Calvin Harris - 18 Months (2012)

Dance
Label: Columbia

1. Green Valley (1:49)
  2. Bounce (3:42)

met Kelis

3. Feel So Close (3:26)
  4. We Found Love (3:35)

met Rihanna

5. We'll Be Coming Back (3:54)

met Example

6. Mansion (2:07)
  7. Iron (3:39)

met Nicky Romero

8. I Need Your Love (3:54)

met Ellie Goulding

9. Drinking from the Bottle (4:00)

met Tinie Tempah

met Dillion Francis en Dizzee Rascal

13. Let's Go (3:52)

met Ne-Yo

14. Awooga (3:51)
  15. Thinking About You (4:07)

met Ayah Marar

LeroyK
Veel van de nummers zijn natuurlijk al een tijdje uit, maar het is toch een toffe plaat geworden.

avatar van ALTA
Tja, what can I say? Het luistert lekker weg en er staan een heleboel toffe nummers op, die we inderdaad al een tijdje kennen.

avatar van repelstefan
Wat een verschil met I Created Disco toen Calvin Harris een beetje de poppy LCD Soundsystem was. Dit album heeft meer weg van een Dance Smash verzamelaar, met uitzondering van School en Mansion. Deze platen passen dan ook totaal niet op dit album en hadden beter weggelaten kunnen worden. Wat je dan overhoudt is een redelijke danceplaat zonder echte uitschieters, maar wel een erg hoog radio-gehalte. Misschien wel iets te hoog.

avatar van Melodic Fool
het was te verwachten maar toch jammer dat ook deze dude zich door geld roem laat verleiden.
de helft van z'n debuut was gruwelijk, met leuke humor en zijn eigen stem is droog.
de opvolger zaten ook vette nummers op en was over het geheel constanter.

hier kiest hij voor stijl david guetta de 2e... jammer

ook achterlijk dat de release zo idoot lang duurde, zou een jaar geleden uitkomen geloof ik.
en dat terwijl veel nummers inmiddels al lang en breed zijn uitgemolken

avatar van Melodic Fool
maar alsnog klinkt het wel erg lekker allemaal !

perfect voor af en toe een nummertje tussendoor of onderweg op de fiets richting stappen

avatar van JamFlava
Superalbum! Lang gewacht op deze, toen die uit was 2 dagen daarna meteen gehaald Deluxe editie ervan. Bevalt me heel er goed!

avatar van Gloeilamp
Calvin Harris - 18 Months

Dit is geen muziek waar ik veel mee heb maar na de leuke singles heb ik deze toch maar even gecheckt. Op dit album staan enkele goede nummers die vast goed werken op een feestje: We'll Be Coming Back, Drinking From the Bottle, Let's Go en We Found Love zijn perfecte voorbeelden hiervan, geen diepgaande muziek maar toch best leuk voor een keertje.

Helaas weet de rest van dit album mij niet te boeien. 50 minuten vol met platte dansmuziek is voor mij echt teveel van het goede. Op 18 Months staan dus enkele leuke nummers die ik vast nog wel eens zal draaien, de rest van het album zal ik denk ik niet meer beluisteren.

avatar van JamFlava
Uitgebreide beoordeling:
Wat mij als eerste opviel was het rustige begin. Calvin Harris heeft gekozen om zijn dance-able nummers af te wisselen met rustige cooldown tracks (Green Valley, Mansion & School). Dit vond ik fijn om naar te luisteren. De titel van het album is ook goed bedacht. Simpel, maar creatief.

De bekende nummers van Calvin Harris als Bounce, Feel So Close en We Found Love leiden deze CD goed in. Daarna volgen de opkomende nummers die ook geregeld in de dancescene terug te horen zijn. Wat mij verbaasde was de samenwerking met Nicky Romero, maar het resultaat mag er zijn. Calvin Harris heeft veelal de teksten zelf en alleen geschreven, wat ik ook een pluspunt vind.

De nummers Iron en Awooga doen het lekker op de dansvloer. We'll Be Coming Back is een nummer dat echt bij Calvin Harris EN Example past. Het heeft een goede rustige opbouw, dat overgaat in een heerlijk dance-able geluid. I Need Your Love en Thinking About You zijn 2 semi-lovesongs met een vleugje danskarakter erin. De andere kant van Calvin Harris vindt ik toch wel Drinking From The Bottle. Wat ook een goed nummer is om naar te luisteren.

Met Here 2 China laat Calvin ook zien dat hij in meerdere markten meedraait. Uiteraard vinden we ook de wel bekende Let's Go terug op dit album. Deze blijft lekker om naar te luisteren tijdens het sporten.

Eindbeoordeling:
Mooie afwisseling, aanrader voor tijdens het sporten. Enkele nummers aanwezig om de dansvloer mee te vullen, lekkere break-downs.

De deluxe editie bevat een continues mix. Deze luistert heerlijk weg en kost bij Free Record Shop niet duurder dan de normale variant.

Album in bezit
Favoriete track:We'll Be Coming Back (ft. Example)

avatar van pureshores
deze onderhand greatest hits in 2 jaar is best vermakelijk.
Voor een prikje aangeschaft en valt eigenlijk in 3 delen uiteen:
het hitwerk met eurogedreun, een paar clubby tracks en een paar downbeat nummers.
Van de dikke hits is Bounce voor mij de leukste nog steeds, mede dankzij de Kelis vocal, Thinking about you is 1 van de betere commerciele househits van 2013 en We''ll be coming back hoorde ik vorige kerst en oud en nieuw in Engeland overal en derhalve leuke herinneringen aan.
School en Here 2 China is een mooi rustpunt tussen de hits.
Eigenlijk is Rihanna hier nu een dooddoener want dat nummer is zo HAAR dat het niet echt in het plaatje van dit album past, had beter een bonustrack kunnen zijn, inderdaad is het album compleet anders dan I created disco

avatar van Kos
Kos
Met afstand het beste EDM geluid dat er is.