Erykah Badu - Live (1997)

Soul
Label: Kedar

1. Rimshot (Intro) (3:48)
  2. Otherside of the Game (8:21)
  3. On & On (5:25)
  4. Reprise (2:13)
  5. Apple Tree (2:54)
  6. Ye Yo (6:07)
  7. Searching (4:26)
  8. Boogie Nights / All Night (6:03)
  9. Certainly (7:06)
  10. Stay (4:58)
  11. Next Lifetime (Interlude) (3:56)
  12. Tyrone (3:56)
  13. Next Lifetime (12:05)
  14. Tyrone [Extended Version] * (5:40)
totale tijdsduur: 1:11:18 (1:16:58)
Tekstueel vind ik het allemaal maar mager, maar het klinkt wel.

Ja, het swingt en funkt wel zo op zijn tijd. Heerlijk. Live is het beter dan op cd.

Allmusic
....helemaal mee eens. Heerlijke cd, dit in tegenstelling tot de wat saaie studioalbums. 4*

avatar van george clinton
Prachtige opener met "So What?" van Miles Davis. De liveversie van "On and On" waarin ze rappend eindigt behoort tot mijn favoriete muziekmomenten. Een album die nooit verslijt.

erg goede plaat, van begin tot eind. Funkin for jamaica shuffle is trouwens ook zeer goed gevonden. Past er helemaal bij. geef erykah dan ook 4*

Heerlijke live plaat. 'Tyrone' is erg grappig.

avatar van Rinus
Goede live registratie van deze wat eigenzinnige zangeres. Het swingt allemaal wel lekker, en net iets intenser dan op haar debuur studio album. Mooie geluidskwaliteit ook..

avatar van DJFreez
peerke schreef:
Heerlijke live plaat. 'Tyrone' is erg grappig.

Ik vind "Tyrone" juist een enorm zeiknummer. Dat was zó'n afknapper voor me... Verder niets dan respect voor miss Badu.

avatar van Reijersen
Klassieke live-opname in alles. Of het nou de totaal andere uitvoeringen van de songs, de zich staande houdende stem van Badu of het experimenteel geneuzel is. Alles zit steengoed in elkaar.

avatar van jellorum
In de tijd dat ik nog af en toe Mtv keek kwam plots een video voorbij van een prachtige dame die een heel mooi On and On zong. Mooie muziek hoor, maar voor de rest niet veel meer over gehoord.
Tot je op een dag vele jaren later bij iemand thuis terecht komt, de collectie doorsnuffelt en een paar platen van deze dame tegenkomt.
Leuke muziek die avond hoor!!
Dan toch maar eens een ceedeetje meegenomen van deze schoonheid, deze dus. Maar wederom verzeilt deze muziek op de achtergrond. Ik draaide hem wel heel af en toe maar luisterde dan zelfs maar met een half oor.
Tot een week geleden ik in een gekke bui hem nog eens liet spelen...en daarna nog eens en nog eens..intussen blijkt dit een uitstekende live-plaat te zijn.
Soul, jazz, funk, gospel en wat nog allemaal, je vindt het allemaal hier!
Van het bekende en uitstekende On and On over het jazzy Searching tot een absoluut hoogtepunt met Stay...een coole, funky song met een uitstekende band van knoppenman tot koor(achtergrond)zangeressen en een werkelijk goddelijke Badu met fantastische vocale uithalen....
Wat er op deze plaat tekstueel gebracht wordt gaat me minder aan, het is allemaal zo zwoel en sexy, geen tekst nodig imho...
Nu Baduizm zelf ken ik niet dus kan ik geen uitvoeringen vergelijken, maar deze mogen er op zijn minst ook zijn, om het lauw uit te drukken, heel lauw.
superplaat kort gezegd!

avatar van DJFreez
Goed verhaal, jellorum! Mooi om te lezen hoe muziek dus feitelijk groeit .

avatar van kemm
Een live-performance die ook op plaat overtuigt, het is niet evident. Maar wie anders dan Badu slaagt daar natuurlijk weeral in! Fantastisch, maar ain't nothing like the real thing uiteraard. Deze Live-plaat volstaat wel ruimschoots om het tussen 2 bezoekjes van haar aan onze regio door uit te houden.

avatar van Angelo
Ik heb niet veel livealbums, maar die van Erykah Badu heb ik wel. Toch zet ik hem echter zelden op, voor mij is dit echt perfecte achtergrond- en loungemuziek, maar meer eigenlijk niet (is overigens niet beledigend bedoeld). Vocaal en instrumentaal zit album wel subliem in elkaar, heerlijk om bij te loungen. Wel mis ik enige vorm van spanning/climax, bij een regulier studioalbum hoeft dat voor mij niet altijd, maar live mag het toch wel iets uitbundiger, alhoewel ik de vibe van dit album wel degelijk digg.Voor mij staat er niet één bepaald nummer op dat er bovenuit springt, maar als geheel is dit een goed samenhangend album - op het eerdergenoemde minpunt(je) na dan.

avatar van EttaJamesBrown
De lente roept om Erykah Badu. Loom en broeierig.
Ik vind het heerlijk.

avatar van Ludo
Beter dan haar studioplaten, zélfs nog terwijl ik haar stage banter wat arrogant en vervelend vind. Grooven en zingen kan ze wel.

avatar van m@rcel_a
Veel artiesten zijn live beter dan studio. Zeker uit de R&B achtige hoek. Jill Scott? Live beter. D'Angelo? Idem.

avatar van Chet
Ten tijden van dit album stond ze ook op North Sea Jazz.
Concert begon véél te laat...... Publiek ongeduldig en geïrriteerd, tot het moment dat zij het podium betrad. Haar eerste woorden, met een fluisterend verlegen meisjesstemmetje: " Sorry i'm late"
IJs direct gebroken en de hele zaal van het ene op het andere moment enthousiast.
Vervolgens best een redelijk optreden, vergelijkbaar met dit album.
Zij is, zoals hierboven reeds opgemerkt, zeker een voorbeeld van live beter dan in de studio.