Wang Chung - Points on the Curve (1983)

Label: Geffen

1. Dance Hall Days (4:01)
  2. Wait (4:22)
  3. True Love (3:53)
  4. The Waves (4:28)
  5. Look at Me Now (4:37)
  6. Don't Let Go (4:22)
  7. Even If You Dream (4:11)
  8. Don't Be My Enemy (4:24)
  9. Devoted Friends (4:08)
  10. Talk It Out (4:48)
avatar van lebowski
Wang Chung verraste wel met het hitje Dance Hall Days, maar hun muziek klinkt inmiddels heel gedateerd.

avatar van FisherKing
1,5
Dance Hall Days vond ik al een vaag nummer.

dutch2
En geloof het of niet, maar deze lui mochten Pinkpop 84 (als mijn geheugen me niet in de steek laat) openen. Typisch geval van eendagsvlieg.

avatar van Kos
Kos
Everybody Wang Chung tonight .

avatar van monique
goed album van dit trio,vooral dance hall days vind ik een zeer goed nummer,ook het geflopte don't let go staat op dit album

avatar van Ceasar
Ik snap ook niet goed waar die slechte berichten vandaan komen. Dit is een prachtig melodieus album van een typische jaren 80 band. Dan kan zo'n album inderdaad een beetje gedateerd klinken, maar daarom is het nog niet slecht. Integendeel! Alsof "gedateerd" meteen betekent dat iets slecht is...
En het inderdaad slechte nummer waar Kos het over heeft staat niet eens op dit album.....!!!!!
Als je een liefhebber bent van de typische jaren 80 muziek is dit album een aanrader!!

avatar van joko16
klasse plaat!

Jeugdsentiment in een smakelijke verpakking.

LoveStoned
O, my god!
De VOORKANT! Hoezo fout jaren '80?

LoveStoned schreef:
O, my god!
De VOORKANT! Hoezo fout jaren '80?

Maar dat zegt nog niets over de inhoud!

avatar van monique
De inhoud is een waar juweeltje
Draai deze CD nog regelmatig,blijft een geweldige plaat.

avatar van TerryA
ik vond hun film score voor To Live And Die In LA (ook uit jaren 80) beter - de film was van William (French Connection, Exorcist) Friedkin en film en score samen waren echt indrukwekkend.

monique schreef:
De inhoud is een waar juweeltje
Draai deze CD nog regelmatig,blijft een geweldige plaat.

En gelijk heb je! Deze zit bij mij ook nog vaak in de speler!

avatar van Snakeskin
met hierop de klassieke eighteis single "Dance hall days"

avatar van Ceasar
Ja, en? Dat staat al in drie eerdere berichten....

Het blijft een prachtig album! Echt!!!!

Opvallend hoe bleekjes followup album Mosaic afsteekt bij dit kunstwerkje. Vind ik echt beduidend minder!

Ceasar schreef:

Wat is er in hemelsnaam mis met 'everybody's have fun tonight'???
Een lekkere partysong,niet meer niet minder!

Natuurlijk is 'dance hall days' hun eightiesclassics en 'china' toen nog onder de naam Huang Chung was ook niet slecht.

avatar van musicfriek
sebas schreef:
Jeugdsentiment in een smakelijke verpakking.

Dance Hall Days is het sterkste nummer.

Eens, alhoewel die video echt niet meer kan. Plooibroeken en coltruien, pfff, hoezo jaren 80?

sebas schreef:
Dance Hall Days is het sterkste nummer.

Zeker niet! Dat is het dramatisch druilerige 'Devoted Friends' en ook 'The Waves'.

Gedateerde muziek; heel erg 80s. Maar, afgezien van de matige teksten, wel goed. Toch een ondergewaardeerd album.

avatar van ASman
Fouter dan dit kan het denk ik niet meer worden, maar net dat maakt een nummer als "Dance Hall Days" zo geweldig
Voor de rest staat dit album vol met typisch gedateerde 80's pop. Eens heel leuk, maar ik laat het toch aan mij voorbij gaan.

avatar van Chameleon Day
Tracklisting van de LP zoals die in NL op de markt is gekomen is anders. Zie: Wang Chung - Points On The Curve (Vinyl, LP, Album) at Discogs

avatar van blunnie
Toen ze nog Huang Chung heetten hebben ze ook een prima album gemaakt!

Parlotones
Dance Hall Days heeft jaren geleden met stip op 1 gestaan in mijn eigen top 10 van de jaren 80. Heb de vinyl single in mijn collectie. Heb deze album ook op cd gehad maar ook weer weggedaan voor een euro of twee hooguit. Waarom eigenlijk?

avatar van Rainmachine
Deze vandaag weer even uit de kast getrokken. Valt mij eigenlijk helemaal niet tegen na al die jaren. Ik vindt Don't Let Go erg lekker met dat stuwende basje en die scheurende gitaar er doorheen en Dance Hall Days staat ook in mijn jaren 80 playlist, prima zanger ook. Heb er goede herinneringen aan, zo goed dat ik beide nummers ook nog op maxi single heb staan.

avatar van Rainmachine
ASman schreef:
Fouter dan dit kan het denk ik niet meer worden
Oh, jazeker, het kan veel fouter. De jaren 80 zat ook vol met slechte disco shit, top 40 bagger en wannabe stars.

avatar van Pitchman
Na de jaren 80 begon de top 40 pas bagger te worden. Maarja ,dat is mijn mening. Ligt er net aan uit welk bouwjaar je bent.
Maar na die laatste onzin opmerking moest ik effen reageren. En het woord gedateerd is helemaal onzin. Dan zijn the Beatles ook gedateerd.

Pitchman schreef:

Nog nooit van Stock, Aitken en Waterman gehoord? Hebben hoogstaande bagger gemaakt in de jaren 80. Echt meesters in het genre.

avatar van Pitchman
Hoogstaande bagger! ik ga je niet tegenspreken. Zelfs hun zijn beter dan wat er na hun uitkwam.

avatar van zaaf
Pitchman schreef:
Zelfs hun zijn beter dan wat er na hun uitkwam.
Die artiest ken ik niet.

avatar van Chameleon Day
Nee? Ken de je de band Hun niet? Een van de top-acts uit de Stock, Aitken & Waterman stal. Echt waar.

avatar van Premonition
HUN, een hele leuke beatband uit Enschede. Het verzoek van SA&W om hun comeback album te prodjoezen na een gloedvol optreden tijdens het jaarlijkse Textielbeat festival, hebben ze vriendelijk geweigerd.
"Ik vroag oe tog ok nig of ne koo gras lus?"

avatar van Chameleon Day
"Manager was Henk Tukker."

Naar verluidt wilde de band wel met SA&W in zee. Maar als echte Tukker, wilde Henk niks met die rare gasten uit den vreemde te maken hebben...echt waar.

avatar van Pitchman
Snap echt niet dat ze de band Hun niet kennen.