Alice in Chains - Nothing Safe (1999)

Alternatieve titel: The Best of the Box

Label: Columbia

1. Get Born Again (5:28)
  2. We Die Young [Demo Version] (2:26)
  3. Man in the Box (4:46)
  4. Them Bones (2:29)
  5. Iron Gland (0:45)
  6. Angry Chair (4:47)
  7. Down in a Hole (5:38)
  8. Rooster [Live] (6:54)
  9. Got Me Wrong [MTV Unplugged] (4:25)
  10. No Excuses (4:16)
  11. I Stay Away (4:15)
  12. What the Hell Have I (3:58)
  13. Grind (4:46)
  14. Again (4:06)
  15. Would? (3:28)
Heb nooit geweten dat AIC zo goed was, tot ik deze cd hoorde. Ik ben overstag gegaan en vind het nog steeds geweldig.

Goeie verzamelaar, beter dan de 'greatest hits' uit '06. Hoewel, als je 'Dirt' al in huis hebt, heeft dit album niet zoveel toegevoegde waarde. Toch een aanrader voor wie geen behoefte heeft aan het aankopen van alle AIC-albums, of wie kennis wil maken met deze schitterende groep.

avatar van kaztor
Inderdaad een leuke collectie, maar AIC heeft maar weinig albums uitgebracht. Ik denk dat Dirt beter volstaat als binnenstapper.

avatar van marcel2
Niet echt interessant als je de bewuste box "Music Bank" al in bezit hebt.

avatar van Sir Spamalot
"All of the above", maar het is een goeie instapper als je nog niets van die mannen hebt en je je zuurverdiende centen niet wilt verbranden. Toch heeft dit album wel degelijk zijn belang, alleen al voor de klassenummers die hier op staan, wat dus de nietsvermoedende luisteraar zeker zal uitnodigen tot het ontdekken van deze klassegroep.
De nummers van Dirt spreken mij het meest aan.

avatar van Ducoz
Leuke collectie, dit was eigelijk de cd die alice in chains voor mij in het daglicht schoof

avatar van Kill_illuminati
Aan de tracklist kan ik gemakkelijk een handvol nummers toevoegen. Maar vooralsnog ziet het er niet verkeerd uit.

Nieuwstad
Je zou denken dat je aan Music Bank wel genoeg zou hebben maar er staat hier 1 nummer op die je nergens anders tegenkomt.. namelijk "We Die Young [Demo Version]"

leuk truukje om toch nog even de laatste centen uit de zakken kloppen van de diehard fan

avatar van Dream Theater
Van de alternatieve rockbands vind ik Alice in Chains een van de betere. Als dan ook nog hun beste nummers samengevoegd zijn op een verzamelwerk, dan is het genieten. Zanger Layne Staley heeft aan apart stemgeluid waar ik wel van kan genieten en het gitaarwerk van Jerry Cantrell is uitstekend. Een lekkere donkere sound kenmerken de nummers van deze band. Beste nummers voor mij zijn Angry Chair, We Die Young,Them Bones (heerlijke gitaarsolo) , Grind,Would en het lekkere zware en intrigrerende Get Born Again.