The Aztext - Haven't You Heard? (2006)

Label: Azt

1. Intro
  2. It's True

met Memms

3. Breakthru
  4. Learn to Talk
  5. Who's Wit Us?

met Krumb Snatcha

6. Better Act Like You Know
  7. Something to Say

15. Learn to Talk II
  16. Reverie

met The Loyalists

avatar van He$$el_01
De meeste beats zijn erg relaxt. Het niveau van de beats is redelijk goed, maar vooral de rappers vind ik op dit album positief opvallen. Ze hebben een goede afwisselende flow en de lyrics zijn zeker niet slecht met af en toe goede verhalen.

avatar van discipline
Waar kan je dit album krijgen?

avatar van Rhythm & Poetry
Dit doet inderdaad denken aan The Loyalists. Mede door de duidelijke, melodieuze samples die belangrijker zijn dan basslijntjes of drumpartijen. Ook de raps (van Pro en Learic) komen goed over, hoewel er geen MC tussen zit die een authentiek stemgeluid heeft zodat het helemaal bijblijft.

avatar van thgryda
Als het vglbaar is met the loyalists dan moet ik dit eig wel checken

avatar van He$$el_01
discipline schreef:
Waar kan je dit album krijgen?

Ik kan wel even een linkje PM'en of bedoel je echt een CD?

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Lekker positieve, melodieuze new school. De productie is wat te slick en de rappers zijn inderdaad niet authentiek genoeg om echt bij te blijven, maar de kwaliteit is zeker aanwezig.

avatar van MAS
MAS
Dope album van The Aztext. Vooral de producties kan ik wel waarderen.

avatar van principal2000
Een leuk erg afwisselend album. Qua productie, maar ook a MC's is er voor iedereen wel een of meerdere aansprekende stijlen te vinden. This Right Here zou je kunnen verwarren met een nummer van M.O.P.. Maar op het album staan ook laidback, jazzy nummers (Learn To Talk II met de sterke Poppa Large Sample), new school vrolijke nummers met lichte "zang" (Reverie, It's True, Breaktru), ietswat duistere beats (Learn To Talk, Something To Say), wat drukkere, wildere nummers waaronder een van mijn favo's Who's Wit Us, maar ook Act Like You Know. Ergens in het midden van het album vind ik het wat inkakken, maar het einde is weer op het goede niveau. De diversiteit kan ook tegen dit album werken doordat iemand het rommelig vind. Maar in mijn ogen is Haven't You Heard een ruime voldoende waard.