De Mens - Blond (2003)

Belgiƫ
Label: [PIAS]

1. Kamer in Amsterdam (2:40)
  2. Mislukt (2:59)
  3. De Nationale Kont (2:31)
  4. Dokter (2:03)
  5. Ze Is Electrisch (3:15)
  6. Billy Heb Je Me Gehoord (3:01)
  7. Kim Is Dood (3:52)
  8. Maak Je Weer Reclame voor Jezelf Als Verschijnsel (2:59)
  9. De Anti-Blondine (2:41)
  10. Walter Grootaers Is Overal! (2:11)
  11. Stay with Me One More Time (2:22)
  12. Engels Is een Mooie Taal (1:55)
  13. Zeehond (2:18)
  14. Ellendegem (3:46)
beaster1256
goeie plaat van een belgische groep , de zanger is zeer goed , vooral zijn rrrrr , teksten a la lou reed , maar de ballads zijn wel veel beter als de rockers

Father McKenzie
Een plaat met een waarheid als een koe; Walter Grootaers is inderdaad overal!

Los
Dit vind ik een meesterlijke plaat. Niks geen dubbele moraal of diepe betekenis die er wordt geveinsd. Het lukt mij niet om niet-vrolijk te zijn als ik 'zeehond' hoor. En teksten die niet per sé erg goed zijn, maar enorm vindingrijk. Zo veel vindingrijker dan bijvoorbeeld Spinvis hier in NL.

avatar van Maestro B
Kim is dood ... toch maar eens je mening herzien Frank.
Ze tennist, smasht en leeft als nooit tevoren!
Trouwens nog altijd één van mijn lievelingsnummers.

MindRuler
Opgevist uit de afprijsbak bij FRS voor 1 €!
Geen geld voor een album van De Mens waar ik tot voor kort enkel een verzamelaar van in huis had. Live zijn ze ook altijd sterk, deze Blond krijgt een oordeel na meerdere luisterbeurten.