The Beatles - Tomorrow Never Knows (2012)

Label: EMI

1. Revolution (3:24)
  2. Paperback Writer (2:18)
  3. And Your Bird Can Sing (2:00)
  4. Helter Skelter (4:29)
  5. Savoy Truffle (2:54)
  6. I'm Down (2:33)
  7. I've Got a Feeling [Naked Version] (3:37)
  8. Back in the USSR (2:43)
  9. You Can't Do That (2:34)
  10. It's All Too Much (6:25)
  11. She Said, She Said (2:36)
  12. Hey Bulldog (3:11)
  13. Tomorrow Never Knows (2:59)
  14. The End [Anthology 3 Version] (2:21)
Dit album is toch alleen digitaal verkrijgbaar?

avatar van goldendream
Wat is de bedoeling van dit album? Gewoon een zoveelste verzamelaar?

avatar van Egoistico
Deze compilatie is inderdaad enkel via Itunes te verkrijgen

goldendream schreef:
Wat is de bedoeling van dit album? Gewoon een zoveelste verzamelaar?

Dit digitale album is volledig gewijd aan het genre rock en bevat 14 van de meest invloedrijke rocknummers van the Beatles, aldus ClassicPopIcons.com. Het bevat voor zover ik weet geen nieuw materiaal o.i.d.

avatar van goldendream

Inderdaad.

Egoistico schreef:
Het bevat voor zover ik weet geen nieuw materiaal o.i.d.

Aaiii, waar is die bewerk-knop gebleven Met nieuw materiaal bedoelde ik trouwens alternate takes o.i.d.

Inderdaad.

avatar van van elst
0,5
ik weet zelf wel waar de shuffle-knop op itunes is.

avatar van Peterjan
altijd als ik iets digitaals wou toevoegen dan werd die afgekeurd.

avatar van musician
Ah, alleen digtaal. Nou, de nummers aanschouwende, heeft iedereen dit album zo'n beetje wel in huis. Je moet het alleen vanuit je eigen collectie bij elkaar zetten en even inbranden.

Dan moet ik zeggen dat het een alleraardigste, vrij stevige, compilatie is. Waarbij de nummers enigszins uit hun verband zijn gerukt, want ze maken geen deel meer uit van de albums waar ze op staan.
Dat neemt niet weg, dat andere inzichten inzake volgorde, het kiezen van bij elkaar passende nummers (hier rock) e.a. wel eens kunnen leiden tot interessante werkjes.

Het spreekt voor zich dat met dat laatste er veelvuldig kan worden gevarieerd met allerlei verschillende compilaties. De eerstkomende wordt dan ongetwijfeld een ballad versie met Yesterday, Blackbird e.a.
Of je dat moet belonen met hoge cijfers (het zijn ideëen die ik zelf ook al jaren bij allerlei bands heb bedacht) is dan weer de vraag.

Ondanks hoogwaardig Beatle materiaal trek ik er daarom wel een punt vanaf.

avatar van kaztor
Ik neem aan dat Revolution de single-versie is?

avatar van musician
De Anthology 3 version, staat er bij de info. Dus daar ga ik dan ook maar van uit...
Hoewel ik op dat album geen nieuwe versie heb kunnen vinden, dus dat is al lastig genoeg....
Gewoon Revolution rippen vanaf Beatles 1967-1970.

avatar van Peterjan
Ja Revolution is de single versie. Want op de White Album staat die als Revolution 1

avatar van Supersid
Bestaat er een prijs voor de 500ste verzamelaar? Ik denk dat ze anders dichtbij zijn... De muziek is geniaal, maar het concept goedkoop