KT Tunstall - Eye to the Telescope (2004)

Label: Relentless

1. Other Side of the World (3:34)
  2. Another Place to Fall (4:11)
  3. Under the Weather (3:37)
  4. Suddenly I See (3:22)
  5. Miniature Disasters (3:32)
  6. Silent Sea (3:48)
  7. Universe & U (4:01)
  8. False Alarm (3:50)
  9. Heal Over (4:27)
  10. Stoppin' the Love (4:02)
  11. Through the Dark (3:48)
  12. Black Horse and the Cherry Tree [Live on Later... with Jools Holland] * (4:47)
  13. Black Horse and the Cherry Tree * (2:51)
  14. Immune [Live from One Night in Gaia] * (4:51)
  15. Black & White * (2:45)
  16. Boo Hoo [Acoustic Extravaganza Version] * (4:56)
Fans zouden dit album ook eens moeten opzoeken:

avatar van rempsycho
..Precies, totaal andere muziek dan Norah Jones en nu ben ik de laatste die het er over heeft gehad ! Anders krijgt deze cd veel minder aandacht dan ie verdient. Wat ik met maar weinig cd's heb is dat ze meteen goed vallen, de eerste keer luisteren meteen goed! Een prachtig nummer als "Silent Sea" raakte me meteen. Deze cd ga ik nog veel draaien

avatar van Justinx
Justinx schreef:
Ik vind de muziek heel erg op de Veronicas zusters lijken, moet ik eerlijk zijn, vind ik die ook beter.

Okee, dat neem ik terug

avatar van Bert Wasbeer
2 punten voor de up-tempo-singletjes, de rest vind ik eerlijk gezegd toch te veel Sky radio

avatar van Gretz

Ik werd geraakt door Other Side of the World (prachtig nummer) en na een paar keer luisteren begon ik de rest van het album ook leuk te vinden. Een van de betere singer-songwriters van dit moment. 5 sterren.

avatar van Justinx
[quote]Gretz schreef:
De tracklist is verkeerd ingevoerd. Suddenly I See moet op 4 staan, Heal Over op 9, Black Horse and the Cherry Tree op 12 en Through the Dark op 11. quote]

Het staat echt goed zo

Een paar mooie nummers, de rest vind ik niet echt bijzonder.. maar die paar nummers zijn zeker wel wat sterren waard!

Justinx schreef:
Het staat echt goed zo

Dit is de US Version uit 2006. De eerste release van het album, in 2004 had deze tracklist niet. Maar het is wel begrijpelijk dat hij zo is ingevoerd, dus laat maar zo...

avatar van MusicFreak
dit is echt een heel goed album
nieuwe clip van another place to fall is prachtig trouwens

avatar van musicfriek
Had deze op 4,5 staan, da's wel erg hoog nu. Weer geluisterd en de plaat heeft toch aan kracht ingeleverd.. Other Side blijft wel een juweel 3,5*

avatar van predator
Een van de lekkerste femalepop-platen van de laatste tijd. Vreemd genoeg niet echt aangeslagen in Nederland, maar in Engeland heel populair.

avatar van Hanszel
Inderdaad Predator. Wat een meesterwerk! Jammer dat de rest van muziekliefhebbend Nederland dit niet door heeft gehad. Het verveelt niet, hoe vaak ik het ook draai. Geen slechte nummers, super gezongen en goeie teksten.

avatar van FunkStar
Suddenly I See is erg lekker!

avatar van pjh1967
Geweldig album, verveelt totaal niet. Hoogtepunten: "Other Side Of The World", "False Alarm" en "Heal Over".

Bert Wasbeer schreef:

Als ze dit op Sky radio zouden draaien, stem ik op ze af.

Ja wel een aardig album. Alleen na een tijdje verveelt het alwel gauw. Verder niks mis mee.

Planefreak
Other Side of the World is mooi

Bert Wasbeer schreef:

Ik denk dat dat juist is waarom mensen het leuk vinden, volgens mij is Sky Radio best wel een beroemd radio-programma

Marit schreef:

Nee, het is een radiozender. Als je van lekkere, rustige luistermuziek in het popgenre houdt dan zit je daar goed. Juist omdat artiesten zoals KT Tunstall veel gedraaid worden op Sky ontdekken mensen hun albums...

Ik vindt dit een heel mooi album, redelijk afwisselend nummers. Het beste nummer van dit album vindt ik "Heal Over".

Bericht over nieuw album verplaatst naar KT Tunstall

Na ruim een jaar ben ik dit album weer grijs aan het draaien, heerlijk! De eerste drie nummers zijn echt favoriet, met als uitschieter 'Under the Weather'. Daar geniet ik nog het meeste van. De singletjes zijn ook erg lekker, en mijn stem blijft gewoon 4 welverdiende sterren!

Uitschieters: Black horse and the cherry tree, Other side of the world en Suddenly I see. De rest is bijzonder middelmatig en eentonig. 2.5/5

avatar van Rinus
Lekker album, alleen niet overal even consistent. Maar Kate heeft een goede stem, en het album is goed geproduceerd. Ze zingt ook mee op het album van Oi Va Voi - Laughter Though Tears.

EVANSHEWSON
Black Horse and the Cherry Tree ken ik van op de radio en dat vind ik al zo geweldig fletse confectiepop, pffft... niet nieuwsgierig naar meer eigenlijk. Zangeresje van duizend in een dozijn...

EVANSHEWSON schreef:

Knappe conclusie op basis van 1 song Toevallig is dat nummer nu de vreemde eend in de bijt op dit album, zou de rest zeker eens proberen

musicfriek schreef:

Tja, deze erg lichtvoetige pop doet me te veel denken aan Shania Twain en consoorten; muziek voor mensen die wel héél vlug tevreden zijn, als ze maar al niet vals zingen...

Ik vrees dat dit gewoon grootwarenhuisconfectiepop is... Mooie woordwaarde in Scrabble trouwens; grootwarenhuisconfectiepop, al heb ik het zelf bedacht!

Mààr vooral ; ongelooflijk zéér beperkt houdbare vlugge hap!

avatar van musicfriek

Je moet niet zoveel vrezen, gewoon luisteren Maar je kent dus alleen maar dat ene nummer?

musicfriek schreef:

Sorry, zangeresje dat inwisselbaar is voor zoveel andere nieuwe zangeresjes, en dit nummer doet me absoluut niet verlangen naar nog meer Shania Twain-achtige confectiepop.

laat het dan maar een puur vooroordeel zijn, dit is gewoon mijn ding niet, punt. groetjes hoor!

EVANSHEWSON schreef:

Lekker kortzichtig zeg Ik schreef toch dat dat nummer een uitzondering is op dit album, maar goed, meneer is te eigenwijs, hou vooral je oogkleppen op en verder vooral niks meer proberen. Steek mijn tijd liever in mensen die wel wat willen aannemen, saluut!

EVANSHEWSON
hahahaha confectiepop voor wie er van houdt, toch ?