Avengers Assemble (2012)

Label: Hollywood

1. Soundgarden - Live to Rise (4:40)
  2. Shinedown - I'm Alive (3:39)
  3. Rise Against - Dirt and Roses (3:14)
  4. Papa Roach - Even If I Could (3:16)
  5. Black Veil Brides - Unbroken (3:27)
  6. Scott Weiland - Breath (3:17)
  7. Redlight King - Comeback (3:39)
  8. Bush - Into the Blue (4:15)
  9. Evanescence - A New Way to Bleed [Photek Remix] (4:00)
  10. PusherJones - Count Me Out (4:37)
  11. Buckcherry - Wherever I Go (4:13)
  12. Five Finger Death Punch - From Out of Nowhere (3:23)
  13. Cherri Bomb - Shake the Ground (2:40)
  14. Kasabian - Pistols at Dawn * (5:18)
avatar van james_cameron
Weinig opzienbarend verzamelalbum met stevige rocksongs die waarschijnlijk slechts te horen zullen zijn op de aftiteling van de gelijknamige film. Zo gaat het meestal met dergelijke platen. De voornaamste bestaansreden van dit album is de langverwachte terugkeer van Soundgarden, met de track 'Live To Rise'. Een prima nummer, net als 'I'm Alive' van Shinedown. Met deze twee songs is het kruit dan ook wel grotendeels verschoten, want de overige 11 songs zijn, hoewel niet slecht, nogal aan de standaard kant.

PriestMaiden
Mooie soundtrack.

avatar van Dungeon
Moet nummer 4 niet omgedraaid worden?

PriestMaiden
Dungeon schreef:
Moet nummer 4 niet omgedraaid worden?

Inderdaad

avatar van Dungeon
He he. Toevallig een keer op een festival gezien. Vandaar dat vermoeden.

Bastiaan Prasath
james_cameron schreef:

Volgens mij klopt dat niet. Ik geloof dat de meeste nummers op deze plaat nog nooit eerder zijn uitgebracht.

avatar van james_cameron
Ik bedoelde eigenlijk dat die song van Soundgarden de meest interessante op de plaat is. Volgens mij zijn de meeste nummers op deze plaat inderdaad nooit eerder uitgebracht.

Bastiaan Prasath
Daar zou je op zich wel eens gelijk in kunnen hebben, ware het dat Soundgarden mij nooit helemaal heeft kunnen boeien. Maar dit is typische zo'n lekkere verzamelplaat waarmee je een aantal puike rockbands kan ontdekken. (zoals mij ooit eens gebeurde toen ik de soundtrack van Scream 3 kocht, geweldig was dat).

avatar van Desert
Er staan best een aantal goede songs op met het nummertje van Rise Against als favoriet momenteel. Pakken beter dan de film alleszins

avatar van LinkinPark90
Geweldige soundtrack vanwaar ik eigenlijk van elke band elke song wel weet te waarderen.