Gil Scott-Heron and Jamie xx - We're New Here (2011)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Electronic / Soul
Label: XL

1. I'm New Here (3:26)
  2. Home (3:11)
  3. I've Been Me (Interlude) (0:27)
  4. Running (3:31)
  5. My Cloud (4:27)
  6. Certain Things (Interlude) (0:09)
  7. The Crutch (3:09)
  8. Ur Soul and Mine (4:17)
  9. Parents (Interlude) (0:28)
  10. Piano Player (1:16)
  11. NY Is Killing Me (5:43)
  12. Jazz (Interlude) (0:49)
  13. I'll Take Care of U (4:42)
avatar van Lennart_M
I'll Take Care Of You lijkt inmiddels ook opgepikt door 3fm.

avatar van kemm
Check die clip van I'll Take Care of You! Brengt het nummer weer vanuit een heel andere invalshoek. Prachtig gedaan!

avatar van vins75
Superplaat, ik was al een een groot liefhebber van deze, maar vond de muziek vaak iets te oubollig. Jamie XX maakt dit ruimschoots goed.

avatar van Booyo
Jamie XX weet die inderdaad een stuk minder oubollig te maken.. Godmieters, wat staan hier een aantal harde platen op. I'm New Here, Running, My Cloud, NY is Killing Me en I'll Take Care of You zijn echt smullen geblazen. Rest vind ik helaas wel van een stuk minder niveau, lang niet zo spannend.

avatar van OldRottenhat
Oef, wat is My Cloud een lekker nummer

avatar van De-noir
Twee toffe nieuwe tracks van Jamie xx:

Numbers. Jamie xx - Far Nearer (limited vinyl & download out now on Numbers) - nmbrs.net

(sorry kon het nergens anders kwijt, de beste man heeft geen eigen artiestenpagina)

Far Nearer is zeker een hele relaxte plaat. Heeft hij gemaakt met behulp van steelpannen Maar je hoort in beide platen duidelijk terug dat Jamie xx een man is met talent. Ben zeker benieuwd naar meer solo werk.

avatar van Slow
4 sterren voor Gil Scott Heron en meneer XX. Staat al een tijdje in mijn to-listen lijst, en ben er nu dan aan toegekmen.

avatar van KampF
Donders man, Jamie XX - Far Nearer is echt ZO goed. 5 sterren.

Steel pans FTW!

doe mij die b-kant van far nearer maar! sowieso lijkt alles wat jamie aanraakt in goud te veranderen...

avatar van klaezman
:fapfapfap:

Vanavond in de Melkweg!

avatar van Shinobi
Interessante remixalbum, begint wel ietwat met de eerste paar nummers. Maar daarna voelde ik het wel hoor.

Wordt ook heerlijk afgesloten met I'll Take Care of U.

3,5 Sterren.

avatar van IllumSphere
Ik heb hem daar even opgezet, maar deze keer wist het album me niet meer zo te pakken als de vorige keer. Het heeft heel wat van zijn charme verloren. Toch blijft dit een aardige plaat waar Jamie xx toont wat hij kan, al weet iedereen nu wel dat Jamie xx een genie is. Het is na al zijn producties niet meer zo geweldig als het geweest is voor mij. De enige nummers die mij nog kunnen bekoren zijn NY Is Killing Me en I'll Take Care of U, maar die zijn ook niet meer zo spectaculair. Bijna een jaar na de release heeft de plaat zijn beste tijd gehad, maar blijft dit nog steeds Jamie zijn genialiteit.

heb hem weer eens opgezet na lange tijd. Het blijf gewoon een heerlijk wegdroom album van twee artiesten waarvan niemand ooit had kunnen verwachten dat dit collab ging worden