Snowgoons - Snowgoons Dynasty (2012)

Duitsland
Label: Babygrande

1. Snowgoons Dynasty Pt. 2 (2:31)

met Freestyle

2. Get Off the Ground (5:48)

met Termanology, Sean Price, H-Staxx, Justin Tyme, Ruste Juxx en Lil' Fame

3. What U Do This For (3:03)

met Krush Unit

9. Street Passion (3:57)

met Rozewood

10. Fight Club (4:51)

met Knowbodies, Smiley, Checkmark en E-Flash

11. Akhenaten (One) (2:17)

met Hasan Salaam

12. What That West Like (4:43)

met Planet Asia, Krondon, Banish, Ras Kass en Aims

20. Get Down (3:37)

met Bam

21. Born to Spit (3:22)

met Fel Sweetenberg

22. Prayn in the Rain (3:00)

met Eshon Burgundy

23. Shutout (3:00)

met Dirt Platoon

24. Snowbiz (3:17)

met Faez One en Main Flow

25. Take Notes (3:20)

30. Hood Ikon (3:41)

met Tragedy Khadafi

31. Grim Reaper (3:20)

met Freestyle en Grim Reaperz

32. Rear Naked Choke (3:15)

met Viro the Virus

avatar van Rhythm & Poetry
Goh, lekker compact album. En zo te zien is slechts meer dan de helft van de gastartiesten totaal niet boeiend. Nee, hier kijk ik naar uit.

avatar van MJ_DA_MAN
Ooit een compact dubbelalbum gezien? Of nog beter gezegd: gehoord?

MJ_DA_MAN schreef:
Ooit een compact dubbelalbum gezien? Of nog beter gezegd: gehoord?

Ach, we weten toch allemaal dat Snowgoons maar een paar nummers per plaat kan boeien? Een album dat maar 10 nummers bevat en waar alle gastartiesten wel de moeite waard zouden zijn zou daarom al veel interessanter zijn dan een werk als dit.

avatar van raafmau
Enige waar ik naar uitkijk is Cardiac Rhythm hmmm tracktitel naam verwand van je Rhythm & Poetry

avatar van Elohim
Kijk uit naar The Legacy en Rear Naked Choke. Ook wil ik Sean Price altijd wel horen.

avatar van MJ_DA_MAN
Rear Naked Choke stond al op de vorig jaar verschijnen EP Virohazard en is dus al een tijd te beluisteren.

avatar van ThingMan
Dit ziet er verdomd interessant uit. Geweldige gastfeatures. Zelfs Ghostface. Zal vanavond het nummer eens beluisteren. Hopelijk gaat de hoeveelheid nummers niet ten kosten van de muziekkwaliteit.

avatar van 'State Of Mind'
Snippets klinken goed!

avatar van Rhythm & Poetry
Ik ga dit album niet langdradig en teveel van hetzelfde noemen. Ook zal ik niet zeggen dat het een vreselijk lange en taaie zit is. Ik zal mezelf ook niet afvragen waarom ik in godsnaam een kleine twee uur naar dit album heb zitten luisteren. Wellicht dat ik dit bericht niet eens plaats.

avatar van raafmau
Wat een track die cardiac rhythm geweldig !!

avatar van ThingMan
Een aantal nummer gehoord. Klinkt niet echt ala Snowgoons. Het zijn voor mijn gevoel meer normale beats. Klinken wel lekker. Get off the Ground, The Cypher en Queens klinken erg lekker. Vanavond wat meer luisteren.

avatar van Elohim
MJ_DA_MAN schreef:
Dat was dus een teleurstelling... Slecht gechopte beat en Viro is ook niet zo dope als op sommige tracks.

Sean klinkt wel vet op die track.

"P. Goodnight, you a loser.
hahaha"

Die kerel heeft altijd wel lol op de mic, leuk om dat te horen.

Dat refreintje doet gewoon pijn aan mijn oren, vervelende synthesizers die veel te hard staat (dezelfde als die van die track met Beenie Man op... Kraftwerk dacht ik)...

avatar van ThingMan
Ik heb hem nu geluisterd. Valt tegen. De echte Snowgoons beats blijven uit. Ze lijken veranderd in een beetje standaard beats. The Legacy heeft er dan wel wat van weg. Jammer vind ik. Snowbiz klonk wel relaxt. Maar het grotendeel van de cd gaat langs mij heen. Jammer en onverwachts denk ik.

Rene1979
Weinig overtuigend. Geen schim meer van de eerste twee albums.. Dat is nu mijn gevoel..

avatar van MJ_DA_MAN
Het is idd niet zo goed als eerder werk (op The Trojan Horse en het album met M.O.P. na) maar ondanks dat er staan genoeg genietbare nummers op, wat ook wel te verwachten is bij een dubbelalbum van de heren. Echter staan er ook minder nummers op (wat dus ook een nadeel kan zijn van een dubbelalbum); helaas teveel, waardoor mijn cijfer 3,5* wordt i.p.v. hoger. Recensie voor HHL volgt z.s.m.

Rene1979
Dat ben ik wel met je eens MJ ik denk dat ze beter een enkele cd hadden kunnen maken in dit geval. Dan hadden ze de fillers weg kunnen laten.

avatar van René.
Echt waardeloos.

avatar van MJ_DA_MAN
Een bijna filosofische recensie vol met vlijmscherpe argumenten. Mijn complimenten.

avatar van René.
Ja, ik vind het altijd zo kansloos om een plaat met 1000 woorden te beoordelen, meestal zijn dat van die mensen die van zichzelf denken dat ze een vlotte boeiende schrijfstijl hebben terwijl ze in werkelijkheid een gigantisch kloteverhaal posten waar niet doorheen te komen is.

Ik ken gelukkig wel m'n beperkingen, maar om toch iets uitgebreider te zijn sluit ik me aan bij dit berichtje:

Rhythm & Poetry schreef:

Behalve dat ik hem halverwege heb uitgezet, omdat ik niet per se een cijfer hoef te geven. (nofi)

avatar van He$$el_01
John McEnroe kan alleen maar een hard nummer zijn toch.

avatar van He$$el_01
Er staan een aantal sterke nummers op dit album, afgewisseld met een aantal slechte nummers en heel veel middelmaat. The Legacy is eigenlijk wel een beetje een tegenvaller. Get off the Ground is dan wel weer een lekker nummer. Snowgoons moet af van de vele middelmatige rappers. Er staan hier veel te veel rappers op die gewoon niet boeien. Ook zijn veel beats niet heel interessant en hadden ze het album inderdaad beter wat compacter kunnen maken. Ze kunnen het zeker nog wel, maar dit is veel te veel afgeraffeld werk voor me gevoel. Een album waar meer aandacht aan is besteed en alleen de beste rapper van dat moment op staan zou waarschijnlijk gewoon een classic worden.

Een aantal rappers waar ze mee door moeten gaan: Sean Strange (laat weer zien een van de betere rappers van dit moment te zijn), Reef, Celph, Esoteric, Ruste Juxx, Sean P, Freestyle, Jaysean, Virtuoso, Reks, Slaine, Ill Bill, Blacastan, M-Dot (Komt weer met een geweldige verse. Net zoals Sean Strange een van de betere rappers van de 'nieuwe generatie').

Hiernaast zijn er nog wel meer rappers die met goede verses kunnen komen en echt niet alle 'onbekende' rappers zijn slecht. Ze moeten alleen niet de overhand hebben op het album.

01. Snowgoons Dynasty Pt. 2 (2:31) met Freestyle
02. Get Off the Ground (5:48) met Termanology, Sean Price, H-Staxx, Justin Tyme, Ruste Juxx en Lil' Fame
03. What U Do This For (3:03) met Krush Unit
04. John McEnroe (3:58) met N.B.S. en Sicknature
05. Cardiac Rhythm (3:57) met Sean Strange
06. The Legacy (5:53) met Esoteric, Ill Bill, Godilla, Fredro Starr, Sicknature, Punchline, Reks, Thirstin' Howl III, Planetary, Virtuoso, Maylay Sparks, Swann, Sav Killz, M-Dot en Reef the Lost Cauze
07. Missing Pages (3:00) met Revolution of the Mind en Sabac Red
08. Goon MuSick (2:25) met Sicknature
09. Concentrate (4:18) met Prop Dylan
10. Get Down (3:37) met Bam
11. Snowbiz (3:17) met Faez One en Main Flow
12. The Rapture (3:41) met Meth Mouth, Swifty McVay, Bizarre, King Gordy en Sean Strange
13. First Cousins (3:54) met Joell Ortiz, Odoub, Bundy en Codey
14. Grim Reaper (3:20) met Freestyle en Grim Reaperz

Zo was het best een aardig album geweest!

avatar van james_cameron
Een behoorlijke kluif, dit dubbelalbum met maar liefst 32 tracks. Het zijn zeker niet allemaal toppers; er is vooral veel middelmaat. Gelukkig is er ook een flinke reeks positieve uitschieters en ik moet zeggen dat er ook best wat afwisseling zit tussen de tracks onderling. Dit komt mede door de stortvloed aan gastrappers die over de luisteraar wordt uitgestort. De muzikale omlijsting en de beats laten sporadisch te wensen over, het had allemaal wel wat vetter en ruiger gekund, maar toch overheerst na afloop een gematigd positief gevoel.