Domo Genesis & Alchemist - No Idols (2012)

Uitgebracht in eigen beheer

1. Prophecy (2:18)
  2. Fuck Everybody Else (2:25)
  3. All Alone (2:51)
  4. Elimination Chamber (3:43)

met Earl Sweatshirt, Vince Staples en Action Bronson

5. Power Ballad (2:29)

met Smoke DZA

6. Me and My Bitch (2:58)
  7. Till the Angels Come (4:36)

met Freddie Gibbs en Prodigy

8. Daily News (3:10)

met SpaceGhostPurrp, Earl Sweatshirt en Action Bronson

9. Like a Star (2:27)

met Earl Sweatshirt

10. The Feeling (3:03)
  11. No Idols (3:46)

met Tyler, the Creator

12. Drugs Got Me Spiritual * (2:49)

met Remy Banks

avatar van Norim
Las hier laatst dat Alchemist tegenwoordig waardeloos is.

Maar dit is gewoon weer kwaliteit hoor.

avatar van Angelo
De meeste nummers zijn nogal onopvallend. Niet slecht, maar interessant evenmin. Op het einde zijn nog wel een paar aardige nummers te vinden, met als persoonlijk favorieten het zomerse The Feeling, en het lome Like a Star. De mixtape is overigens nog steeds gratis te downloaden via Domo's twitter.

avatar van Anne Maaike
Echt interessant is deze mixtape niet en dat ligt met name aan Domo Genesis die zich wat mij betreft niet kan onderscheiden van de gemiddelde rapper. Hij heeft niet echt iets wat hem interessant maakt zowel tekstueel als qua flow. Dit heeft als gevolg dat de gastartiesten op dit album eigenlijk veel interessanter zijn. en dat lijkt me niet de bedoeling. De beats van Alchemist zijn één van de weinige hoogtepunten van deze mixtape.

avatar van Rhythm & Poetry
Fraaie nummers worden afgewisseld met een aantal saaie momenten. Tracks als Prophecy en No Idols zijn erg sterk en zorgen er ook voor dat ik deze plaat toch maar een voldoende ga geven. De gastartiesten zijn over het algemeen beter dan Domo Genesis, inderdaad niet heel veel meer dan een doorsnee rapper.

avatar van MAS
MAS
Jammer dat de nummers zonder gastartiesten de mindere nummers van de plaat zijn. De beats van Alchemist zijn gelukkig wel tof. Stukken beter dan op de plaat van Action Bronson.

Rene1979
Domo Genesis zelf klinkt ook tof..

FelipeGutiérrez
Maar eens checken. Vond Rolling Papers niet veel aan, maar de beats van Alchemist vind ik vaak wel goed, dus kijken wat ik hier van vind.

FelipeGutiérrez
Begrijp de haat op Alchemist niet, één van m'n favoriete producers. En wat komt Domo hard hier zeg! Dit is veel beter dan dat saaie Rolling Papers van Domo.

avatar van Sjaakspeare
Nogal onderschat, deze plaat. Domo Genesis komt bijna steevast met sterke verzen op de proppen (neem de eerste drie nummers), veel beats zijn heerlijk sfeervol met fijne afwisseling en passen goed bij de stijl van de MC en qua gastbijdragen zit het ook helemaal snor. Met 'Daily News' staat er bovendien een heel dikke banger op deze schijf. Alleen het zowel muzikaal als inhoudelijk erg simplistische 'The Feeling' vind ik teleurstellend.

avatar van Yestsida
Is vandaag opnieuw uitgekomen, dus onder andere ook op alle streamingplatformen te vinden. Drugs Got Me Spiritual (met Remy Banks) is een nieuwe bonustrack.