Geike - For the Beauty of Confusion (2011)

Belgiƫ
Pop / Electronic
Label: Queen of Moods

1. In Gold (5:35)
  2. Icy (4:20)
  3. Rope Dancer (3:05)
  4. Strange Disorder (4:25)
  5. 107 Windows (3:42)
  6. Unlock (4:10)
  7. Smile (4:43)
  8. Blinded (4:59)
  9. For the Beauty of Confusion (4:15)
  10. Night Time 'Round Here (4:24)
  11. You Don't Have To (4:12)
  12. This Page (3:31)
avatar van bone machine
bone machine (crew)
Eerste soloplaat van ex-zangeres van Hooverphonic én na een plaat samen met Spinvis (Dorléac). Benieuwd!

Van "De Morgen" krijgt ze amper 2 sterren. Hopelijk ligt het aan de smaak van de journalist en bega ik geen miskoop.

avatar van Madjack71
Na zoveel jaar samen gewerkt te hebben met Hooverphonic mag je wel iets verwachten van een solo debuut. Gebrek aan ervaring kan haar i.i.g. niet ontzegt worden, een dijk van een stem ook niet. Uiterlijk...niet terzake maar mooi meegenomen is ook aanwezig. Nu dan de muziek! Die valt niet tegen en weet -zeker in het begin- de aandacht wel vast te houden en te verrassen. Gaanderweg het album vordert boet het wat aan diezelfde spanningsboog in. Een interessant debuut dat wel, dat zich beweegt tussen de Kimbra's, Bjorkjes en Roisin Murphietjes.

avatar van essence
Goeie stem. Ja. Maar wel een eentonige manier van zingen.
Voor de rest: boring. En daar veranderen een paar hippe geluidjes en raak gekozen samples niet veel aan.
Oppervlakkige electropop als je het mij vraagt.

avatar van matthijs
Na een teleurstellende nieuwe Hooverphonic ben ik blij dat deze plaat het nivo van deze nieuwe Hooverphonic ruim overtreft, het kan concurreren met de beste songs van hen.
Doet me qua zang soms beetje aan Lamb denken. Super!

avatar van danny15
niet slecht voor haar debuut, ik vind Night Time 'Round Here een pareltje, muziek doet me wel denken aan de eerste schijven van hooverphonic

avatar van matthijs
Paar x geluisterd, wordt steeds mooier. Met veel zorg in elkaar gezet. Er wordt hier van 'saai'gesproken, ik zou zeggen: luister eens met de hoofdtelefoon naar alle (half)verborgen geluiden en lagen...

avatar van JoaMuse
Meer dan behoorlijke plaat, vooral dankzij Geikes stem. Echt geweldige nummers staan hier niet op, al is 'Night Time 'Round Here' zoals danny15 al zegt wel een pareltje. Geike mist hier het songschrijverstalent van Alex Callier, ik blijf het jammer vinden dat ze is weggegaan bij Hooverphonic. Een mooie titel en een mooie hoes heeft dit album dan weer wel.