The Irrepressibles - Nude (2012)

Label: Of Naked Design

1. Time Passing (2:58)
  2. Pale Sweet Healing (5:09)
  3. New World (5:24)
  4. Tears (Prelude) (3:05)
  5. Two Men in Love (6:26)
  6. To Be (5:22)
  7. Arrow (4:46)
  8. Tears (3:51)
  9. The Opening (1:55)
  10. Ship (2:13)
  11. Arrow II * (4:29)
  12. Arrow [Ghosting Season Remix] * (5:16)
  13. Arrow [Lukas Remix] * (7:13)

De laatste video van drie is nu ook te zien: Two Men in Love met daarin opnames verwerkt van fans die een video konden opsturen.
We zien de hoofdrolspeler van de vorige twee clips terug (tevens te zien op de hoes van Nude).

Wel jammer van die lelijke edit in het nummer maar dat is blijkbaar omdat het nummer nog verder gevuld gaat worden met home-made video's.

Morgen ga ik ze weer live aan het werk zien

edit: een paar uur verder en er zit een 'beveiligingsfilter' overheen op YouTube. Tja, die paar homo kusjes zijn blijkbaar erg shockerend

avatar van Martin Visser
aERodynamIC schreef:

Morgen ga ik ze weer live aan het werk zien

wat een geweldig nummer en fijne clip!

Die clip is eigenlijk nog niet af. Wie er met zijn of haar geliefde in voor wil komen, homo of hetero kan zich aanmelden: theirrepressiblesmanagement@gmail.com.

Dat YouTube er een restricted age video van heeft gemaakt vind ik echt ronduit schandalig en is discriminerend. Zeer triest zeker gezien de inhoud van het nummer.
Hetero's die zoenen geen probleem. Homo's: 'ieuw, filter erop'. Dat is YouTube terwijl in hun richtlijnen het volgende staat: We encourage free speech and defend everyone's right to express unpopular points of view. But we do not permit hate speech (speech which attacks or demeans a group based on race or ethnic origin, religion, disability, gender, age, veteran status and sexual orientation/gender identity).

Live werd Two Men in Love er afgelopen weekend in Leuven al vroeg ingegooid. Van mij mag het de nieuwe uitsmijter worden i.p.v. In This Shirt dat uiteraard ook geweldig blijft.

Op YouTube staan bij de suggesties dan wel weer half pornografische beelden van zoenende vrouwen (en meer dan twee per keer) en daar zit geen filter op. Diep triest van YouTube inderdaad.

Dit is andere (electronische) koek van Jamie:

VimeUhOh - vimeo.com

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ik vind dit koekje iets minder lekker. Doe mij maar een bombastische kokosmakroon.

En wederom een nieuwe samenwerking met Röyksopp in de vorm van een gratis download: Röyksopp - Twenty Thirteen - Free Download - royksopp.com

avatar van -SprayIt-
-SprayIt- (moderator)
Ai...

Niks ai... leuk! Zal wel weer snel onder een filter verdwijnen vrees ik.

avatar van hoi123
Oef, daarnet Two Men In Love geluisterd en ongelooflijk onder de indruk van de clip (belachelijk inderdaad dat Youtube hier een veiligheidsfilter overheen gooide) én van het prachtige, maar echt prachtige beginstuk van het nummer - meerdere keren kippenvel, zeg maar. Des te meer is het een koude douche als die violen invallen, want dan transformeert plots het hele nummer voor mij in een soort smakeloos, Songfestivalachtig stuk plastic waar die emotie van de eerste minuten totaal verwrongen wordt. Oprecht jammer, anders had het nummer bij mijn beste ontdekkigen van het jaar kunnen horen (en zich kunnen meten met In This Shirt, waar ik nog steeds nogal fan van ben).

Het album zal ik ook maar niet beluisteren dan.

hoi123 schreef:
Het album zal ik ook maar niet beluisteren dan.

Waarom niet? Jamie slaat andere wegen in op dit album.

Gewoon proberen, kan je altijd later je conclusies trekken. Overigens wel opvallend want The Irrepressibles en violen horen bij elkaar toch?! Op dit album wat meer electronica en juist dat viel niet bij iedereen altijd even goed. Bekijk anders eerst de clips die hier te vinden zijn.

Overigens is hij bezig met het derde album.

avatar van Slowgaze
Wat is er mis met Songfestivalachtige stukken plastic?

Slowgaze schreef:
Wat is er mis met Songfestivalachtige stukken plastic?

Wat is er mis met jou dat je zo'n vraag stelt. Waarom een open deur nog verder openen? Tackle dan het cliché op de inhoud.

Leg dan uit dat/waarom melodrama ook een functie heeft in het leven van de hedendaagse regelmatig getormenteerde pomo pojeet/mensch - zijnde a little oil on the Lords machine

avatar van hoi123
Mjuman schreef:
Tackle dan het cliché op de inhoud.

Ja, dat lijkt mij ook wel leuk ja.

aERodynamIC schreef:
Zeer zeker, maar het warme deken (nog een cliché, ik ga ervoor vandaag) dat ik ken van In This Shirt staat in schril contrast met dat stadiumgeluid van de violen van Two Men In Love. Het lijkt wel alsof dat nummer uit twee volledig verschillende aparte nummer bestaat - hoe McDermott's stem plotseling ook zo'n nare zweem van pompeuze bombast krijgt in het tweede gedeelte versterkt dat in het eerste deel totaal afwezige Songfestivalachtige gevoel nog meer.

De clip van Arrow wordt telkens verwijderd van YouTube (van het officiële Irrepressibles kanaal): Deze video is verwijderd wegens schending van het beleid van YouTube inzake naaktheid of seksuele content.

En wat verstaan we daaronder? Nou, een kus tussen twee mannen. Dat is namelijk heel erg eng.

Toets dan voor de grap anti-gay in en je komt bij de meest haatvolle dingen terecht. Of zogenaamd leuke cowboy-redneck-liedjes die anti-homo zijn. Kan allemaal.

Op dat soort momenten kots ik van de dubbele moraal en blijkt dat clips als Arrow hard nodig zijn.

avatar van Teunnis
Bericht verplaatst naar The Irrepressibles.