Xzibit - Napalm (2012)

Label: EMI

1. State of Hip-Hop vs. Xzibit (3:54)
  2. Everything (4:07)
  3. Dos Equise (4:05)

met Game en RBX

4. Something More (3:42)

met Prodigy

5. Gangsta Gangsta (4:16)
  6. Forever a G (3:58)

met Wiz Khalifa

7. 1983 (3:47)

met Trena Joiner

8. Stand Tall (4:24)

met Slim the Mobster

9. Spread It Out (3:38)
  10. Up Out the Way (4:23)

met E-40

11. Napalm (4:15)

met Travis Barker

12. Meaning of Life (5:00)
  13. Louis XIII (2:43)

met King Tee en Tha Alkaholiks

14. Enjoy the Night (3:46)

met David Banner, Wiz Khalifa en Brevi

15. Movies (5:10)

met Crooked I, Slim the Mobster, Game en Young De

16. I Came to Kill (3:38)
  17. Killer’s Remorse (4:19)

met Bishop Lamont, B-Real en Young De

18. 1983 [Remix] * (3:47)

met Trena Joiner

19. Throw It Like It's Free * (3:16)

met Black Milk, Phats en Tre Capital

20. Crazy * (4:33)

met B-Real, Demrick en Jelly Roll

21. Phenom * (3:26)

met 40 Glocc en Kurupt

totale tijdsduur: 1:09:05 (1:24:07)
xzibits zwaktste album. Alles wat ik waardeerde in X (eerlijk, realistisch, gevoelig) is verdwenen. Louis 3 is wel een vette track, evenals Gangsta Gangsta (de beat!!!).

Hij is zo onnatuurlijk gansta en cliche op deze plaat en dat vind ik echt jammer. Hij onderscheid zich amper tot niet.

Waar is de Xzibit van Papparazzi, What u see is what u Get, Missin u, Thank you....gebleven?

helaas met pijn in mijn hart

2/5

avatar van hond racisme
Elohim schreef:
De titeltrack is toch niet zo verkeerd? Of ligt dat aan mij? Heeft wel lekkere metal-achtige drums, een aardige gitaar, en een X die zich niet laat overstemmen door de beat. Het "oh-wat-zou-alles-toch-mooi-kunnen-zijn"-moment erin vind ik wel grappig.

Ikzelf zie er in ieder geval graag een ironische betekenis achter. "No more sunshine, no more playgrounds" kan toch moeilijk daadwerkelijk gezien worden als een glorificatie van de oorlog.

Glorificatie van oorlog? Daar gaat het voor mij niet over. Het klinkt gewoon belachelijk met die metal beat, alsof iemand er zo overheen zou kunnen 'screamen.'

avatar van DarkoMarco
Een nieuw album van Xzibit na zo'n lange ik was benieuwd hoe dit zou worden.
Persoonlijk verwacht ik er niet al te veel van aangezien het steeds matiger werd.

-Oke ik doe de cd op en het begint met: yeah!, you wanna get it done, you gonna get it done by yourself (als ik het goed versta) na enkele seconden begint Xzibit te lachen. even geduld hebben en dan BOEM! whooo zei ik. Dit klinkt meteen als een echt Xzibit beat.

ORDER IN THE COURT
Zeer goed nummer gebracht, vertouwlijke beat en een bekende mr. X to the Z op de track.

Hierna komt een rustig nummer genaamd: Everything. Een aardig nummer, waar hij praat over enkele levens gebeurtenissen (voornamelijk uit zijn verleden)

Dos Equise heeft een lekkere beat, met een matig refrein van The Game. Leuk om weer RBX te horen, die ook sterk uit de hoek komt.
Een aardig nummer

-Het nummer Something more begint met een beetje standaard beat (wat uiteindelijk wel lekker verloopt) een heel apart refrein, even wennen maar ik vind het leuk! Prodigy heeft wel een leuke inbreng.

-Gansta Gangsta komt hierna, de beat is wel lekker, xzibit komt een beetje saai over, niet al te veel flow. Het refrein vind ik ook matig.

-Wiz Khalifa op een track....goed refrein van hem gelukkig maar de beat is echt prachtig, xzbit komt ook wel leuk. Lekker nummer wel voor in de zomer. ook zeker lekker hoor!

-1983 is een prachtig nummer, de teksten zijn heel sterk. Een eerlijke Xzibit. Eerlijk en sterk zoals hij al eerder was. Top dit hoor! (soms alleen wel beetje saai, vanwege de beat)

-Stand Tall met Slim the monster is ook een prachtig nummer, lekker refrein (leuk die echo) Beide heren komen sterk! goeie teksten en goeie beat

-Spread it out, helaas... matig nummer, waarvan de beat al zo irriterend is dat ik niet verder kan luisteren

-Up out the way! damn de beat begint en dit gaat meteen een knaller worden denken ik! wat een machtige beat zeg! Xzibit spit zeker sterk. E40 heeft een groot deel van het nummer, wat het nummer bijna verkracht ongelofelijk wat zonde zeg

-Terwijl ik rustig ondertussen beetje op internet aan het kijken ben, begint napalm. Ik val letterlijk met mijn bureaustoel wat naar achter. Ik word weggeblazen! wat gebeurt hier denk ik. en ik kijk zelfs of dit wel Xzibit is Ik wist totaal niet wat ik moest denken, terwijl ik met mijn ogen wijd zat,
Na een paar keer luisteren vind ik het toch wel een aardig nummer. de combo tussen metal en hip-hip vind ik wel voor een keer leuk. Xzbit schreeuwt het hier wel echt uit.

-Meaning of life lijkt toch na mijn inzien een beetje op Stand Tall op een of andere manier. Toch vind ik dit nummer heel sterk, met WEER een sterke beat. De beat met de teksten op het refrein is gewoon prachtig te noemen!

De amerikaanse soldaat die ook zijn zegje heeft is ook echt leuk erbij gedaan:

When I was injured I sustained 35% burns over my body
I lost my ears my nose and have been through many reconstructive surgeries
My father was there, my wife was there, my children

-En als je denkt dat Xzbit kwa niveau gaat zakken is totaal niet zo, hierna volgt het nummer: Louis XIII! een echte sterke Dre Beat. Leuke combi met King T & Tha Alkaholiks. Lyrics niet geweldig, maar wel leuke flow.

- Enjoy the night is een beetje een humoristisch nummer. Sorry als ik niet weet wie David Banner is Leuk dat x's meteen met Amsterdam begint. De rest van de gast artiesten zijn wel aardig. Leuk dat de beat zo variërend verloopt! Een niet te serieus nummer, wel grappig. Geeft mij wel een glimlach

- Hoewel movies hier heel goed beoordeeld word, vind ik dit toch niet zo geweldig nummer. De beat vind ik mja (door de te sterke piano slag). Kwa rap komt the game wel leuk samen met Crooked I.

- Xzibit brengt weer wat vuur met: I came to kill! hahah ik herkende gelijk dat het begin stukje van'The blair witch project was lekker nummer is het wel. X had iets beter moeten flowen.

- Killer’s Remorse vind ik een echte moderne brotha lynch hung beat. Leuk om te horen. Ook hoor ik voor de eerste keer Bishop lamont. De andere gast artiesten op het nummer zijn verassend en brengen wel een aardige combinatie. Alleen word het soms wel wat saai, en trekt na een tijdje niet echt meer mijn aandacht.

- de 1983 remix is enkel een beat erbij? Klinkt net wat beter dan de originele.

- Throw it like it's free is een aardig nummer, wat ook nog maar ent mijn aandacht kan houden, wel leuke beat niet geweldig. Helaas zijn er weer veel gastartiesten op 1 song gedropt wat ten koste gaat.

- Crazy is net wat saaier dan Trow it like it's free helaas. Dit nummer is dus neit echt geweldig. Het refrein is wel leuk van B-real. Maar het is allemaal wat traag, wat het saai maakt.

- Gelukkig komt Xzibit met een hele sterke afsluiter wat het deluxe edition nog wel leuk maakt Goeie intro, ijzersterke beat, keiharde X-Man! goeie afsluiter!

Conclusie: Na 6 jaar had ik een wat matig album verwacht, gelukkig heeft het mij echt verrast! Xzibit klintk weer het zelfde als eerst (iets wat zwaardere stem) en komt toch echt sterk op het album. Wat mij vooral opvalt is dat de beats echt heel sterk zijn op dit album, Helaas is er wat kwaliteits verlies door meerdere gast artiesten (denk aan Up out the way, zonde). Xzibit kan het prima alleen. Het album is goed afgemixt met zeker wat nummers wat voor herhaling vatbaar zijn.

* sterke 4!

Vet album! Naar mijn mening het beste album na womd van X. Zelfs Wiz klinkt dope ( ik vin hem anders maar niets). Leuk dat Dre hier aan mee doet! Ik kijk al uit naar de nieuwe x, King Maker met productie van Dre! Word het vervolg van het Jayo Felony album ook met DVD!