Aretha Franklin - So Damn Happy (2003)

1 stem

Soul / R&B
Label: Arista

1. Only Thing Missin' (3:07)
  2. Wonderful (4:04)
  3. Holdin' On (4:38)
  4. No Matter What (4:33)
  5. Everybody's Somebody's Fool (4:36)
  6. So Damn Happy (4:29)
  7. You Are My Joy (2:34)
  8. Falling Out of Love (4:31)
  9. Ain't No Way (4:38)
  10. Good News (4:55)
  11. You Are My Joy [Reprise] (2:34)
avatar van Angelo
Tot op heden nog steeds het laatste reguliere studioalbum van Aretha Franklin (als je haar kerstalbum tenminste niet meerekend). ‘So damn happy’ is bovenal een R&B-album. Zoals de titel van het album al doet vermoeden is het op tekstueel gebied vooral een positief album geworden. Twee nummers zijn co-written door Mary J. Blige, namelijk ‘Holdin on’ en ‘No matter what’. Ze is trouwens ook op beide bijdrages te horen. Sommige nummers zijn van redelijk niveau, het zijn geen exceptioneel goede nummers en zijn ook niet bepalend in haar oeuvre, maar ach, sommigen liggen best lekker in het gehoor. Er zijn echter ook wat minder memorabele nummers te vinden, wat het album als geheel omlaag haalt. Vocaal gezien is ze nog steeds erg goed, al is de power in haar stem, zoals we hoorden in de jaren ’70, verdwenen. Maar daar ga ik haar niet op beoordelen. Desondanks geen voldoende.