Fünf (2010)

21. Tama Sumo - Iron Glance
  22. Len Faki - Kraft und Licht
  23. Norman Nodge - Start Up
avatar van Mjuman
Naar analogie van Hyperdub heeft nu ook Ostgut Ton bij de vijfde verjaardag een compilatie uitgebracht om dat heugelijke feit te vieren.

Zojuist heeft de postbode me blij gemaakt met dit item - via Amazon afkomstig uit de VS, omdat dat de goedkoopste optie was; slechts 2 euro duurder dan het downloaden van FLAC-files via Boomkat, dat nog niet de cd's aanbood,

Uiterst fraai vormgegeven digipak dat het alleen tot een mooi hebbedingetje maakt. CD1 speelt nu en klinkt uiterst spannend (er zijn geluidsopnames in het gebouw gemaakt en die samples zijn toegepast/verwerkt in de muziek). Not your usual dance type of thing, spannend, broeierig.

Binnenkort meer.

avatar van sander.
Hmm, het idee om geluiden in de club op te nemen en in de muziek te verwerken is drastischer doorgevoerd op "One Club" van Matthew Herbert, wat trouwens ook een aanrader is.

Het moet wel een uitdaging zijn geweest voor de mannen van Ostgut om de Begrhain sound over te brengen naar een album met losse nummers en een verzameling aan artiesten. Uiteindelijk is het ze wel gelukt, maar toch mis ik op sommige punten van deze lange reis de sfeer en emotie die Ben Klock in zijn "Berghain 05" wel wist te vangen... Desalniettemin staan er enkele steengoede stukken op, zoals Gestalts, Boom Room, en de bijdrages van Margaret Dygas en Ben Klock.

avatar van Mjuman
Heb hem vanmiddag weer eens opgezet en - eerlijk is eerlijk - het blijft een intrigerend album - soms heel minimalistisch en bij vlagen voor mij iets te monotoon, dan gebruik ik de skip-toets (na 1 - 1,5 minuut), maar sommige tracks (i.i.g.3, 6, 7, 24: Margaret Dygas - Quintet) vind ik fijn.
Behoorlijk gevarieerd en een mooie opbouw.