Sims - Bad Time Zoo (2011)

Label: Doomtree

1. Future Shock (4:13)
  2. Burn It Down (2:55)
  3. Bad Time Zoo (2:42)
  4. Too Much (3:29)

met P.O.S.

5. One Dimensional Man (3:15)
  6. In My Sleep (3:01)
  7. When It Rolls In (3:43)
  8. Good Times (3:01)
  9. LMG (3:13)
  10. The Veldt (3:15)
  11. Weight (2:51)
  12. Radio Opaque (3:54)
  13. Sink Or Syncopate (4:24)
  14. Hey You (3:24)
  15. Mad Night *
  16. Jordan 5s *
avatar van Anne Maaike
Deze producer en rapper passen goed bij elkaar. Dit bewijst het album Bad Time Zoo. Dit album laat maar weer zien dat het label veel talent heeft.

avatar van kobe bryant fan
Zeer fijn album, het lijkt misschien wel een beetje op P.O.S maar Sims toont ook dat hij zich kan onderscheiden ook.Dat doet hij samen met Lazerbreak die geweldige beats maakt, alles klopt samen met de fijne rapstem van Sims, Lazerbreak laat op het juiste moment de trompetten komen en soms dan weer de hardere gitaren, en natuurlijk niet te vergeten in het Doomtree kamp de harde drums en als Lazerbreak er dan nog samples aan toevoegt en wat mixt enzo krijg je de mooie producties hierop.Ook Sims is een neiuwe ontdekking voor mij, hij rapt zeer sterk en ook de onderwerpen die hij aansnijdt zijn niet van de minste en kunnen mij 14 nummers lang boeien.
Dus een dikke 4.0* voor Sims- Bad Time Zoo.

P-DawG schreef:

Trouwens, dit album klinkt wel heel erg (in zo'n beetje alle mogelijke opzichten) hetzelfde als Never Better. Wel dope daar niet van, maar echt origineel kan je het niet noemen.

Ben ik dus echt TOTAAL niet met je eens. Ik vind Never Better echt 10 niveaus hoger dan dit... Qua diepgang, qua originaliteit en qua skills.

avatar van Silky & Smooth
De replay-value is niet zo hoog en echt zo geweldig als eerst vind ik het niet meer. Blijft natuurlijk een erg sterke plaat! Een 4* lijkt mij meer dan op zijn plaats!

avatar van He$$el_01
Best wel lekker album. De raps en beats zijn goed en lekker om naar te luisteren. Vind alleen dat het na een tijdje een beetje veel van hetzelfde wordt.

avatar van niels94
P-DawG schreef:

Ik vond zelf inderdaad de sound er ook iets van hebben, echter zit er vooral in de beats een groot verschil, P.O.S. heeft veel meer van die zware drumritmes en hardere beats, waardoor ik toch niet zou zeggen dat het op elkaar lijkt.

Daarnaast is Never Better natuurlijk beter, maar dat wil natuurlijk nog niet zeggen het niet erop kan lijken. Vind echter niet dat je kan zeggen dat het in alle mogelijke opzichten op elkaar lijkt.

avatar van FlyLo
De vergelijking met Never Better slaat m.i. helemaal nergens op. Ze zijn op hetzelfde label uitgekomen en daar eindigen de gelijkenissen.
Sims en P.O.S. hebben totaal verschillende rapstijlen. Daarbovenop zijn de beats op dit album veel minder opgefokt en rock-achtig dan op Never Better.
Ik vind dit album ook gewoon veel beter dan Never Better. Geen toeval dat veruit de slechtste track op dit album Too Much is.

Rene1979
Ik ben het helemaal eens met FlyLo, het vergelijken van dit album met Never Better, is hetzelfde al een Appel en een Peer vergelijken. Het gaat totaal niet op. Dit is geenzins rockerig maar meer bombastisch. Ook Sims heeft een andere rapstijl dan POS. Je kan iedereen van een zelfde label wel over een kam scheren maar dat gaat in deze echt niet op,!

avatar van Rhythm & Poetry
Ben ik het dan weer totaal mee oneens. De meeste mensen die ik ken, waaronder ikzelf, vinden de rapstijl van P.O.S. en Sims nagenoeg gelijk. P.O.S. klinkt net wat agressiever, Sims een fractie vrolijker. Maar qua flow en stem is het verder net een tweeling. De beats op dit album zijn uiteraard wel verschillend met die van Never Better. Hoewel de producties zoals op Low Light Low Life en Goodbye niet hadden misstaan op dit album.

avatar van kobe bryant fan
Buiten die 2 tracks die R&P opnoemt vind ik ze ook verschillend P.O.S zijn producties zitten soms vol met harde drums en gitaren hier ook maar allemaal wat rustiger en ook P.O.S rapt totaal anders hij rapt vol aggressie en Sims niet.

avatar van FlyLo
Inderdaad. P.O.S. doet me qua flow denken aan een soort Twista-light bij momenten. Sims doet het heel wat rustiger aan (ook door de rustigere beats).

avatar van Elohim
Ik ben het wel met R&P eens hoor, qua flow en qua stem lijken ze zooo verschrikkelijk erg op elkaar. Qua stemgebruik verschillen ze dan wel weer veel. Cecil otter past qua flow ook wel in het rijtje maar qua stemgebruik dan totaal niet.

Nu moeten we trouwens niet vergeten dat SIMS ook nog een ander album heeft waar hij toch wat agressiever op rapt op sommige nummers dan hier. Zijn hele rustigheid is ook echt het enige wat ik vervelend vind aan dit album. Beats zijn netjes, hij flowt goed, teksten zijn in orde. Maar ik houd gewoon van een rapper die echt 'all-out' gaat. En ik heb hier constant zo'n net niet gevoel bij. Het is echt vermakelijk, maar het kan me gewoon niet al te lang boeien.

avatar van AOVV
De flow van Sims begint me nu ook meer en meer te bevallen, naast de beats, die ik vanaf het begin al erg sterk vind.. Ook tekstueel is het in orde, hij rapt over diverse actuele onderwerpen, zoals R&P al zegt in zijn stukje over dit album. Bovenal is het inderdaad erg vermakelijk, en kan ik hier makkelijk naar luisteren. Voorlopig toch één van de betere hip-hopreleases van dit jaar.

3,5 sterren

P-DawG
Rhythm & Poetry schreef:
Word.

avatar van Timmie
Dit staat al lang op mijn lijstje ik vind When it Rolls in in ieder geval een super beat hebben!

avatar van Elohim
Video van LMG toegevoegd.
Na het horen van die track, besloot ik het album weer een (vluchtige, bleek later) luisterbeurt te geven.

Het viel me meer tegen dan vorige keer. Verlaag hem naar een 3,0*

avatar van Osiris Apis