The Horrors - Skying (2011)

Label: XL

1. Changing the Rain (4:31)
  2. You Said (4:46)
  3. I Can See Through You (4:17)
  4. Endless Blue (5:10)
  5. Dive In (4:51)
  6. Still Life (5:21)
  7. Wild Eyed (4:04)
  8. Moving Further Away (8:34)
  9. Monica Gems (4:28)
  10. Oceans Burning (7:50)
avatar van TEQUILA SUNRISE
Ik zette gisteren de tv aan, zapte wat, kwam op de Belgische zender terecht met hoogtepunten van pukkelpop en werd dus geconfronteerd met de band The Horrors met het schitterende Still Life.
Wat een prachtnummer is dat zeg!!
Direct op spotify enkele flarden van de rest van het album beluisterd.
Kan daar nog geen duidelijk oordeel over geven maar op basis van het nummer Still Life is mijn nieuwsgierigheid zeker gewekt.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Soms hoor je een nummer voorbij komen waar je direct een klik mee hebt, dat had ik in het verleden met bijvoorbeeld Bitter Sweet Symphony van The Verve en nu heb ik dat met het nummer Still Life van The Horrors.
Fantastisch nummer gewoon wat inderdaad doet denken aan ( jawel ) de oude Simple Minds.
De rest van de plaat is ook absoluut de moeite waard, ik hoor hier ook wel The Stone Roses in terug.
Op vocaal gebied is het helemaal een feest der herkenning, in het nummer Moving Further Away zingt zanger Faris Badwan als Philip Oakey van The Human League en in het volgende nummer Monica Gems vind ik zijn stem klinken als die van Brett Anderson van Suede.
Tenminste dat hoor ik er allemaal in terug.
Het trio Still Life,Wild Eyed & Moving Further Away vind ik de hoogtepunten van een prima album dat mogelijk in de toekomst nog wel in mijn achting zal gaan stijgen.

avatar van sinornis
prima album!

avatar van Helicon
Fijn album. Inderdaad een wat andere, rustigere sound ten opzicht van de voorganger.