Frozen Ocean - 7 (2011)

1 stem

Rusland
Uitgebracht in eigen beheer

1. Vind I: Forråder (3:14)
  2. Vind II: Ledning (2:42)
  3. Vind III: Håndflate Av Stormen (3:57)
  4. Vind IV: Hvitt Flagg (2:43)
  5. Vind V: Kvelning Mørket (3:56)
  6. Vind VI: Hurrungane (1:37)
  7. Vind VII: Askeaktig Snøstormen (6:56)
  8. Halloween Theme (2:55)
avatar van DjFrankie
DjFrankie (moderator)
Gitaarmuren die bijna constant hetzelfde zijn, weinig gevarieerd in ieder geval. In het eerste nummer hoor je een amerikaanse montage stem erover heen, de 2de is qua muzikaliteit bijna hetzelfde nu met een grunt echter.

In het derde nummer krijgen we een variatie hierop maar ook weer een muur van hetzelfde spel, wel geheel instrumentaal.
Op de 4de track krijgen we weer de grunt terug, hier zit ook meer melodie in, het drumwerk valt me op is ook erg mat en weinig indrukwekkend.
Op track 5 gaan we een stapje sneller, lijkt bijna een danceachtig nummer hoie snel dit gaat en klinkt. Bizar geluid en wederom de grunt. Nu is die ook verstaanbaar, he ze zingen in het engels!!
Het 6de nummer is een rustpunt, met golven en het ruisen van de zee. Klinkt erg aangenaam na de vorige tracks.
Hierna volgt het meest aparte nummer van deze e .p. Vind VII: Askeaktig Snøstormen , dit lijkt een soort gotisch nummer te zijn in de stijl van Das Ich of And Also the Trees.
Track 8 gaat weer terug naar het begin de gitaarmuren van deze John Carpenter cover.

Niet zo'n beste cd dit, allemaal te vlak, slechte grunt en track 6 en 7 zijn totaal anders dan de rest. 6 zou niet misstaan op een album van Jean michel Jarre, en 7 zoals gezegt op And Also the Trees