The Vaccines - Come of Age (2012)

Label: Columbia

1. No Hope (4:10)
  2. I Always Knew (3:34)
  3. Teenage Icon (3:04)
  4. All in Vain (3:52)
  5. Ghost Town (2:21)
  6. Aftershave Ocean (4:09)
  7. Weirdo (4:46)
  8. Bad Mood (3:06)
  9. Change of Heart Pt. 2 (2:16)
  10. I Wish I Was a Girl (2:52)
  11. Lonely World (5:01)
  12. Runaway * (2:49)
  13. Possessive * (3:42)
  14. Misbehaviour * (2:58)
  15. No Hope [Live in Brighton] * (4:06)
  16. Wreckin' Bar [Ra Ra Ra) [Live in Brighton] * (1:43)
  17. Tiger Blood [Live in Brighton] * (2:28)
  18. A Lack of Understanding [Live in Brighton] * (3:07)
  19. Wetsuit [Live in Brighton] * (4:23)
  20. Teenage Icon [Live in Brighton] * (3:14)
  21. Under Your Thumb [Live in Brighton] * (2:27)
  22. Post Break-Up Sex [Live in Brighton] * (2:54)
  23. All in White [Live in Brighton] * (4:42)
  24. Wolf Pack [Live in Brighton] * (2:49)
  25. Weirdo [Live in Brighton] * (5:00)
  26. Blow It Up [Live in Brighton] * (2:39)
  27. Bad Mood [Live in Brighton] * (3:20)
  28. If You Wanna [Live in Brighton] * (3:27)
  29. Family Friend [Live in Brighton] * (8:55)
  30. Why Should I Love You? [Live in Brighton] * (3:48)
  31. Norgaard [Live in Brighton] * (2:31)
avatar van Motdattan
Ben benieuwd naar dit album, No Hope klonk al goed en ook het debuutalbum was lekker.

avatar van JoaMuse
Aha, het tweede album van The Vaccines komt eraan.
Ik ben benieuwd wat het wordt. Ik hoorde op Werchter al enkele songs van het tweede album, en die klonken wel oké maar ook niet bijzonder goed. Maar ik moet die nummers nog wat vaker horen om te kunnen zeggen wat ik er juist van vind. Wat me opvalt is dat 'Tiger Blood' er niet op staat, dat nummer stond nochtans ook niet op de vorige plaat en valt goed in de smaak valt bij de pers.

avatar van arcade monkeys
olapola, een nieuwe van the vaccines

JVT
zeer benieuwd naar dit album. Hun vorige heb ik inmiddels al grijs gedraaid. Ik vond die eerst niet overdreven goed maar na vele luisterbeurten vond ik em geweldig.
Ik vond ze zeer goed op werchter en ze speelden daar ook Ghost Town van dit album, klonk heel erg lekker!

PriestMaiden
Is dit de groep die zondags op Werchter stond?

spit.tsvnami
PriestMaiden schreef:
Is dit de groep die zondags op Werchter stond?

Ja.

nieuwe single: Teenage Icon

YouTube - The Vaccines - Teenage Icon

En hij is goed!!!

avatar van Linius
Hij is te pindakazen inmiddels. Heb hem maar even opgezet.

JVT
Klinkt niet slecht na een eerste luisterbeurt! Gitaren klinken precies iets pittiger dan op hun debuut, en dat is altijd fijn natuurlijk!

avatar van SOAD
Heerlijk plaatje. Deze maakt in tegenstelling tot de nieuwe platen van the Gaslight Anthem en Two door Cinema Club wel direct indruk.

avatar van aerogp1
Dit klinkt helemaal niet onaardig! De eerste paar luisterbeurten bevallen prima. Tot nog toe springt Weirdo er een beetje negatief tussenuit. No Hope en Ghost Town pakken daarentegen meteen. Voorlopgi 4*

avatar van bver
Tegenvaller voor mij. Vond het eerste album stukken frisser en gevarieerder.

avatar van starsailor
bver schreef:
Tegenvaller voor mij. Vond het eerste album stukken frisser en gevarieerder.

Helemaal mee eens. Slap aftreksel van het debuut met als dieptepunt de single Teenage Icon.

avatar van SoNick
Ik heb em ge-preordered...vorige week verzonden, dus hoop hem vandaag binnen te krijgen. Heb uiteraard al wel via minder officiële kanalen wat van het album gehoord. Het lijkt mij moeilijk om het (in mijn ogen) fantastische debuut te overtreffen. Toch heb ik al wat favorietjes en ik vind een nummer als Weirdo juist supervet. Zo zie je maar weer dat muziek lekker persoonlijk is.

avatar van oftewel
prima plaat voor een altijd moeilijke tweede. repeatknop staat aan.

avatar van sjinobi
oftewel schreef:
prima plaat voor een altijd moeilijke tweede. repeatknop staat aan.

Ben ik het mee eens. Het is wel totaal iets anders dan de eerste plaat. Veel rustiger en justin 'zingt' ook echt. Maar alsnog aanstekelijke nummers. De singles vind ik wel de beste nummers, maar het nummer weirdo en all in vein vind ik ook erg sterk. Al met al 3.5*. de vorige had ik zelf op 4 of 4.5 staan volgens mij.

avatar van arcade monkeys
Op zich niet slecht, maar het beste nummer van dit nummer is minder dan het slechtste van hun debuut. En dat is wel jammer.

avatar van ArthurDZ
Ik vind deze persoonlijk even wisselvallig als het vorige album, al is deze net iets gevarieerder en avontuurlijker. Gelukkig blijft het album, net zoals de voorganger, nog aan de goede kant van de lijn dankzij wereldnummers als Teenage Icon en Ghost Town.

avatar van Bert Wasbeer
De reacties hierboven verbazen mij toch enigszins. De vorige plaat had zijn momenten maar was al met al toch niet echt sterk en stond al snel stof te vangen in een uithoek van de harde schijf. Deze plaat daarentegen blijft wél echt plakken. Er staat nog wel wat fillermateriaal op, maar daar staat tegenover dat er ook echt een paar van de beste (rock)nummers van de laatste tijd op staan. Nu is 2012 niet echt een sterk muziekjaar, en al helemaal geen rockjaar, maar nummers als Teenage icon, Ghosttown, Weirdo, Aftershave ocean en Lonely world zijn steengoed. En No hope is mijns inziens een regelrechte klassieker, het eerste nummer van The Vaccines dat mensen zich over tien jaar nog wel eens zouden kunnen herinneren.

Dus, voor alle twijfelaars, gun the Vaccines nog een kans, daar krijg je geen spijt van!

avatar van SoNick
Poeh...nog niet veel stemmen op deze release. Is toch één van de belangrijkste platen van gitaarbandjes die dit jaar uitkomen toch? Ik ben er in elk geval weer heel blij mee. Echt een topalbum, zoals ook zijn voorganger.

avatar van JoaMuse
arcade monkeys schreef:

Dat vind ik nu wel overdreven, maar inderdaad, als ik een lijstje zou maken van m'n favoriete Vaccines-songs zouden in de top 5 allemaal nummers van het debuutalbum staan. Hier staan wel een hoop goede nummers op, maar echte toppers zoals op 'What Did You Expect from The Vaccines?' mis ik toch. Het is allemaal wat meer ingehouden, er wordt niet zo geknald als op de eerste plaat. Dat komt waarschijnlijk doordat de zanger een keeloperatie heeft ondergaan. Zijn stem komt hier minder goed uit de verf.

'Come of Age' is een goeie tweede, maar ik had er toch iets meer van verwacht.

avatar van SoNick
Gisteren in Paradiso live gezien. Ik moet zeggen dat de nummers van de tweede plaat absoluut Live niet onderdoen voor die van de eerste plaat. Zelfs nummers die ik aanvankelijk minder vond komen live erg goed uit de verf. Echt enorm genoten. Ik ben definitief overtuigd van deze tweede!

avatar van LucM
Come of Age ligt min of meer in het verlengde van hun debuut met vitale en energieke rocknummers, al liggen de tempo's globaal hier wat lager. The Vaccines is op hun best in vrolijke rocknummers met weemoedige ondertoon zoals I Always Knew een goed voorbeeld van is, een nummer dat nooit stuk kan bij mij. Lonely World vind ik ook erg sterk wat ik in mindere mate kan zeggen over Teenage Icon. Een album dat ik wellicht nog vaak zal draaien al vind ik het debuut vooralsnog nog een fractie beter. Laten we hopen dat The Vaccines na twee prima albums niet bergafwaarts gaat zoals met andere Britse bands als bv. Kaiser Chiefs en Bloc Party het geval is.

avatar van Lennonlover
Beduidend minder dan hun eerste. Meer herrie, minder snedige riffs en de songs zijn niet even catchy. Blijft lekker luisterbaar maar niet geweldig. Veel meer valt hier niet over te zeggen vrees ik.

een duidelijke 3*

avatar van Booyo
Gewoon een lekker vrolijk albumpie. Wordt nergens spannend, maar ook nergens vervelend. Ga het debuut ook maar is luisteren, gezien iedereen die hoger heeft zitten. Voor nu, een fijne kennismaking met the Vaccines.

avatar van sergifornia
Voor mij net zo degelijk als hun eerste. Luisterd lekker weg.