Status Quo - 1+9+8+2 (1982)

Label: Vertigo

1. She Don't Fool Me (4:33)
  2. Young Pretender (3:34)
  3. Get Out and Walk (3:11)
  4. Jealousy (2:54)
  5. I Love Rock and Roll (2:49)
  6. Resurrection (3:47)
  7. Dear John (3:12)
  8. Doesn't Matter (3:37)
  9. I Want the World to Know (3:22)
  10. I Should Have Known (3:30)
  11. Big Man (3:40)
  12. Calling the Shots * (4:53)
  13. Hold You Back [Live at the N.E.C.] * (4:40)
  14. Over the Edge [Live at the N.E.C.] * (4:20)
  15. Break the Rules * (1:14)
  16. When the Girl in Your Arms (Is the Girl in Your Heart) * (1:49)
  17. Half-Way to Paradise * (2:05)
  18. Cathy's Clown * (1:25)
  19. It's Only Make Believe * (1:38)
  20. Walk on By * (2:16)
  21. Singing the Blues * (2:12)
  22. Jealous Heart * (1:24)
  23. Down the Dustpipe * (1:58)
  24. Wild Side of Life * (5:59)
  25. Lover Please / Let's Twist Again / Rock 'N' Roll Music * (3:33)
  26. He'll Have a Go / Pictures of Matchstick Men * (4:46)
  27. Unspoken Words * (3:08)
  28. Blueberry Hill * (2:26)
  29. Gimme Some Lovin' * (2:03)
  30. Time to Fly / Railroad * (5:15)
  31. Umleitung * (3:22)
  32. Someones's Learning * (1:51)
  33. It Doesn't Matter Anymore * (2:03)
  34. Red River Rock * (2:29)
  35. Like a Good Girl / Mean Girl * (3:01)
  36. Stay the Night * (3:52)
avatar van vielip
Ja een soort van merkentrouw kun je het wel noemen inderdaad. Al hield dat op een gegeven moment wel op hoor. Maar bepaalde nummers van de Quo albums uit de 80's hebben om welke reden dan ook een speciaal plekje bij mij. Stonden op verzamel cassettes die meegingen in de auto op vakantie, werden in de plaatselijke kroeg gedraaid of wat dan ook. Komt ook bij dat ik enorm liefhebber ben van de productie en synths die in de jaren 80 op kwamen zetten. Dus als Quo ineens 'te perfect' klinkt dan vind ik dat eerder een positief iets dan andersom.

MIjn 3e Quo plaat waarbij ze in de winkel begonnen met de b kant. Resurrection greep me gelijk en vind ik tot op de dag van vandaag een van de beste Parfitt nummers. Big man en I want the world vind ik geen leuke songs de rest is prima. Van de jaren 80 is dit de beste quo plaat volgens mij.

avatar van gaucho
quofan schreef:
Van de jaren 80 is dit de beste quo plaat volgens mij.

Wow! Beter dan Never too late?

avatar van vielip
Smaak is uiteraard persoonlijk maar ik vind van niet. Sterker nog; ik vind Never too late behoren tot de beste Quo albums ooit. Deze 1+9+8+2 duidelijk niet.

avatar van RonaldjK
1,5
Ben het helemaal met vielip eens.

Ik heb inderdaad meer gevoel met deze plaat dan met Never too late wat ik wel een sterke plaat vind. Long ago volgens mij het beste nummer van deze plaat.Complete albums speel ik bijna nooit af . Ik weet ook dat ik een afwijkende smaak heb m.b.t Quo nummers
De enige quo plaat die in mijn top 10 staat is "if you can't stand the heat" waar de meningen ook over verdeeld zijn. Wat de beste plaat ooit is ben ik niet uit .

avatar van vielip
Ik ben ook niet zo van lijstjes hoor. Ik bedoel, waarom zou je moeten kiezen? Daarom zeg ik ook altijd bewust 'één van de...'