B.o.B - Strange Clouds (2012)

Hip-Hop / Pop
Label: Grand Hustle

1. Bombs Away (5:28)

met Morgan Freeman

2. Ray Bands (3:48)
  3. So Hard to Breathe (4:21)
  4. Both of Us (3:36)

8. Arena (4:27)

met Chris Brown en T.I.

9. Out of My Mind (3:43)

met Nicki Minaj

10. Never Let You Go (4:20)

met Ryan Tedder

11. Chandelier (4:00)

met Lauriana Mae

12. Circles (3:47)
  13. Just a Sign (5:58)

met Playboy Tre

14. Castles (3:54)

met Trey Songz

15. Where Are You? (B.O.B vs. Bobby Ray) (4:51)
  16. MJ * (4:04)

met Nelly

17. Back It Up for Bobby * (4:04)
  18. What Are We Doing * (3:27)
  19. Guest List * (3:46)

met Roscoe Dash

20. Ms. Professional * (4:42)
totale tijdsduur: 1:02:55 (1:22:58)
avatar van T. DiNozzo
Hier heb ik wel zin in. So good is een lekker nummertje. De manier van rappen spreekt me wel aan al hoop ik op een iets minder poppy album al lijkt me dat met deze gastartiesten onmogelijk. Laat 1 mei maar komen

is gelekt! straks een luisterbeurt geven. Out of my mind met nicki minaj is geweldig wooooh hoop dat de rest niet tegenvalt

avatar van Delars
Guilty pleasure

avatar van Rhythm & Poetry
Meer nummers zoals Bombs Away hadden dit album goed gedaan. Nog altijd genoeg om te genieten, maar de pop- en clubtracks op Strange Clouds zijn vaak niet heel veel meer dan dertien in een dozijn.

avatar van Gloeilamp
Titelnummer is wel zwaar klote. Dat komt niet door B.o.B maar vooral door Wayne en T.I., hoop dat de rest van het album beter is.

avatar van Rhythm & Poetry
Dan zou ik, als ik jou was, dit album links laten liggen.

avatar van Gloeilamp
Ik vond het vorige album wel aardig. Deze single stelt me daarna teleur, de single ligt dus niet in de lijn van Adventures?

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ken de vorige plaat dus weer niet. Maar om dit te waarderen moet je in ieder geval (ook) open staan voor pop- en clubtracks.

avatar van Jordyp
Heeft wel veel weg van het vorige album hoor

Rhythm & Poetry schreef:

Sta daar ook wel voor open, het is vaak wel fijn als tussendoortje Ik ga me er denk ik wel aan wagen, Lil Wayne doet gelukkig alleen op het titelnummer mee..

avatar van KILLERBEE99
Aantal erg chille tracks, maar ook veel pop rotzooi.

JonB.
Leuk album van B.o.B. Ik vraag me af wanneer hij zijn eigen plaat geheel gaat produceren, ik vind hem op zijn eigen productie's altijd beter klinken.
Er komt trouwens ook nog als het goed is een Strange Clouds Remix met Tech N9ne.

avatar van SvV
SvV
Ongeveer wat ik gedacht had; aantal lekkere tracks, maar ook veel vervangbare pop-sounds. Heb de deluxe edition geluisterd en daar staan een aantal goede extra tracks op die op het origineel niet hadden misstaan.

Aardig, maar een heel album is net teveel van het goede. Ben benieuwd naar zijn volgende project, een rock-album.

SvV schreef:
Ben benieuwd naar zijn volgende project, een rock-album.

Hopen dat het B.o.B beter af gaat dan zijn maatje Wayne

avatar van catdog
Ah, het lijkt erop alsof Nicki Minaj haar touch toch nog niet geheel is veloren. Lekkere (onzinnige) verse gooit ze op "Out of My Mind". Die hele track is tof overigens, alleen valt ie helaas uit de boot in vergelijking met de rest van het album.

avatar van Rhythm & Poetry
Met het verdwijnen van muziekzenders als TMF en The Box zie je in Nederland tegenwoordig nog maar weinig hiphop op de televisie. Zo nu en dan wil MTV, tussen alle (reallife)soaps en reclameblokken, nog eens een rapnummer tonen. Kanye West, Lil Wayne en B.o.B zijn dan vaak de gelukkigen. En dat laatstgenoemde zodoende toch nog met enige regelmaat op onze beeldbuis is te zien, is niet verwonderlijk: zijn mix van pop en hiphop werkt aanstekelijk. Neem bijvoorbeeld het aankomende zomeranthem So Good waar een krachtig en vrolijk gezongen refrein wordt gecombineerd met enthousiast gerapte coupletten op de volle klanken van een keyboard en een drumstel. Meer van dit soort nummers kunnen uiteraard worden verwacht op Strange Clouds, de nieuwe plaat van B.o.B.

Lees deze recensie hier (op Hiphopleeft) verder.