) het Afscheid van Catharina (3:27)
  6. De Kinderen Uwer Knechten: A) de Innerlijke Vertroosting B) de Dood van Catharina C) Aagje Slof D) een Vaste Burg (6:03)
  7. De Gebroeders: A) Jeroen Bosch B) Jan Allaertsz C) Heksenjacht D) Slaet op den Trommele (5:16)
  8. Slaet op den Trommele (4:39)
  9. Thema de Kleine Luyden II (2:31)
Een album voor de echte liefhebbers zou ik zo zeggen. Van der Linden schreef de muziek voor deze televisieserie van van Hemert. Een geen doorgaans album voor van der Linden maar voor de pure verzamelaar. Het begin en eindthema, zou een nummer van Ekseption kunnen zijn met het clavicord als main instrument. Rick maakt het 3 voudige aan materiaal voor deze tv serie maar er kon maar een klein deel gebruikt worden. Caroline van Hemert doet de zang op het 2e nummer. Tekstdichter Martijn van Egmond deed de teksten voor dit album. Ook het kerkorgel ontbreekt niet op dit album. Zeker geen gemakkelijk album maar voor de doorgewinterde fans een must denk ik zo.

charles59 schreef:

En helaas niet te vinden op LP helaas. Ik zoek er al even naar en ben erg benieuwd hoe dit klinkt

neo
Een mogelijkheid om de muziek te kunnen luisteren:
Dynastie der kleine luyden - Rick van der Linden - Muziekweb

avatar van Wandelaar
Ik herinner me dat de TV-serie flopte en voortijdig werd afgebroken door de NCRV. Te duur en te weinig belangstelling.

neo schreef:
Een mogelijkheid om de muziek te kunnen luisteren:
Dynastie der kleine luyden - Rick van der Linden - Muziekweb

Dank Neo. Ga ik zeker doen

avatar van spoiler
In prachtige staat op LP gevonden .

spoiler schreef:

Ik heb het album destijds via FONOS gekocht en helaas waren er maar een paar persingen van een vinylalbum ik kan wel een cdtje voor je maken als je er nog behoefte aan hebt.

charles59 schreef:

Hallo Charles. Zie het bericht boven het van jou.Ik heb de plaat gelukkig in 2018 gevonden. Een puntgaaf vinyl exemplaar. Maar bedankt voor het aanbod en de geboden hulp

avatar van echoes
Interessant, ga ik eens naar op zoek.