Paul Banks - Julian Plenti Lives... (2012)

Label: Matador

1. Perimeter Deactivated (2:44)
  2. Summertime Is Coming (4:38)
  3. Mythsysizer (1:47)
  4. I'm a Fool to Want You (4:35)
  5. Cavern Worship (4:19)
avatar van hansjuvefan
Zo, een nieuwe LP van Paul Banks. Hopelijk is dit niet de voorbode van een Interpol-split.

avatar van evil23
Zo interessant is deze E.P niet. Slechts 1 nieuwe track Summertime Is Coming, verder een instrumentaaltje, en 3 covers. Nee, dan is het beter om te wachten op het tweede solo album van Paul Banks dat later dit jaar verschijnt.

Dikkop
Summertime is Coming is wel een goed nummer.

avatar van Boris1
Summertime is coming klinkt al vast weer heerlijk. Waarom raakt de stem van deze man mij zo hard?

avatar van IllumSphere
Summertime Is Coming klinkt inderdaad heel goed. Al is dit maar een zoethoudertje, ik ben toch eens benieuwd naar het totaalpakket.

avatar van starsailor
Julian Plenti leeft blijkbaar nog...maar krijg het niet warm of koud van dit teken van leven.
Cavern Worship is het enige nummer wat mij aanspreekt op deze EP.

avatar van IllumSphere
Ik heb hem maar even opgezet en ik vind dat dit een redelijk zoethoudertje is. Niet het beste van deze man, maar het kan er mee weg. Het beste nummer is Summertime Is Coming die enorme neigt naar het geluid van de band waar Paul Banks de leadzanger van is. De cover van een J Dilla nummer Mythsysizer klinkt dan weer matig, maar dat ligt aan het feit dat Mythsysizer zich niet leent als een rock nummer. Laten we hopen dat Banks een stuk beter klinkt.

avatar van E-Clect-Eddy
Even Discogs erbij gepakt:
Brandon Curtis, van Secret Machines, die de muziek verzorgt (m.u.v. viool/viola) op de Sinatra cover I'm a Fool to Want You

Paul Banks schreef zelf A2/B2 Summertime Is Coming / Cavern Worship

Verrassend om de naam van Harold Faltenmeyer tegen te komen bij de opener Perimeter Deactivated, het nummers is door hem geschreven, oorspronkelijk van de OST Running Man (1987) met Arny.