Martin Solveig - So Far (2006)

Frankrijk
Dance
Label: Interowners

1. Rocking Music (6:19)
  2. Everybody (4:19)
  3. Madan (4:50)

met Salif Keita

4. Bumcello - Dalila (5:41)
  5. Rejection [Radio Edit] (3:37)
  6. Something Better [LP Edit] (4:48)

met Jay Sebag

7. Lee Fields - I've Got a Woman (4:00)
  8. Jealousy [LP Edit] (5:17)
  9. Cabo Parano (5:30)

met Stephy Haïk

10. I'm a Good Man (4:16)

met Lee Fields

11. Something About You (4:05)

met Michael Robinson

12. Linda (5:53)

met Cesar Anot

13. Dry (4:58)

met Stephy Haïk

14. Someday [Radio Edit] (3:36)

met Michael Robinson

15. Heart of Africa (6:06)
Een lekker samenraapsel van nummers van- en/of geproduceerd / remixed door Martin Solveig met heel veel gastvocalisten. Rocking Music is bekend en een sterk nummer: house en rock in een fraai mengsel, net als het ook nog betere Everybody, met de geweldige stem van Lee Fields. Afrikaanse invloeden hoor je op Madan en Dalila.
Rejection en Something Better zijn juist weer meer funky, terwijl de geweldige kleine man Lee Fields voor soul zorgt met I've Got a Woman en I'm a Good Man. Je hoort 'm dus drie keer terug op dit album So Far.

Jealousy is weer een bekendere en lekker funky song van Martin Solveig. Cabo Parano lijkt uit Cuba overgewaaid. Something About You is meer jazzy. Op Linda hoor je weer Afrikaanse percussie, terwijl Dry meer een prettige popsong is. Op Someday gaat het tempo omhoog en krijgen we dan toch wat relaxte house te horen. Op Heart of Africa gaat het zeker ook om de heerlijke beat & bass, gelardeerd met oa een jazzy saxofoon.

En zo gebruikt Martin Solveig vele muziekstijlen op lekkere beats. Het levert een aangenaam album op, met ondanks al die stijlen toch een herkenbare Martin Solveig stempel.
Er is voor de liefhebbers ook nog een versie met een tweede disc met lange versies / remixen van oa Kenny Dope, Dennis Ferrer, Quentin Harris, Mousse T & Bob Sinclair.