Barna Howard - Barna Howard (2012)

Folk
Label: Mama Bird

1. Horizons Fade (4:08)
  2. I'll Let You Pick a Window (3:35)
  3. Tinker Creek (4:06)
  4. I Don't Fall Much Anymore (3:45)
  5. Song for Joe (2:36)
  6. Promise, I Won't Laugh (3:16)
  7. It Hurts to Know (3:42)
  8. Pat's House (2:20)
  9. Turns Around the Bottle (2:52)
  10. Timber, Nails and Tears (3:10)
avatar van Bartjeking
Wat een prachtige plaat! Ik hoor o.a. een jonge Leonard Cohen terug in deze Barna Howard, maar wat ik vooral hoor is een geweldige ontdekking! Voor menigeen zal het gitaargetokkel eentonig aandoen, maar ik heb hier heerlijk van zitten genieten. Het enige minpunt is dat het plezier na een half uurtje alweer voorbij is. Een Folkzanger in de oude traditie, heerlijk is dat toch.

avatar van staralfur
Eén van de fijnste ontdekkingen van 2012. Ik heb zó veel naar deze plaat geluisterd dit jaar

avatar van Jasper
Zeer geslaagd debuut. Als er hier had gestaan dat dit album uit 1969 kwam had ik het geloofd, zowel de hoes als de muziek wijzen in die richting. Maar niets is minder waar, dit is vorig jaar uitgekomen. Howard (hoe oud is ie eigenlijk, ik schat hem begin 20) brengt z'n liedjes met een vanzelfsprekendheid die me aanspreekt, enkel begeleid door zijn eigen gitaar. Ik kan me indenken dat er mensen zullen zijn die dit horen en het wat eentonig vinden, maar de kwaliteit van de liedjes houdt het album voor mij overeind. Favoriet: I,ll Let You Pick a Window, schitterend nummer.

avatar van Shangri-la
Heel mooi inderdaad, mij doet hij denken aan John Prine ook kwa stem. Schitterende liedjes die uit een ver verleden lijken te komen.

avatar van Lura
Getipt door Jasper, waarvoor dank! Zojuist voor de eerste keer beluisterd. Mooi album. Niets moeilijker dan weten te boeien, gewapend met alleen zang en gitaar.

avatar van Gladius
Gek dat niemand de vergelijking met Dylan aanhaalde. Dat is namelijk het eerste wat in mij opkwam toen ik hem hoorde.
Fantastisch mooi, en lijkt inderdaad eerder uit de jaren '60-'70 te komen.