Avril Lavigne - Goodbye Lullaby (2011)

Canada
Label: RCA

1. Black Star (1:34)
  2. What the Hell (3:39)
  3. Push (3:01)
  4. Wish You Were Here (3:45)
  5. Smile (3:29)
  6. Stop Standing There (3:27)
  7. I Love You (4:01)
  8. Everybody Hurts (3:41)
  9. Not Enough (4:18)
  10. 4 Real (3:28)
  11. Darlin (3:50)
  12. Remember When (3:29)
  13. Goodbye (4:30)
  14. Alice [Extended Version] (5:01)
  15. Knockin' on Heaven's Door * (2:53)
  16. What the Hell [Acoustic] * (3:40)
  17. Push [Acoustic] * (2:46)
  18. Wish You Were Here [Acoustic] * (3:45)
  19. Bad Reputation * (2:42)
  20. What the Hell [Remix] *
avatar van Slowgaze
Ernie Ball schreef:

En is Push een cover van the Cure?

I Love You is vast van Yello-faam! Darlin van de Beach Boys, Goodbye komt bij de Spice Girls vandaan, Not Enough is geleend van Van Halen, Alan Jackson tekende voor Remember When. De rest is zo te zien origineel, hoewel 4 Real gebaseerd schijnt te zijn op Richey Edwards die dat eens in zijn arm kraste tijdens een onderonsje met een NME-journalist.

Moraal van het verhaal: titels bedenken is ook een vak. Ik denk dat op haar volgende plaat liedjes met de titels Born in the USA en Paradise By the Dashboard Light terug te vinden zullen zijn.

En ze komt naar Nederland.

Burzum
Slowgaze schreef:

Wat is de relevantie van zulke berichten?

avatar van Style.Girl
Een grote tegenvaller! Haar vorige albums vond ik dan nog wel leuk, maar dit is echt niet zo mijn ding.

Misschien nog eens wat beter beluisteren dus.

Gründafjørdøhur schreef:

En bij de bonustracks staat Knockin´ On Heaven´s Door. Ik ga bijna denken dat het hem echt is van Guns & Roses.

EDIT: Holy Crap! Ja, het is hem dus wel echt! Toch had ik het wel verwacht eigenlijk. Maar wat een verschrikkelijke cover zeg.

Genoeg gegein. Ben hier maar eens gaan kijken na de Spotify reclame die me om de vijf minuten wordt ingefluisterd. Ik snap al die positieve berichten niet hier. De beste Avril is zo wendbaar als een een elastiekje. Mevrouw begon destijds zo stoer als skater/rocker en toen die koek op was ging ze over in haar 'huppelkutjes-fase" nu het dat eigenlijk ook niet is gaat ze het weer eens proberen op de emo tour (hier heeft ze ook nog een fase van gehad) gezien haar nieuwe single What The Hell! Daarnaast is het tekstueel nog steeds alsof ze 15 is, maar dat heeft natuurlijk ook meer te maken met de doelgroep. Naar mijn idee is dit echt übercommerciële meuk met een grote M, maargoed zo denk ik erover.

Ik vind dit zo grappig altijd. Mensen zeiken Avril altijd af. welke style ze ook doet. voor mij blijft ze een van de beste artiesten ooit. die ouwe "meuk" als whitney enzo kunnen me gestolen worden. avril draait er tenminste niet omheen en zegt waar t owp staat. ze durft t ook gewoon. dit album bevat bummers die iets vertellen en iedereen kan zich er wel in vinden. wacht, behalve die azijnzeikers die alle muziek slecht vinden behalve hun eigen smaak. waaahahaha. echt grappig. haar concert op 13 september was geweldig net als haarzelf!

Rizz
Ik heb die cover van Avril Lavigne van Knockin' On Heaven's Door eens moeten zingen voor muziek. Het meisje waar ik mee moest zingen wilde perse de versie van Avril terwijl ik die versie van Guns N' Roses wilde, we hebben het uitgevochten en uiteindelijk stond ik met het schaamrood op m'n lippen die verschrikkelijke versie van Avril mee te blèren voor de klas.

avatar van Mitsiooh
En kan iemand mij uitleggen wat er zo 'verschrikkelijk' is aan die versie. Ik vind m echt mooi en hoor vaker mensen met lof erover praten. De meesten haten t gewoon, omdat 'avril' het zingt. Zou het een onbekend meisje zijn die het post op Youtube, dan kan ze naarOprah komen

Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar?

Nou, dat het niks toevoegt aan die duizenden die haar voorgingen en er ook al niks bijzonders van maakten tov het origineel?

Guns 'n roses maakte er iig een dikke vette monsterversie van, zeer geslaagd

avatar van Mitsiooh
Nou geef je nog steeds geen antwoord op mn vraag. Het voegt volgens jou niks toe, oke mening. Maar waarom is t dan slecht. Geweldig voor die band dat ze er een monsterhit mee hadden maar ik vind haar versie ook best oké. Niks slecht aan. Ik vind niks bijzonders aan de Guns n Roses versie maar dat is per persoon anders. Een monsterhit wil ook niet gelijk zeggen dat t goed is (ik zeg Tik Tok)

Luister eens naar het origineel, en luister ook eens naar de vele covers daarvan, imo kun je beter geen cover opnemen als je daar verder niets aan toevoegt, er je eigen stempel niet op drukt

Waarom een nummer dat al uitgekauwd is tot en met, nog eens uitkauwen?

Slecht? iig gene reet an

avatar van Mitsiooh
Kijk, daar kwam ik voor. Mensen kunnen er 'niks aan' vinden, dat is echt aan iedereen zelf, maar slecht is het iig niet. Die kerel hier boven, die de 'verschikkelijke' versie van Avril moest zingen. Ik snap 't niet, zoveel anders dan het origineel is het ook weer niet, behalve de zang. Maar laten we stoppen over het hele 'cover-gedoe'.
Ik heb niet eens een mening gegeven over het album! Laat ik eerst zeggen dat ik een beetje opgelucht ben van haar 'girlfriend' periode. Ik persoonlijk vond er niks verkeerd mee, maar die vergelijkingen die ze met Britney trokken, blegh! Verschrikkelijk. Ze zijn beide blond, oké, en maken popmuziek, oké, maar ga iemand die kan zingen niet vergelijken met een MickeyMouse.
De muziek op 'Goodbye Lullaby' komt redelijk in de buurt van de gitaarliedjes van 'Let Go' alleen met een geheel andere stem. Ze is in de loop der jaren alleen maar vooruit gegaan op haar stemkwaliteit en gelukkig heb ik dat live kunnen meemaken op 13 september!
'What The Hell' bestempelen als een 'Girlfriend Part II' snap ik niet. Is dat alleen maar omdat het vrolijk klinkt? Avril begon haar carrière met de wat duistere nummers (My Happy Ending, Losing Grip) maar wat is er mis met een vrolijk popnummer? Ik vind er niks mis mee! De rest van het album kabbelt door op voornamelijk leuk gitaarspel (vooral in 'Smile' klinkt het echt leuk!). Nummers als 'Wish You Were Here' en 'Remember When' zijn weer Avril in haar ballad-element. Mooi, simpel en dat is toch vooral de kracht van Avril. Ze haalt het niet bij het niveau van Adele qua tekstschrijving, maar aan de nummers van Avril kan ik me vaak vergelijken (in een bepaald perspectief). Ze schrijft over dingen die er toe doen, en dat raakt je. 'Alice (Extendes Version') is een aanvullig op de soundtrack van de gelijknamige film, weer een duistere Avril en hoewel velen het maar 'schreeuwen' vinden, is het voor mij toch een mooie afsluiter van het officiële gedeelte.

avatar van 2MY
2MY
Op de versie die ik heb staat op de achterflap netjes vermeld (weliswaar met een kleine ruimte tussen nummer 13 en 14):

14. Alice (Hidden Track)

Wat is de zin van het vermelden waar er een hidden track zou zijn en welke het is? Zo'n beetje als dat de titel van een zoekboekje 'Waar is Wally? (Linksboven bij de Draaimolen)' zou zijn...

avatar van Style.Girl
Waarschijnlijk was het nummer opgenomen voor een film of een ander project en niet bestemd voor het album, maar hebben ze die later wel aan het album toegevoegd.

Of het is een nummer wat niet op elke versie te beluisteren is.

avatar van 2MY
2MY
Dan is het toch eerder een 'bonustrack' ipv een 'hidden' track..?

Enfin, ik moet niet zeuren. Ze mag het van mijn part noemen hoe ze het wil

Het was idd voor Alice In Wonderland OST, geen idee though waarom niet gewoon bonustrack.

avatar van ikhouvanmuziek
Erg zwak album.

avatar van Gloeilamp
ikhouvanmuziek schreef:
Erg zwak album.

Mooi stuk!

avatar van RebelINS
Tja gelijk heeft hij wel Mijn vriendin draait dit regelmatig en ik vind het ook waardeloos.

avatar van MetalMike
Gloeilamp schreef:

Mooi stuk!

avatar van MIAB
Dit album zit goed in elkaar en heeft over de gehele breedte genoeg niveau en houdt mijn aandacht ook vast. Dat is weleens anders bij andersoortige albums. Avril Lavigne heeft niet een verfijnde zangstem, maar weet mij altijd wel te boeien. 3,5*
What the Hell (3:39)  --- 4,5
Push (3:01) --- 3,5