zZz - Sound of zZz (2005)

Label: Excelsior

9. Godspeed (4:48)
  10. Uncle Sam (6:28)
  11. Roses (3:31)
avatar van Kaaasgaaf
Te gekke plaat zeg, ondanks dat ik er al wel wat dingen van had gehoord en steeds erg enthousiast was, heb ik hem nu pas aangeschaft en in z'n geheel beluistert. Kan niet kiezen wat ik de beste nummers vind: vooral House Of Sin en Lucy zijn favoriet.

oruiz schreef:
en dan sloopt u ze?

Zit er dik in/op.

avatar van oruiz
kijk uit

Sven Bersee
Probeert u hiermaan Ottenheim en Daan te waarschuwen? Ik baal er trouwens van dat Daan Daan heet en niet Manuel. Ik bedoel niet dat Manuel beter Daan had kunnen heten, want de desbetreffende Manuel bestaat namelijkniet. Ik bedoel natuurlijk dat Daan Schinkel beter Manuel had kunnen heten. Rosti rondje Rastelli. Ik zak trouwens in beoordeling van 4,5 naar 4. Misschien biedt de toekomst zelfs de mogelijk om verder te zakken.

avatar van oruiz
ik zit inmiddels alweer op een 3.5, en uw zegje zal daar zeker geen verandering in brengen.

ps: Rosti kan verschrikkelijk goed toveren, en verschrikkelijk slecht pokeren

Sven Bersee
Laat A. Visser daar maar over oordelen. Of H. Borst.

JustaRascal
Erg leuke, originele muziek. Leuk om op te spacen. Maar het hele album uit luisteren is best lastig.

Sven Bersee schreef:

Peace.

Sven Bersee
Oh je bent er zo één!? Nee nee, puik werk. Dat woord vat in 1 klap alle tegenovergesteldes van zZz samen.

Gelukkig bedoel je niet "puik werk". Dat zou een onwaarheid zijn en zijn bovendien 2 woorden.

avatar van frans swa
erg overschat vind ik

Sven Bersee
Het klinkt gewoon lekker. Ze maken, en terecht, wat ze lekker vinden klinken.

Sven Bersee
Nu maar weer eens een nieuwe eis ik. Deze draai ik al tijden niet meer.

Sven Bersee schreef:
Nu maar weer eens een nieuwe eis ik. Deze draai ik al tijden niet meer.

Ze zijn al tijden bezig met de opname van het nieuwe album volgens de site. Het zou 'Bad Popes' gaan heten. Heb geen idee wanneer het uit komt. Ik ben dit album ook redelijk zat!

Berichten verplaatst naar zZz

avatar van Fatalist
Klinkt wel leuk, maar ging bij mij gauw vervelen.

avatar van Ronald5150
Een aantal elementen aan zZz vind ik erg intrigerend, met name het orgelspel. Ronkend en stomend, heerlijk om naar te luisteren. Helaas bevat ”Sound of zZz” ook een aantal elementen die me tegenstaan. Zo vind ik de zanger eigenlijk vrij waardeloos. Ook de toepassing van de elektronica werkt op mijn zenuwen. Sommige tracks zijn aardig, eigenlijk die tracks waarin zo min mogelijk wordt gezongen en waar de orgel het voortouw neemt. Andere liedjes ontaarden in een muur van geluid, waar ik maar moeilijk doorheen kan prikken en waarin alle nuances en variatie verloren gaat. Uiteindelijk beleef ik ”Sound of zZz” als een aardig album, maar een wat subtielere uitvoering had op mij meer effect gehad.

avatar van spinout
Björn klinkt vocaal als Jon Spencer. Energiek is het zeker, maar niet het volle album boeiend.

Ik kende al een aantal nummers, maar na het geniale optreden van afgelopen zaterdag, maar eens aan de hele albums begonnen.

Niks mis mee, maar gaat geen 5 sterren krijgen zoals het optreden.

angelin schreef:

Niks mis mee, maar gaat geen 5 sterren krijgen zoals het optreden.

N.a.v. de nieuwe release en de uitgebreide tour vindt deze de laatste tijd weer regelmatig de weg naar de cd speler en met de woorden 'niks mis mee' , doe ik de mannen toch wat te kort.

Zeer sterk album en toch wel een redelijk eigen stijl. Ook Godspeed en Roses bevallen me steeds beter, waardoor er nu voor mij geen mindere track te vinden is hier. Ga ze minimaal 1 keer live zien, want de vorige keer zal ik nooit meer vergeten en goed betaalbaar.

avatar van EttaJamesBrown
Piepend en krakend. Hoezo Hammond? Een rammelende Farfisa does the trick.

Ozric Spacefolk
Lekker harde en compromisloze plaat.
Ik kan hier wel hartstikke van genieten.
Live nog rauwer, heb ik begrepen.

avatar van adri1982
Dankzij een popmuziekquiz waarin o.a. DjFrankieen maux en ik speelde, voor het eerst iets van deze band gehoord, het nummer 'Ecstacy'. Leuk nummer met atari-synthesizergeluiden, klinkt ook een beetje als de bands Joy Division en Suicide.

avatar van philtuper
adri1982 Zaterdag 5 maart speelt zZz samen met Birth of Joy in Grenswerk Venlo. Ondergetekende mag tijdens de pauze plaatjes draaien dus dat is een topaffiche!