Vib Gyor - We Are Not an Island (2009)

Uitgebracht in eigen beheer

9. Take Cover (4:01)
  10. Long Way Down (6:20)
indiegator
Inmiddels uit elkaar. Gaan verder als The Fossil Collective

Ze brengen nog wel een Lost Songs album uit wat ik nog ga beluisteren te zijner tijd.

We Are Not an Island is een geweldig album in de trant van Keane, Coldplay.

Het bombasme van X & Y en de subtiele miniatuurtjes van Under The Iron Sea.

Het probleem is natuurlijk dat er zoveel van dit soort bandjes zijn dat de platenmaatschappijen door de bomen het bos niet meer zien.

Jammer dat Vib Gyor daardoor onbekend is gebleven. Dit is namelijk zo'n band die wel (mind me saying) de X factor heeft.

avatar van Madjack71
Bij toeval kennis gemakt met dit Vib Gyor, wat een verzameling is van de voorletters van de regenboog. Verklaart dan ook de wat aparte klank. Wat de muziek betreft die staat als een huis; Radiohead, Keane, Midlake zijn zo wat namen die uit de toverhoed zullen komen, maar m.i. doet dit niets af van de kwaliteit ervan. Sterk gezongen, mooie wendingen en goed vorm gegeven. Ben het er mee eens dat dit een groter publiek en naam verdiend had. Ondertussen is het album volgens mij nergens meer te verkrijgen. Gelukkig zijn ze door gegaan onder de naa Fossil Collective waar het debuut wel verkrijgbaar van is. Het lijkt alsof het geluid meer richting de melodieuze folkrock is gegaan, maar dat is voor mij i.i.g. geen probleem. Nu nog ergens een optreden hier in het land en ik ben erbij.