Katie Melua - Secret Symphony (2012)

Label: Dramatico

1. Gold in Them Hills (3:31)
  2. Better Than a Dream (3:10)
  3. The Bit That I Don't Get (3:12)
  4. Moonshine (2:41)
  5. Forgetting All My Troubles (3:22)
  6. All Over the World (2:56)
  7. Nobody Knows You When You're Down and Out (4:33)
  8. The Cry of the Lone Wolf (3:59)
  9. Heartstrings (2:53)
  10. The Walls of the World (3:25)
  11. Secret Symphony (3:51)
  12. Feels Like Home [The Secret Sessions] * (4:50)
  13. Too Long at the Fair [The Secret Sessions] * (3:06)
  14. Love Me Tender [The Secret Sessions] * (3:14)
  15. It's Over [The Secret Sessions] * (3:20)
Je kunt 'm 's avonds heerlijk draaien wegmijmerend. I.p.v. de nieuwe, voor mij de, slaapverwekkende, Paul McCartney met zijn gouden oudjes.
Dan kies ik voor de frisse stem van Katie. Met de opener Gold Them Hills (Ja, ik weet dat het een cover is) schiet ze gelijk midden in de roos. E'n van de mooiste popsongs ooit imo. Dat nummer en het schitterende Secret Symphony vallen na één luisterbeurt gelijk op. Errug mooi! Daartussen heerlijke Melua-songs.
Deze cd ga ik aan mijn ma kado doen, al is het maar om haar Meluacollectie comleet te houden. Ze is inmiddels al 77, maar jong van hart en samen gaan we samen onder het genot van een kop koffie genieten van dit album en waarschijnlijk mag ik dan vanvond lekker mee blijven eten. Hutspot met spekjes ofzo, heerlijk!

Voor Call Off the Search viel ik als een blok: lekker toegankelijke muziek waarmee het heerlijk relaxen was.
Alles wat daarna kwam ging volgens hetzelfde recept en daardoor was mijn interesse ook wel ietwat gezakt maar toch telkens weer voldoende om te luisteren of het weer net zo relaxed zou zijn.

Voor Secret Symphony was het al niet anders: niet een album waar reikhalzend naar uitgekeken wordt maar als het er dan is waarom niet even zwijmelen?!
Want zwijmelen is het ook nu weer. De formule werkt nog steeds.

Voor verrassingen moet je hier niet zijn. Eén album van mevrouw staat gelijk aan haar hele discografie en je moet van zoetigheid houden.

Opener Ron Sexsmith-cover Gold in Them Hills is prachtig ook al blijft het origineel mooier (minder stroperig).
Alles wat volgt borduurt er fijntjes op voort. Het zou dan ook raar zijn als Katie nu nog mensen trekt die geen idee hebben waar ze aan beginnen tenzij ze echt nog nooit een noot van haar hebben gehoord.

Mierzoet dus, rustig voortkabbelend, geschikt voor al uw open haard-momentjes met vrienden en geliefden en vooral heel erg Katie Melua.

avatar van Style.Girl
Ik vind Katie Melua een erg leuke en fijne zangeres, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik dit helemaal niks vind. Het heeft me in iig nog niet kunnen boeien, misschien komt dat ooit nog wel.

Haar vorige albums vind ik ook erg leuk, met een aantal geweldig mooie nummers, maar dat zijn dan ook meestal de singles. De rest bevalt me dan ook altijd veel minder en zijn eerder saai te noemen.

Ik ga er nog eens goed voor zitten

Gold in Them Hilss, is tot nu toe dan nog het leukste nummer, maar ook niet geweldig.

Jocharo-T
Ad Brouwers schreef:
Wat ben je toch een geweldige vent, Adje!

avatar van Madjack71
Ondanks het feit dat je met de muziek van Melua de meest ervaren huilbaby nog in slaap kunt krijgen, toch nog begonnen aan dit nieuwe album van haar. Geen verrassende wegen, maar ook hier weer de hand van Mike 'lady of the dawn' Batt, i.c.m. de voortkabbelende tokkelende gitaar en stem van Melua. En eigenlijk vind ik dit nieuwe werkje wel prettig rustig klinken, zonder dat ik moet stoppen met fietsen omdat ik mijn ogen niet meer open kan houden.

avatar van danny15
gewoon melua plaatje, echt easy listening, maar ik vind het spijtig dat ze de ingeslagen weg van haar vorige "the house-wiliam orbit" niet blijven volgen heeft.

avatar van Snoeperd
Ja dat vind ik ook jammer. Het is me een raadsel waarom dat album niet gescoord heeft, want dat was echt een goede plaat met ook veel aanstekelijke nummers.

Moonshine vind ik trouwens erg mooi. Misschien toch maar eens het album gaan luisteren, al ben ik bang dat het wat saai is.

avatar van domainator
De oogjes werden wat zwaar maar ik heb dit album toch uitgezeten, dit mag gerust slaapmuziek genoemd worden. Erg jammer na het ook teleurstellende The House.
Wat waren haar eerste 3 albums toch goed.
Hier nergens een nummer wat blijft hangen of kippenvel bezorgd.

avatar van Deranged
Het is geen grap wanneer ik zeg dat dit met gemak een van mijn all time favoriete zangeressen is.

Bovenstaand bericht ben ik het dus bovendien behoorlijk mee oneens. Genoeg kippenvel momenten hier.

De met behulp van William Orbit tot stand gebrachte broeierige spanning waar het alles behalve teleurstellende The House ons mee wist te verrassen zal wellicht niet meer wederkeren maar wat wel overblijft zijn vaak heel bijzondere liedjes gezongen met een engelachtig stemgeluid.

Kijk dit maar eens, over kippenvel gesproken.

Katie Melua performing "The Walls Of The World" on The Alan Titchmarsh Show (17.09.12) - YouTube

Wat een stem, wat een stage presence.

Als een engeltje dat in je oor pist, en af en toe zeer aandoenlijk in de camera kijkt.

Op exact het juiste moment.

Het mag gezegd, deze jongen is een fan.

avatar van Deranged
En dan is er natuurlijk ook nog de bloedstollend mooie cover van Ron Sexsmith's Gold in Them Hills.

Het origineel is mooi maar Katie maakt er met haar delivery en stem een hard hitting piece van welke bijna het onbeluisterbare benadert voor mij.