Aretha Franklin - The Electrifying Aretha Franklin (1962)

Blues / Soul
Label: Columbia

1. You Made Me Love You (2:19)
  2. I Told You So (2:44)
  3. Rock-A-Bye Your Baby with a Dixie Melody (2:24)
  4. Nobody Like You (2:23)
  5. Exactly Like You (2:36)
  6. It's So Heartbreakin' (2:39)
  7. Rough Lover (2:48)
  8. Blue Holiday (2:53)
  9. Just for You (2:20)
  10. That Lucky Old Sun (3:20)
  11. I Surrrender Dear (2:46)
  12. Ac-Cent-Tchu-Ate the Positive (2:18)
avatar van Boermetkiespijn
Kort maar krachtige plaat van een weergaloze zangeres... Naar mijn idee niet haar beste werk, maar alsnog zó goed!

Favorieten
"I Told You So"
"Nobody Like You"
"Exactly Like You", geweldige klassieker!
"It's So Heartbreakin'", geniale muzikale begeleiding.
en "Ac-Cent-Tchu-Ate the Positive"

avatar van lennon
Soul, gemixt met jazz. Een beetje big band soms, ik moest er even inkomen.

Die geweldige stem stelt je natuurlijk snel gerust, maar deze moet ik nog even een paar keer luisteren om er echt een goed oordeel over te kunnen vellen.

avatar van jorro
Vlak voor ik dit album heb gedraaid, had ik Timi Yuro opstaan met het album Whats'a Matter Baby. En hoewel het een close finish is, vond ik dat album toch iets overtuigender dan dit. Dit album staat wel 2 plaatsjes hoger (65e) in de 100 Greatest Albums of 1962.

avatar van Mssr Renard
Aretha gaat hier full swing. Wat leuk om deze kant van haar te horen. Het klinkt wel een beetje commercieel, maar ik ben ook niet echt een swing-liefhebber, doe mij maar liever soul, gospel of r&b.

avatar van AOVV
De instrumentale omlijsting vind ik enorm braafjes (de dosis swingt zet soms nog wel aan tot bewegen), maar Aretha trekt deze wat matte plaat toch nog nipt over de streep der matigheid met de ultieme troef: haar stem. Later zou het nog veel imposanter worden, natuurlijk. Maar dit is geen mis plaatje, gewoon een halfuurtje luisteren naar Aretha's zangkunsten.

3 sterren